Gå til innhold

Hva er egentlig poenget med 5 manns instancer, kun "opplevelsen" ?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Normal og heroic kunne godt vært litt mere annerledes ja. Ellers merker jeg tydelig at det er svært få folk som er interessert i å ta instances som de synes er vanskelige. Jeg pleier å sette meg i HC Shattered Balls kø hvis jeg skal lurke i FLG chat (det gjør jeg ganske ofte). Og jeg har kun fått til å dra en gang til SH med en PUG.

Det er jo de samme instancene, bare litt hardere :) Tunet til 70 etc, er jo heroic utgaver av 61-69 dungeons også. Synes det er helt greit, krever litt mer, men gir også bedre loot. F.eks. en eller annen epic på siste boss, epic gems hist og pist, pluss badges of justice. Eneste forsjellene annet enn at ting slår hardere, er vel at noen bosser har et par triks til på lur.

Med PUG's er det uansett vanskelig å vite hva man får. Noen ganger går det kjempebra, andre ganger er det katastrofe. Men har man en bra gruppe man kan kjøre litt flere instancer med, er det festligere med de "vanskelige". Har vært i den fantastiske situasjonen at jeg og 4 kompiser har spilt sammen en del, og har da 1 tank, 1 healer og 3 dps. Med en gruppe man kjenner og vet kan spille, syns jeg det er festlig som bare det å krutte rundt i heroics. Nesten artigere med de som krever litt og, type SH, SL, arca. Har kjørt en del med protwarr, restodruid, lock, ench shaman og sprest, og med den cc'en der blir det fort hektisk på svære pulls. Men duverden å artig det er når det går bra ^^

(Men.. hadde nok hoppet over sånne PUG's)

For å få mere underholdning ut av 5-mans, så synes jeg det kunne vært mere fokus på speedruns. Man kunne f.eks. hatt en high-score liste med dagens 5 beste, pluss ekstra stats, som damage done, healing done, osv. Og så kunne man hatt temporary rewards. Omtrent som trøyene i Tour de France.

Kommer mer av dette i WotLK. Tror det kommer "achievements" for å gjøre instancer på kort tid, med færre enn max antall folk, og denslags. Vet ikke om det blir topp 5 lister rundt om, men blir i alle fall en eller annen grunn til å "gi jernet" :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For å svare på emnetittel:

Idet du når level 70, og har planer om PvE, så er det ikke fritt fram til 25-man raids. Når du kommer til 70, er antakeligvis gearet ditt dominert av greenies. Greenies holder ikke til raids - ikke PvP gear heller.

Derfor; Man går normals for rep, og gear til heroics. Man går heroics for rep, og gear til 10-mans. Deretter 25-mans etc.

Å ha det gøy er en viktig faktor, så jeg regner loot som en slags bonus. Men for å oppleve mer av spillet, er oppgradering av gear nødvendig, og da går man instancer for loot - men det blir alikevel moro.

En dps trenger ikke hundrevis av resilience points. Om du har planer om å gå PvE: Gå Pve. Ikke bare får du bedre gear, men også "skill", eller ferdighet.

Skill > Gear.

Raid for content, ikke for loot. Loot er en bonus, som bidrar til utvikling.

Det er min subjektive mening.

Skrevet

Dem fleste som raider er vel i bunn og grunn ute etter elitist gear da:) Gear som sier..jeg er bedre enn deg:) Men ikke noe galt i det i grunnen for dem har jo vist mer dedikasjon, mer kunnskap om klassen sin, mer kunnskap om raid-instansen og muligens bedre skill (dvs kjappe fingre og gode reflekser osv) enn en casual:)

Skrevet
Dem fleste som raider er vel i bunn og grunn ute etter elitist gear da:) Gear som sier..jeg er bedre enn deg:) Men ikke noe galt i det i grunnen for dem har jo vist mer dedikasjon, mer kunnskap om klassen sin, mer kunnskap om raid-instansen og muligens bedre skill (dvs kjappe fingre og gode reflekser osv) enn en casual:)

Nei, tvilsomt. Gear er et nødvendig onde for å oppleve end-content.

Skrevet

Heroics nå kan bli gjort med nydinget alts, men den gang vi alle nettopp hadde dinget 70, løpte rundt i 80% pre tbc gear var faktisk heroics vansklig, i den forstand at vi alle måtte sammarbeide og ikke bare zerge instances slik det gjøres i dag, uansett gear.

Levlet opp en warrior for 6måneder siden ca. vi var en gruppe på 5 fra guildet som levlet sammen, instances hele veien fra 60-70, den dagen vi hitta 70 løp vi inn i heroics uten problemer. Du trenger ikke fett raid gear, du trenger ikke flere timer i en instance, si at du er for casual til slikt er bare tull, greit at du ikke liker det, det er noe helt annet. Heroics er ikke lenger vansklig, de har blitt nerfet så mye, og gear er så mye lettere tilgjengelig enn det det var tidligere.

