Gå til innhold

Anmeldelse: Battlefield: Bad Company (PS3/X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kunne godt vært sagt litt om forskjeller grafisk mellom Xbox360 og PS3. Jeg som konsolleier er opptatt å få den beste opplevelsen av spillene jeg kjøper. Vi har sett mange eksempler på selv stortitler hvor grafikken varierer nevneverdig mellom konsollene og hvor den ene lider av en dårlig tilpasning til konsollen.

 

Jeg opplevde ingenting som var spesielt for spillopplevelsen, og orket dermed ikke å fokusere på det i anmeldelsen. Versjonene var så like at jeg til slutt lette etter forskjeller, og tok for eksempel tiden fra du starter spillet til du er inne i et flerspillerspill, men med et forbausende likt resultat :)

 

Til de som lurer: Min militære yrkesbakgrunn er ett år som geværsoldat i Kosovos KFOR-styrke.

Endret av EmmJay
Lenke til kommentar
Kunne godt vært sagt litt om forskjeller grafisk mellom Xbox360 og PS3. Jeg som konsolleier er opptatt å få den beste opplevelsen av spillene jeg kjøper. Vi har sett mange eksempler på selv stortitler hvor grafikken varierer nevneverdig mellom konsollene og hvor den ene lider av en dårlig tilpasning til konsollen.

Hvis det ikke er skrevet noe om grafiske forskjeller så er de vel så små at de ikke er verdt å nevne engang.

Trenden har ihvertfall vært slik den siste stunden, hvor spill som blandt annet GTA 4 er så godt som identisk på begge konsoller.

Det finnes flere eksempler på at det er nevneverdige forskjeller. AC og CoD4 er noen eksempler som bærer preg av en dårlig implementasjon mot konsollen den ikke ble utviklet mot som hovedplattform. Det er snakk om dårligere texturer, detaljer osv osv.

 

Jeg ønsker å kjøpe spillet på den plattformen der de har gjort best jobb, og om de har slurvet litt på en annen plattform ønsker jeg ikke å kjøpe det der bare for at de skal tjene mest mulig penger. For meg er det viktig å velge riktig plattform for spillet hvor jeg får mest for pengene.

 

 

EmmJay:

Jeg opplevde ingenting som var spesielt for spillopplevelsen, og orket dermed ikke å fokusere på det i anmeldelsen. Versjonene var så like at jeg til slutt lette etter forskjeller, og tok for eksempel tiden fra du starter spillet til du er inne i et flerspillerspill, men med et forbausende likt resultat :)

Det er det jeg også antok. Man vil ikke legge merke til slike ting ved første øyekast og er nødt til å utføre nøye sammenligninger på scener osv og spillopplevelsen går mest på andre elementer enn teksturer, små detaljer osv, som du sier

 

Det som kunne vært tatt med er hvordan du opplever kontrollen i spillet på de forskjellige konsollene. I følge folk i forskjellige "leire" kan dette variere en god del.

 

EDIT:

At du sammenligner oppstartstid osv er meget bra, slikt er relevant. Men vil ikke PS3 ha en vesentlig kortere oppstarts og generell lastetid siden den installerer spillet på harddisken?

 

EDIT2:

Jeg har glemt å kommentere selve artikkelen. Jeg synes den var meget underholdende å lese og for meg som kan være i overkant vurderende og kresen ved mange spillkjøp så var jeg solgt med en gang av å lese denne artikkelen. Men nå har jeg faktisk hatt Gold Edition til PS3 liggende mens jeg har vært på hytta hehe.

 

Men godt utført jobb menig skribent :thumbup:

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Eg for min del solgte BattleField Bad Company. Spiller kun GTA IV.

Oooooooook. Godt å vite! :cool:

Jeg for min del solgte GTAIV etter 6 timers spilling. Var en av de første som fikk det. Ingen underholdning, du føler deg bare som en slave som løper rundt og skal tilfredstille folk med nykker og som i tillegg skravler altfor mye. Det ligger ikke helt for meg. Derfor har heller ikke The Sims slått ann så veldig hos meg... Endret av Theo343
Lenke til kommentar
(...)Jeg blir tidvis sabla lei av å gjenopplive en lagkamerat i Tom Clancy's Rainbow Six: Vegas 2 fordi han til stadighet utviser den taktiske plasseringsevnen til en blind sau.(...)

 

That made my day! :) Er ikke ofte jeg "gidder" å lese igjennom en hel anmeldelse, men denne traff spikeren rett på hode.

Lenke til kommentar

Hvis det ikke er skrevet noe om grafiske forskjeller så er de vel så små at de ikke er verdt å nevne engang.

