Gå til innhold

Anime Anbefalinger! (Les første post!)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg måtte bare... Var et mikroskopisk øyeblikk der hvor jeg følte meg som selveste Kudou Shinichi, lol. harhar.gif

 

shinichi_kudo.jpg

 

 

Hans mer sedvanlige selvsikre jeg. Det er egentlig utrolig synd at Detective Conan har så avskrekkende mange episoder. Det hindrer for mange kjennskapet til en av anime verdens desidert beste karakterer. konservativ_woot.gif

Endret av Agentspoon
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 1 måned senere...

GRAVE OF THE

FIREFLIES

 

 

 

 

post-277710-0-94313300-1340546092_thumb.jpg

 

 

 

Plot: Historien er på en måte basert på hvordan barn hadde

det under i krigen i japan for mange år siden.

Søskenparret Setsuko og Seita mistet moren under en bombe.

Tanten deres tilbøy dem å være hos henne. De bodde hos tanten sin

litt men de gikk lei pga tanten gjorde det dårlig med dem. De rømte og

fant seg noen huler å bo i. men det viser seg at de ikke får det bra å

leve alene uten mat og penger likevell....

 

 

Terningkast: 6/6!

Denne filmen er veldig tragisk og passer for de over 15 år. Filmen er trist

fra start til slutt. Jeg begynte å hyl grine av den til slutt!! xD

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 5 måneder senere...

Princess Tutu

(Eventyr, Komedie, Romantikk)

 

princess-tutu-full1.jpg

 

Denne er mye bedre enn den høres ut som. Handler om en and som blir til ei jente, Ahiru, som igjen blir ballerinaen Tutu for å gi tilbake hjertet til prinsen. Prinsen og en monsterravn rømte ut av et eventyr, men ravnen ble forseglet ved at prinsen knuste hjertet sitt. Ahiru og de fleste andre karakterene går på en ballettskole, så det er en del ballett, klassisk musikk osv. Den har en ganske eventyraktig stemning, men den er forholdsvis mørk. Spesielt i den andre delen, som er mer dramatisk enn den første. Jeg syns den har en bra historie og utvikling av karakterene, og det meste egentlig.

 

Dette er min favoritt-anime, så gir den terningkast 6.

 

Jeg synes dere alle burde gi den en sjanse.

Her er begynnelsen av episode 1:

 

(Ser at den er anbefalt tidligere, men det var lenge siden. Virker ikke som om noen flere har sett den.)

 

eGVvN3BwMTI=_o_princess-tutu-a-midsummer-nights-dream.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Angel Beats: http://en.wikipedia....iki/Angel_Beats!

Sorry for link på engelsk men står ikke mye på den norske siden.

Handler om en ''afterlife-verden'' Alle som kommer dit har hatt en urettferdig død. I begynnelsen når noen kommer dit husker de ingenting fra livet deres.

Hovedpersonen Otonashi med det oransje håret foran nummer 2 i gjengen møter en jente som heter Yuri Nakamura [Yurippe]. Hun leder en gruppe som heter SSS som er på bildet. I denne verden kan ingen dø. Så de kan bli klemt flate eller slått i stykker og fortsatt være satt sammen.

Yurippe setter dem i gang i ulike missions basert på deres sterkeste sider. Nemlig hvor dumme de er. De er ute etter en jente som heter Kanade Tachibana eller Angel som de kaller henne. Merkelig serie med masse supernatural fantasi men har også noen dype moraler som virker kjent i oss alle. Otonashi får høre fra de ulike hvordan de døde og til slutt husker han hvordan han døde som gir han mot til å hjelpe alle i SSS til å forsvinne. Med andre ord komme tilbake til menneske livet. Vil ikke spoile noe mer. Absolutt å anbefale. Jeg gråt med tårer i hver urettferdige historie fra de ulike personene. Rørende men også noe komedie settinger. Som oftest i begynnelsen av episodene. TK er bare så morsom! ''I kiss you'' Spinner rundt med kule moves og moonwalks. Hvis du liker japansk humor, romanse og supernatural seinen er denne verdt å se.

