Gå til innhold

Kjæledyret ditt! Modem Warning.


Anbefalte innlegg

Fine katter Mushi, husk å kastrere\sterilisere de når de blir litt eldre.

6566735[/snapback]

Har satt av penger allerede. Har to katter nå (den svarte bare er her foreløbig). Hannkatten min på 14 mnd er kastrert, chipmerket, forsikra, vaksinert, får RC kvalitetsfor og regelmessige dyrlegesjekker. Blanko får det like fint :). Investerte forresten 3000 i Floppy da han ble påkjørt av en bil.

 

For ordens skyld går jeg på sossen og kjøper mat til kattene før megselv :!: Tror jeg er litt for glad og ansvarlig når det gjelder dyr enn det jeg har råd til. :love:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Fine katter Mushi, husk å kastrere\sterilisere de når de blir litt eldre.

6566735[/snapback]

Har satt av penger allerede. Har to katter nå (den svarte bare er her foreløbig). Hannkatten min på 14 mnd er kastrert, chipmerket, forsikra, vaksinert, får RC kvalitetsfor og regelmessige dyrlegesjekker. Blanko får det like fint :). Investerte forresten 3000 i Floppy da han ble påkjørt av en bil.

 

For ordens skyld går jeg på sossen og kjøper mat til kattene før megselv :!: Tror jeg er litt for glad og ansvarlig når det gjelder dyr enn det jeg har råd til. :love:

6566874[/snapback]

 

 

RC = Royal Canin ?

 

Høres bra ut!

 

 

Jeg blander mellom Specific som jeg kjøper hos dyrlegen(kvalitetsfòr som bare de selger), og Royal Canin "Maine Coon" kjøpt hos den lokale dyrebutikken.

(ene katten min er 1/4 Maine Coon).

Lenke til kommentar

Royal Canin ja. Floppy får RC indoor, men skal bytte til noe som gir mindre floker i pelsen. Katta må til dyrlegen og barberes ned nå. Jeg børster han 2 ganger om dagen, men det hjelper ingenting når katta ikke har sluppet vinterpelsen enda :innocent: Kattungene får RC kitten. Må ha ny kattemat snart desverre. Må la være å spise så mye noen dager først. hehe.

 

Blanko er 1/4 perser (men har ansikt som en siameser) og floppy er skipskatt. Altså vaske-ekte huskatter begge to.

Endret av mushi
Lenke til kommentar
Håy kjæledyr folk!

 

Lurer på en ting, morra mi sier at katta vår kanskje har fått mark..

Er det noen merkbare symptomer på at han har fått det?

Han er ganske tynn, selvom han spiser veldig mye!

 

Og hva kan me gjøre for å få det bort?

Er det bare å kjøpe en sånn kattekur?

 

Mvh

EvenruD

6578345[/snapback]

 

Dra på apoteket :) En mark-kur koster rundt 80-100 kr. Damen som jobber der veit hva du burde kjøpe og det følger med bruksanvisning. Tror det er en pille hver dag i tre dager etterhverandre.

 

Katter bør ha mark-kur 2 ganger i året pluss vaksinering hvert eller annenhvert år. Da blir de ikke syke! :)

Endret av mushi
Lenke til kommentar
Håy kjæledyr folk!

 

Lurer på en ting, morra mi sier at katta vår kanskje har fått mark..

Er det noen merkbare symptomer på at han har fått det?

Han er ganske tynn, selvom han spiser veldig mye!

 

Og hva kan me gjøre for å få det bort?

Er det bare å kjøpe en sånn kattekur?

 

Mvh

EvenruD

6578345[/snapback]

 

Dra på apoteket :) En mark-kur koster rundt 80-100 kr. Damen som jobber der veit hva du burde kjøpe og det følger med bruksanvisning. Tror det er en pille hver dag i tre dager etterhverandre.

 

Katter bør ha mark-kur 2 ganger i året pluss vaksinering hvert eller annenhvert år. Da blir de ikke syke! :)

6578709[/snapback]

 

Takk skal du ha :)

Var nede med han i vinter og fikk rensa ørene hans for midd, bare dritt at det skal være så inni grana dyrt..

Men hvordan kan man se på en katt at den har mark?

Lenke til kommentar

 

Takk skal du ha :)

Var nede med han i vinter og fikk rensa ørene hans for midd, bare dritt at det skal være så inni grana dyrt..

Men hvordan kan man se på en katt at den har mark?

6579470[/snapback]

Det skal være mark i magen til en katt, akkurat som med oss, men det gies mark-kur for å holde det i sjakk. Hvis en katt har mye mark kommer det ut av rumpa på den pluss at magen er hoven. Katten spiser masse, men blir bare tynnere er også et sikkert tegn. Gi katten mark-kur og du slipper alt dette, som ikke er noe behagelig for katten.