Trenden har ihvertfall vært slik den siste stunden, hvor spill som blandt annet GTA 4 er så godt som identisk på begge konsoller.

Det finnes flere eksempler på at det er nevneverdige forskjeller. AC og CoD4 er noen eksempler som bærer preg av en dårlig implementasjon mot konsollen den ikke ble utviklet mot som hovedplattform. Det er snakk om dårligere texturer, detaljer osv osv.

Battlefield: Bad Company - PS3/360 Comparison HD - Gametrailers.com

Se denne, så finner du ut hvilken du syns ser best ut.

Lenke til kommentar

teletubbiekid:

Takk :D

 

Svenske Digital Illusions har gjort en fabelaktig jobb her og har tydeligvis lagt innsats i å få det best mulig på begge konsoller. Xbox360 har en grad bedre farger, men PS3 utgaven bruker AA og får bedre kanter.

 

Så dette var en av de bedre multiplattform utgivelsene :). På en del andre stortitler ser man klare forskjeller.

 

EDIT2:

Etter å ha sett en del mer så virker det som Xbox360 er litt mer "washed out" på små detaljer, spesielt i ansikter osv. Så det ser ut for meg som at PS3 såvidt trekker det lengste strået totalt sett.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Oh btw; du burde også kanskje ta en titt på denne tråden:

Bad Company til PS3 eller 360

Du visste ikke om den tidligere selv om du har deltatt i den? ;)

 

Det eneste jeg får ut av den er at PS3 har tilløp til tearing og at kontrollen er bedre på PS3, jeg opplevde dog ikke tearing på PS3 demoen(hm men kan huske feil siden det var demo og man ikke er så kritisk) og skal følge med på det med Gold Edition. Det de sier ved at grafikken er skarpere på 360 enn PS3 blir totalt motsatt av hva andre sier under videoen du linket til så det tar jeg med en klype salt.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Oh btw; du burde også kanskje ta en titt på denne tråden:

Bad Company til PS3 eller 360

Du visste ikke om den tidligere selv om du har deltatt i den? ;)

 

Det eneste jeg får ut av den er at PS3 har tilløp til tearing og at kontrollen er bedre på PS3, jeg opplevde dog ikke tearing på PS3 demoen(hm men kan huske feil siden det var demo og man ikke er så kritisk) og skal følge med på det med Gold Edition. Det de sier ved at grafikken er skarpere på 360 enn PS3 blir totalt motsatt av hva andre sier under videoen du linket til så det tar jeg med en klype salt.

Jeg kom ikke på den tråden før nå. :p

 

Personlig syns jeg Gametrailers-videoen viser at PS3-versjonen er hakket skarpere, men at fargene er litt mer levende på 360-versjonen. Det at kontrollen er bedre på PS3 kontra 360 er en smakssak, selv hater jeg PS-kontrollene og har alltid gjort det. Og brukerne på Gametrailers burde du ignorere, makan til fanboys (både 360 og PS3) har jeg ikke sett noen andre steder enn på IT-Avisen sitt forum. :ermm:

Men siden du både har PS3 og 360 ville jeg valgt PS3-versjonen. Den er som sagt skarpere, og fargene kan du justere på tv'en hvis det er ønskelig.

Lenke til kommentar

Enig med deg teletubbiekid, kontroller er en smakssak og jeg er enig i at PS3 kontrollen med stor fordel hadde hatt godt av nydesign, den er krampeaktig å holde i for lenge.

 

Enig i det du sier om skarphet. Men skal se etter tearing, det er jo ikke noe gøy. Hehe får også samme inntrykket av ITavisen sitt forum, det er som å gå rett inn i en barnehage. Desverre for dem.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Ein annen ting, som eg la merke til på PS3 demoen..lydene her var ikkje så bra som på 360. Mindre trøkk og det hørte rett og slett ikkje så overbevisende ut. Dette var altså demoene, det er helt sikkert rettet på i retail versjonen. Har kun spillt retail på 360 så eg kan ikkje si noe om den saken, bortsett fra at dette spillet kan skilte med å ha de aller beste lydene eg noensinne har hørt fra eit skytespill :)

Lenke til kommentar
Hadde andmelder spillt BF2 på mid+, high nivå på diverse clan baser ville han mye å klage på^^

 

Har ikke lest hele så kanskje han nevner noe, men jeg syns det er helt utrolig at det ikke finnes clan support, team chat og flere moder.

Hvorfor? Spillet er laget for konsoll, og mer "action-her-og-nå" oppbygning.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...