 

PS: Seinen er en anime kategori som er mer rettet mot litt eldre voksne. :)

Kan lese om det her: http://www.animenewsnetwork.com/encyclopedia/lexicon.php?id=19

post-294023-0-26858100-1359500331_thumb.png

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Shingeki no Kyojin (Attack on Titan)

Genres: Action, fantasy, horror

 

47347l.jpg

 

Several hundred years ago, humans were nearly exterminated by giants. Giants are typically several stories tall, seem to have no intelligence, devour human beings and, worst of all, seem to do it for the pleasure rather than as a food source. A small percentage of humanity survived by enclosing themselves in a city protected by extremely high walls, even taller than the biggest of giants.

 

Flash forward to the present and the city has not seen a giant in over 100 years. Teenage boy Eren and his foster sister Mikasa witness something horrific as the city walls are destroyed by a super giant that appears out of thin air. As the smaller giants flood the city, the two kids watch in horror as their mother is eaten alive. Eren vows that he will murder every single giant and take revenge for all of mankind.

Endret av Luchy
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Steins;Gate

Genres: Comedy, drama, mystery, science fiction

 

16-steins-gate-1.jpg

 

Rintaro Okabe is a self-proclaimed "mad scientist" who believes that an international scientific organization named SERN is conspiring to reshape the world according to its own interests. He and his friend Itaru Hashida inadvertently create a gadget able to send messages to the past. The discovery and experimentation of this instrument become the catalyst of fundamental alterations to the present.

 

Okabe is the only one aware of these changes because he possesses a Reading Steiner, the ability to retain the memories from previous experienced timelines. Oblivious of the consequences of their actions, Rintaro and his friends end up creating modifications of grievous proportions. He must then try to find a way to return as close as possible to the original timeline in order to save his precious lab partners.

Endret av Luchy
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sword Art Online

Genres: Action, drama, fantasy, romance, science fiction

 

39717l.jpg

 

In the near future, a Virtual Reality Massive Multiplayer Online Role-Playing Game (VRMMORPG) called Sword Art Online has been released where players control their avatars with their bodies using a piece of technology called Nerve Gear. One day, players discover they cannot log out, as the game creator is holding them captive unless they reach the 100th floor of the game's tower and defeat the final boss. However, if they die in the game, they die in real life. Their struggle for survival starts now...

Endret av Luchy
Lenke til kommentar

Hunter × Hunter 2011

Genres: Adventure, comedy, drama, fantasy

 

33657l.jpg

 

Gon Freecs' father abandoned him as a baby in order to become a Hunter, an elite class with a license to go anywhere or do almost anything. Now 12 years old, Gon wishes to follow in his father's footsteps and become a great Hunter. While Gon faces the unexpected challenges the Hunter Examination throws at him, he makes friends with three other candidates: Kurapika, Leorio, and Killua.

 

 

Hunter X Hunter (2011 remake) er en serie med veldig god kvalitet, men den når ikke opp til den orginale serien. Det er blitt gjort mye endringer med serien som for min del ødelegger veldig mye. Så klart har dette mye med at HxH er på min topp 5 liste, men man kan fortsatt ikke gjøre noe mot skuffelsen som man sitter igjen med etter hver episode. Hvis du er ny til serien så annbefaler jeg deg å se den orginale serien siden den etablerer karakterene mye bedre og skaper en god, men også til tider en mørk og dyster atmosfære.

Endret av Luchy
Lenke til kommentar

Synd det er så lite aktivitet her. Dere må gjerne komme med igjen-anmeldelser for min del, (eller er ikke det lov kanskje?)

