Gå til innhold

Kommer de til og slutte og selge snus i norge?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Fordi, hvis de skal fjerne noe, bør det bli røyken, da dette lukter, forurenser (selv om det er minimalt) og det skader mer.

Kanskje snus ikke forurenser, men mange som snuser forsøpler gatene med snus (Spesielt de som snuser prosjonsnus). Det gjør forsåvidt røykere også. Synes godt man kunne forbydd både røyk og snus jeg siden folk tydeligvis ikke greier å la være å forsøple. Forstår jo at det gjerne ikke er så mange steder å gjøre av røyken etter å ha røykt den. Når man vandrer rundt i byen er det ikke mange steder å dumpe sigaretten. Men det unskylder ikke folk som hiver sneipene rett på fortauet.

Skrevet
Fordi, hvis de skal fjerne noe, bør det bli røyken, da dette lukter, forurenser (selv om det er minimalt) og det skader mer.

Kanskje snus ikke forurenser, men mange som snuser forsøpler gatene med snus (Spesielt de som snuser prosjonsnus). Det gjør forsåvidt røykere også. Synes godt man kunne forbydd både røyk og snus jeg siden folk tydeligvis ikke greier å la være å forsøple. Forstår jo at det gjerne ikke er så mange steder å gjøre av røyken etter å ha røykt den. Når man vandrer rundt i byen er det ikke mange steder å dumpe sigaretten. Men det unskylder ikke folk som hiver sneipene rett på fortauet.

Ser du deg rundt på gata, ser du betydelig mer sigarettsneiper enn snuspåser. Dessuten har porsjonsboksene en eget luke hvor man kan oppbevare poser etter bruk til man finner en bossbøtte. Har sigarettpakker det? Nei. :)

Skrevet

De blir nok ikke og forby det nei, og hvist de gjør det så går de virkelig for langt. Hadde i grunn vært klassisk Norge å finne på noe så rart.

Men Snorre, hvist man ikke skal kaste røyken på fortauet, hvor skal man kaste dem da? kan ikke kaste dem i søppla akkurat, og nå er det jo sånn at Norge har minimalt med askebegere stående ute. ;)

Skrevet (endret)

Stumper man røyken er det da ikke noe problem i å kaste dem i et søppel vel? Kan da umulig være så vanskelig å stumpe en sigarett. ;)

Edit: Eller? brannfaren i bosspann pleier da ikke å være så stor. Søppelet er som regel ganske fuktig. Men men, flere askespann er vel en grei deal.

Endret av Snorre
Skrevet

I Japan (tror jeg) er det påbudt for røykere å ha et lite askebeger i lommen så de kan stumpe røyken på farten, og ikke forsøple gatene. Der er det VELDIG straffbart å kaste sneipen på veien. Var snakk om gedigne bøter eller et par dager i fengsel. Det er en stund siden jeg leste dette, har ingen kilder.

Skrevet
I Japan (tror jeg) er det påbudt for røykere å ha et lite askebeger i lommen så de kan stumpe røyken på farten, og ikke forsøple gatene. Der er det VELDIG straffbart å kaste sneipen på veien. Var snakk om gedigne bøter eller et par dager i fengsel. Det er en stund siden jeg leste dette, har ingen kilder.

Hørtes ut som en grei løsning. Eneste problemet i Norge ville vel være at politiet ikke har midler til å opprettholde en slik lov.

Skrevet (endret)

Det har Snorre rett i.. I Japan, Kina osv, er det politier rundt hvert eneste gjørne (det så veldig feil ut, sikkert skriveleif.) Folk som kommer til Norge, sier at det er fryktelig lite politi her, er for så vidt enig i det, etter å ha vært i utlandet og sett hvor mye politi det er der..

Endret av Redneck
Skrevet

Ja, la oss forby godteri, brus og fast-food også. Samt. all annen mat. La oss rett og slett forby alt, så kanskje gatene kan holdes rene.

Skrevet

Nei det kommer ikke et slikt forbud.

Ja det er forsøplende, ja det kan være helsefarlig, ja det kan bli slik at du må låse deg inn i kjelleren din for i det hele tatt få ha snusen din ifred når zombiene overtar jorda..har du ikke et lager av snus da så kommer du iallefall til å dø. De lukter nemlig ikke snus, det er vitenskapelig bevist så det er bare å løp å hamstre snus...DOMMEDAGEN ER OVER OSS!

...latterlig tråd...

Skrevet

Ser for meg at trådstarter bare er en fjortis som vil skryte over at han snuser.

Mest aktiv i: Counter-Strike

( 42 innlegg / 25% av dette medlemmets aktive innlegg )

Næmmen, hadde jeg rett?

Skrevet
Ser for meg at trådstarter bare er en fjortis som vil skryte over at han snuser.

Mest aktiv i: Counter-Strike

( 42 innlegg / 25% av dette medlemmets aktive innlegg )

Næmmen, hadde jeg rett?

Han diggAr jo det x)

Skrevet

Heiheihei. Han berre blandar nynorsk og bokmål litt.

Dessuten "mest aktiv i cs" er ingen god indikator på om han er fjortis eller ikkje, han er faktisk ny og da er ikkje 25% mykje i det heiletatt.

Uansett, så er eg heilt imot å forby snus, røyk, alkohol, osv rett og slett fordi det ville ha vært idiotisk etter min meining. (konge argument)

:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...