Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Kompis blitt doplanger, for en verden gitt


Gjest Guest_drone_*

Anbefalte innlegg

Gjest Guest_drone_*

Ja etter en god start på den store verden med etter skole så kom alle mann i jobb.

Men så ser det ut som en kompis fra den gjengen har faktisk sluttet jobb å blitt en doplanger.

La ikke merke til det før noen av de andre sa ifra om det øye for øye. Der andre også fikk bekreftet at han hadde forandret seg en god del, å han ene fikk litt gruppepress på hasj under en fyllafest.

 

Verden er rar gitt, å han ble erklært tapt sak sistgang.

 

Så hva man man gjøre?

Bare glemme fyrn?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Si hva du vil men lette ting fører ofte til mye værre ting. Så han er med på ødelegge andres liv.

 

Få en kilde som påviser at Marihuana fører til "mye værre ting". :) (utenom det faktum at du må igjennom ulovelige metoder for å få tak i det)

 

Men, la oss ikke ta hele narkotikadebatten nå.

 

Anyways, hils kompisen din og si at han må få gjøre som han vil, men at han kanskje burde holde seg til "lettere" varer. :)

Lenke til kommentar
Si hva du vil men lette ting fører ofte til mye værre ting. Så han er med på ødelegge andres liv.

Få en kilde som påviser at Marihuana fører til "mye værre ting". :) (utenom det faktum at du må igjennom ulovelige metoder for å få tak i det)

En tidligere god venn av meg er et bevis på det..

Lenke til kommentar

Idioter hele gjengen er dere. Folk burde få gjøre som de vill. Vi er da ingen kommuniststat.

 

Jeg er helt enig i at FARLIGE og DØDELIGE narkotika skal være forbudt, men hasj og alkohol etc. som ikke er noe skadelig synes jeg burde være fritt for alle som vil ha det.

 

Se på Nederland. Ikke en jævel som har dødd av hasj der. Det er faktisk ingen bevis på at hasj noen sinne har drept noen.

 

Eneste måten å dø av hasj på, er å gå på en terrasse mens du er ruset og hoppe ut 6 etasjer. Noe som alle gjør hver dag.

Lenke til kommentar
Si hva du vil men lette ting fører ofte til mye værre ting. Så han er med på ødelegge andres liv.

Få en kilde som påviser at Marihuana fører til "mye værre ting". :) (utenom det faktum at du må igjennom ulovelige metoder for å få tak i det)

En tidligere god venn av meg er et bevis på det..

Testgruppestørrelse = 1. For et grunnlag :)

Lettere stoffer som er kriminaliserte kan føre til tyngre stoffer ikke på grunn av stoffet, men fordi det er kriminalisert. Det er de samme som driver med salg av det milde mange steder som driver med salg av det tyngre, og da blir en tilbudt det med det samme. Se på Nederland for et empirisk eksempel på at bruk av tyngre stoffer ikke går opp i sammenhengn av omsetndigheter der "gatewaydrug" som cannabis er legalisert og mer tilgjengelig. Det er kriminalisering og manglende regulering som er problemet slik jeg ser det, i en miks av ruskulturen som er forskjellig fra land til land og sted til sted.

 

Trådstarter får selv vurdere om det kameraten driver med er farlig for andre, og om han derfor vil anmelde det. Kompisen er vel ikke ukjent med risikoen han tar ved å være på den gale siden av loven. Men når markedskreftene er slik at salg av ulovliggjorte rusmidler blir en lønnsom praksis så er det vel verdt det for noen.

Så man må dø av noe for at det skal være skadelig?

Er det så skadelige da? Vis gjerne langtidsvirkende skader som følger av cannabisbruk. Det er en lang tråd i Politikk og Samfunn som vil se det som du har det. I forhold til Alkohol rangerer cannabis betydelig lavere på både skade og avhengighetsgrad. Men kom med kilder om du har dem.

Endret av Rexinor
Lenke til kommentar

Hva sier dere til å ta hele legaliseringsdiskusjonen ett annet sted, og heller prøve å sette oss inn i følgende situasjon med den lille mendgen av empati vi formbrukere har: "Vennen min er blitt doplanger". Hvordan ordne dette?

 

Først og fremst. Snakk med han.

Lenke til kommentar
Si hva du vil men lette ting fører ofte til mye værre ting. Så han er med på ødelegge andres liv.

Om du skal ha den tankegangen, burde du tvinge det på alle som tar seg en røyk. For det er vel stort sett enten tobakk eller alkohol det begynner med, er det ikke? Før man begynner på "sterkere saker"? :)

Lenke til kommentar
Så man må dø av noe for at det skal være skadelig?

Er det så skadelige da? Vis gjerne langtidsvirkende skader som følger av cannabisbruk. Det er en lang tråd i Politikk og Samfunn som vil se det som du har det. I forhold til Alkohol rangerer cannabis betydelig lavere på både skade og avhengighetsgrad. Men kom med kilder om du har dem.

 

Jeg var ironisk til innlegget over meg :) .

 

Så vidt meg bekjent har ikke utstrakt cannabisbruk noen større farer enn at det i noen få tilfeller kan øke faren for psykiske plager hos brukeren (vi snakker da om daglig bruk), samt at tobakken man ofte blander med selvfølgelig er skadelig. At alkohol rangerer høyere på skadelighet og avhengighetsgrad er gammelt nytt, uansett bør vel både hasj og alkohol nytes med måte.

Endret av ugh!
Lenke til kommentar
Eneste måten å dø av hasj på, er å gå på en terrasse mens du er ruset og hoppe ut 6 etasjer. Noe som alle gjør hver dag.

 

Jeg gjør ikke det, og tror ikke alle gjør det heller ;)

 

Det er ikke selve hasjen som er farlig, der er de handlinger man gjør under rus, som f.eks å kjøre bil, gå forran en bil i fart etc.

 

Folk som livnærer seg på å selge ulovlige stoffer burde man tipse politiet om.

Lenke til kommentar

http

://www.freakforum.nu/forum/archive/ind...p/t-53732.html

linken ovenfor viser bivirkningene til hasj, fortalt av hasjbrukere.

http://www.oslovest.no/hasj-og-psyke.html

enda mer om bivirkninger

 

jeg ville rådet til å snakke med han. Men det er veldig liten sjangse for at personen gir opp noe som gir han ekstremt stor inntekt bare fordi en synes det er u-kult. Til slutt må du ta valget, kan du respektere valget hans om en farlig og direkte teit livsstil, eller droppe han som venn?

Lenke til kommentar

Får ikke se freakforum her på jobb, men Oslovest-artikkelen virker ikke ha noen referanser eller nevnelser av skribentens faglige kompetanse. Det blir en del påstander å ta for seg, og det er da dumt at det ikke blir supplert med kilder eller noen kvalifikasjoner ellers til å uttale seg om emnet. Men vi får la det ligge eller la det bevege seg til legaliseringstrådene rundt forbi eventuellt. :)

 

Personelige vitnesbyrd er vel også ikke det mest pålitelige til å kommunisere et større bilde når det kommer til stoffer som gir vidt forskjellig effekt alt etter hva sort av substansen en bruker, omgivelsene man befinner seg i og psykiske forutsetninger man har fra før av.

Endret av Rexinor
Lenke til kommentar

Haha for noen idioter "anmeld kompisen din"... hører dere ikke selv hvor jævla dumt det dere sier er?

Kompisen din er fremdeles kompisen din og om han dealer dop så er det faktisk ikke ditt problem, du kan jo velge selv om du vil være med han etter du fant ut av det.... Jeg hadde gitt faen :p

Endret av Pansergnom
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...