Skrevet

til trådstarter som ikke skjønner poenget med 5 man, er det snakk om heroics, t4 content eller whatever. jeg ville mye heller tatt med meg en fyr som har gearet seg opp i 5 man->heroics->kara, enn en som kommer med foreksempel fullt merciless. det blå gearet har kanskje litt mindre stats, men en warlock uten spell hit, en holy prest uten mana regen, en tank uten def. strengt tatt er alle disse ubruklige til pve. og ja jeg har prøvd meg i 10 man med både pvp gearet dps og pvp gearet healers. enkelte pvp items kan dog være en god løsning for enkelte slots(bracer og dagger for caster for eksempel)

Skrevet
til trådstarter som ikke skjønner poenget med 5 man, er det snakk om heroics, t4 content eller whatever. jeg ville mye heller tatt med meg en fyr som har gearet seg opp i 5 man->heroics->kara, enn en som kommer med foreksempel fullt merciless. det blå gearet har kanskje litt mindre stats, men en warlock uten spell hit, en holy prest uten mana regen, en tank uten def. strengt tatt er alle disse ubruklige til pve. og ja jeg har prøvd meg i 10 man med både pvp gearet dps og pvp gearet healers. enkelte pvp items kan dog være en god løsning for enkelte slots(bracer og dagger for caster for eksempel)

Man trenger 3% ekstra hit for å cappe vs. en lvl 70 mob. 4% vs. en lvl71. Siden de aller fleste mobs i heroics ligger på lvl70 (noen på 71), så gimper man seg selv hvis man løper rundt i en heroic med raid gear. Bossene er lvl72, men det trengs bare en prosent mer hit enn lvl71 - i motsetning til lvl73 (raid bosser), der hitcapen plutselig hopper opp til 16%.

For mange casters blir de første prosentene spell hit dekket av talents, så derfor blir hit lite relevant for heroics. Man er absolutt ikke ubrukelig til PvE uten spell hit, så lenge man ikke raider.

Spillere med ordentlig PvE-gear viser også at de har erfaring innenfor feltet.

Spillere med erfaring innenfor feltet vet at det finnes PvP gear som med fordel kan brukes til langt ut i BT.

Skrevet
Man trenger 3% ekstra hit for å cappe vs. en lvl 70 mob. 4% vs. en lvl71. Siden de aller fleste mobs i heroics ligger på lvl70 (noen på 71), så gimper man seg selv hvis man løper rundt i en heroic med raid gear. Bossene er lvl72, men det trengs bare en prosent mer hit enn lvl71 - i motsetning til lvl73 (raid bosser), der hitcapen plutselig hopper opp til 16%.

For mange casters blir de første prosentene spell hit dekket av talents, så derfor blir hit lite relevant for heroics. Man er absolutt ikke ubrukelig til PvE uten spell hit, så lenge man ikke raider. Spillere med erfaring innenfor feltet vet at det finnes PvP gear som med fordel kan brukes til langt ut i BT.

godt mulig jeg er litt gimpet med 202 spell hit i heroics som warlock, men jeg har aldri opplevd en med pvp gear har klart i det hele tatt å være i nærheten av meg på damage output, samme fyren me "dårligere" pve gear vil mest sansynelig ligge nærmere meg i damage output. dette alt fra normal instance til t6 content, det skjer bare ikke. når du velger å spille med en gear type som ikke egner seg for spillemåten så er gearet praktisk talt ubrukelig.

Skrevet

Kanskje de har PvP spec istedenfor PvE spec også? Det er hvertfall helt ubrukelig i PvE.

Wardrobe addon synes jeg er genialt, da kan jeg skifte kjapt mellom forskjellige gearoppsett. Ett for HC bosser, ett for raidtrash, for raidbosser, osv.

Skrevet (endret)
Det gjør det. Og personlig tar jeg ikke med personer med fullt PVP gear til instancer.

samma her.

Det kommer i og for seg litt an på hvilken klasse man spiller. En Warrior eller en Rogue med PvP Gear i vanlige instancer er ikke et problem. Om du lar være ta med folk på grunn av slike ting får det bare være, men en ting er sikkert til en viss grad: Skills over Gear anytime! Når det gjelder raids så er det fair enough, men til vanlige 5 manns party's er det latterlig.

HC er lett om du har folk som ikke er noobs. Har man folk som er helt OK spillere så rusher man gjennom...