 

For å unngå midd - vask inni ørene til katten med en vattdott med lunka vann på. Sitter dritten godt fast, så tar du på litt matolje. Gjøres når du ser den har "ørevoks". :)

Lenke til kommentar

Takk skal du ha :)

Var nede med han i vinter og fikk rensa ørene hans for midd, bare dritt at det skal være så inni grana dyrt..

Men hvordan kan man se på en katt at den har mark?

6579470[/snapback]

 

 

Kan eventuelt også følge med på avføringen til katten og se om du finner noe der.

Lenke til kommentar

De er veldig lettstellte egentlig. Men hvis du skal ha deg kanin bør du kjøpe to. På den måten blir de ikke så fryktelig ensomme. Dessuten kan de få unger da og dem kan du jo selge :) Ellers er det et par ting som er lurt. For det første bør du passe på at alt av ledninger på gulvet ikke er synlig. Legg gjerne ledninger langs veggene inn i slike rør du klistrer på veggen.

 

Ellers anbefales det å bygge et stort utebur så sant du har plass og hage til dette. Du kan gjerne bygge et relativt permanent stort firkantet bur. Det bør være litt under en meter høyt ca slik at du får plass til å bygge et kaninhus inni der. Buret kan lages av en slags trebjelker med en bredde og dybde på rundt 5 cm som ramme. Vegger lager du av hønsenetting. Det er viktig å ha hønsenetting i bunnen av buret da kaniner konsekvent vil prøve å grave seg ut av buret og stikke av. Det gjorde hvertfall våres. Om det lar seg gjøre kan du legge denne hønsenettingen under bakken slik at de slipper å måtte gå på hønsenettingen, samtidig som de får gravet.

 

Selve kaninhuset kan du lage av tynne treplater gjerne finer som er spikret til en treramme. Det er viktig å ha masse høy inne i selve kaninhuset. Er viktig å ikke ha en for stor åpning da man vil at det skal være litt varmt inni der. Forøvrig kan det være lurt å lage til en egen liten toalettplass i buret så ikke all kanindriten ligger strødd rundt.

 

Snorre :)

Lenke til kommentar

Takk for fint svar snorre :)

 

Oj. Gjemme ledninger. Der blir vanskelig. Med to pc'r, anlegg og to akvarier som trenger tre stikkontakter hver er den er god del skjøteledninger i stua/kjøkkenet. Men jeg kan jo lufte den på soverommet og ute:) Kan desverre ikke ha kaninen stående ute, fordi vi har bare en oppkjørsel, ingen hage. Tror jeg må tenke litt jeg :(

Lenke til kommentar
Takk for fint svar snorre :)

 

Oj. Gjemme ledninger. Der blir vanskelig. Med to pc'r, anlegg og to akvarier som trenger tre stikkontakter hver er den er god del skjøteledninger i stua/kjøkkenet. Men jeg kan jo lufte den på soverommet og ute:) Kan desverre ikke ha kaninen stående ute, fordi vi har bare en oppkjørsel, ingen hage. Tror jeg må tenke litt jeg  :(

6584210[/snapback]

Ja å tenke er lurt. Forøvrig er det ikke et "must" å ha kaninene ute. Men hvis du ikke har plass til bur ute kan det være lurt å gå mye på tur med dem. Finnes egne kaninbånd du kan kjøpe. Med disse kan du trygt gå på tur med kaniner. Dette med ledninger kan være litt farlig ettersom spenningen i stikkkontakter og da også strømledninger er veldig høy. Faktisk høy nok til å drepe et menneske om jeg ikke tar helt feil. Og da vet du hva som kan skje med din likke potensielle kanin når han tygger seg gjennom gummien/plastikken på strømledningene dine. Men for all del, de trenger ikke å løpe rundt på alle rommene.

 

Forøvrig tror jeg ikke det er så utrolig farlig å la dem løpe rundt på et rom me dledninger. Vi lot kaninene våre hoppe rundt på både kjøkkenet og gangen og det hende aldri at de tygget over en ledning og døde. Men det kan skje og da er det ikke like greit. Men for all del, så lenge du passer sånn tålelig på skal det nok gå bra.

Lenke til kommentar
Så fiiiiine kjæledyr dere har!   :love:

 

Her er gutta til el_cash og jeg:

img]http://i109.photobucket.com/albums/n69/guildenstern77/profil.jpg[/img

Peregrin og Frodo. :blush:

6586952[/snapback]

 

Rasekatt ?

 

Veldig fine.

 

 

 

Mushi: Er katten din døv ?

 

Legger merke til at den har forskjellig farge på øynene.

På siste bilde ser det ut som han ikke liker papparazzi(eller hvordan det skrives).

 

 

Skal se om jeg får lagt ut en video eller bilde av den ene katten vi har.

 

Den har 22 tær.

(10 fremme og 12 bak.....)

Endret av Ozelot
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...