Jeg har tatt opp spillingen igjen etter 2 års fravær. Løper rundt i noe Merciless og annet blått og naxx ustyr og klarer meg bra i HC. Gjør så mye HC jeg kan for så prøve få litt bedre items for så prøve få sett alle instancer før Wrath of the Lich King noe jeg håper jeg får.

Endret av Cape
Skrevet

Som arms specca dps/pvp warrior er det svært få ting som er bedre enn arena/honor gear for min del:) Ingen har noengang sagt noe på mitt "pvp" gear i instancer og raid. Trinkets, ringer, våpen og head er fra pve-verden og crafted, resten er honor/arena gear.

Jeg raider ikke akkurat mount hyal heller da selvsagt, men gruul og kara går som smør med mitt gear:) Ikke det at jeg raider mye....ting som gjør at jeg ikke kan gå afk om jeg får en tlf fra en dame eller noe blir fort stress...

Skrevet

5-mans er nyttige for hovedsakelig 2 ting:

- Skaffe _PVE_ gear med pve stats (+hit, + spellhit, og annet stuff som er nada av på pvp gear)

- Skaffe FORSTÅELSE for spillet. det er her warlocks skal lære hvordan man CC'er effektivt med fear of CoX, hvordan sauer og saps skal plaseres, hvilke heals som er bra og hvilke som er wtf-heals.

PvE fgeaar viser at du har peil på hva som foregår i en instance.

Og en annen ting som jeg irriterer meg over, er at _ingen_ gjør normal instancer lenger. HAr rett så det end opp med pvp eller bare grønn geared folk.

Skrevet
Heroics er for hardcore spillere når dem har pause fra 25 mount hyjal....ikke for oss vanlige casuals som helst vil spise middag samtidig som vi spiller:)

Nå er nesten alle så bra gearet at heroics ikke er noe problem. I tillegg så er SP/Bot og flere av de latterlig lette, og burde knapt vært kalt heroic.

Skrevet
Og en annen ting som jeg irriterer meg over, er at _ingen_ gjør normal instancer lenger. HAr rett så det end opp med pvp eller bare grønn geared folk.

Amen til den. Dinget 70 med locken min for en måned siden, og er på nippet til å slette henne. Jeg vil helst geare opp via instancer, siden jeg avskyr å farme honor. Men neeeeei da. LFG- Tomt. Guild- /care. Jo takk folkens, trivelig at dere husker alle de utallige boostene og gangene jeg har hjulpet dere. -_-

Skrevet
Heroics er for hardcore spillere når dem har pause fra 25 mount hyjal....ikke for oss vanlige casuals som helst vil spise middag samtidig som vi spiller:)

Nå er nesten alle så bra gearet at heroics ikke er noe problem. I tillegg så er SP/Bot og flere av de latterlig lette, og burde knapt vært kalt heroic.

Joda mulig, men min erfaring med heroics er som sagt som nyspeccet prot tank med grønt og blått tanke gear fra quester og random lot, samt rep reward. Og jeg slet massivt hehe...

Hadde jeg gått som dps kriger tror jeg ting hadde vært litt annerledes hehe...for dps-gearet mitt var på den tiden svært bra.

Også om jeg ikke husker feil så tror jeg det var i fjor oktober at jeg holdt på med disse heroics'ene...mulig dem er nerfet litt etter det.

Skrevet
Joda mulig, men min erfaring med heroics er som sagt som nyspeccet prot tank med grønt og blått tanke gear fra quester og random lot, samt rep reward. Og jeg slet massivt hehe...

Hadde jeg gått som dps kriger tror jeg ting hadde vært litt annerledes hehe...for dps-gearet mitt var på den tiden svært bra.

Også om jeg ikke husker feil så tror jeg det var i fjor oktober at jeg holdt på med disse heroics'ene...mulig dem er nerfet litt etter det.

Ja, det stemmer. mad_arab er litt utpå viddene igjen. Da TBC var helt fersk og alle var grønne (gear osv) så var det faktisk utfordring i de fleste, om ikke alle heroics. Seff, med det gearet som mange har i dag er det ikke store utfordringen heller. Vi tar Karazhan med 4-5 personer, betyr ikke at det er en latterlig lett instance; betyr heller det at vi har gear som er veldig overkill for et sånt sted :)

Skrevet

Ja, det stemmer. mad_arab er litt utpå viddene igjen. Da TBC var helt fersk og alle var grønne (gear osv) så var det faktisk utfordring i de fleste, om ikke alle heroics. Seff, med det gearet som mange har i dag er det ikke store utfordringen heller. Vi tar Karazhan med 4-5 personer, betyr ikke at det er en latterlig lett instance; betyr heller det at vi har gear som er veldig overkill for et sånt sted :)

Godt å høre at det ikke var meg som bare var grisedårlig å tanke :love:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...