 

Jeg kan prøve meg iallefall:

 

The Sky Crawlers

(Jap: Sukai Kurora) fra 2008 (wiki: http://en.wikipedia....Crawlers_(film))

 

91caq0yofs._sl1500_qiunb.jpg91lkb9nuvll._sl1500_nyu48.jpg

 

Standard beskrivelse:

"From Mamoru Oshii, the world-acclaimed director of Ghost in the Shell comes an award-winning story of an exciting but endless war with heroes too young to understand the meaning of their battles. A group of eternally young fighter pilots known as Kildren experience the sudden loss of innocence as they battle the enemy in astonishing dogfights above the clouds. With his only childhood memory consisting of intense flight training, the fearless teenage pilot Yuichi's dogfights coexist with his struggle to find his missing past. When his beautiful, young female commander Suito is reluctant to discuss the fate of the pilot that Yuichi is replacing - or the strangely perfect condition of that pilot's former aircraft - Yuichi's curiosity becomes heightened."

 

Min opplevelse:

Ettersom filmen handlet om fly og spesielt jagerfly måtte jeg plukke den opp, men den fokuserer mest på personene rundt. Den handler om hvordan unge barnepiloter blir oppdratt til å være jagerflygere i en krig som ingen av de husker når begynte eller hvorfor. Det er en brå og brutal overgang for de å oppleve krigen på nært hold i luften. Hovedpersonen tar over jobben til en tidligere pilot, historien bygger ut fra hva som skjedde med ham. Settingen er i en fiktiv verden og krig.

 

Filmen er veldig pent tegnet, og har en rolig historiegang. Handler mye om bildene og stemningen mellom personene. Det er action scener om luftkampene, men det handler mer om det som foregår rundt flybasen til de unge pilotene. Se filmen med litt tålmodighet og med noen som liker å ha det stille når de ser film for å få stemningen over seg og gjøre opplevelsen sterk. Anbefales varmt!

Endret av ResidentDante
Lenke til kommentar

Ninja Scroll (film)

Sjanger: Action, Drama

 

Ninja-Scroll.jpg

 

Jubei is wandering noble sword for hire, but when a chance meeting leads him to save young ninja woman from rape he makes enemies with a group of demonic humans. Jubei and the woman part ways, but later a government spy forces Jubei to join up with her again and investigate the mysterious death of an entire village. The investigation reveals a conspiracy involving the demons and a man from Jubei’s past who is supposed to be dead. As they get closer to the truth the demons close in on them and pretty soon Jubei finds himself in a deadly fight with many super strong inhuman opponents.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Ginga Nagareboshi Gin: (Silver Fang)
Terningkast: 6

silverfang1_15660859.jpg


Jeg oppdaget denne serien for mange år siden da jeg skulle leie film. I Norge ble Silver Fang utgitt i 4 filmer, men disse var dessverre sensurert. Med sensurert mener jeg at mye av serien var klipt bort pga mye blod vil jeg tro da disse ble solgt som "barnefilmer". Jeg fant senere den komplette versjonen på Japansk.

Serien handler om en liten valp som får navnet Silver. Han er sønn av en stor bjørnehund som heter Riki. Riki møter vi i starten av filmen, når han sloss for å redde "Farfar" Takeda Gohei fra grizzlybjørnen Akakaboto. Navnet Silver kommer fra at han er tigerstripet, noe som er svært sjeldent.
Silver bor i begynnelsen hjemme med sin eier Daisuke. Han blir brutalt trent til å bli en like god bjørnehund som sin far Riki.
Etter en stund får Silver ferten av villhunder. Han stikker av og blir medlem av flokken under "Den store leder"
Disse villhundene er en flokk som ønsker å ta livet av grizzlybjørnene som truer alt og alle i regionen i regi av Akakaboto.
Villhundene blir delt opp i grupper, som må reise til hver sin del av Japan, for å rekruttere kamphunder.
Etter flere måneder med rekruttering av nye hunder, faller endelig det store slaget mot Akakaboto og resten av bjørnene i Tvillingpasset.

Serien er fra slutten av 80tallet, men er absolutt verdt å se!

Fant ikke mange bra trailere, men her er en:


Endret av Hulkibulk
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Såg selv Silver Fang filmene som barn, og disse likte vi godt. En gang for noen år siden dukket plutselig "Akakaboto" opp i hodet mitt, og så koblet jeg det opp til den lille sølv hunden. Det ene ledet til det andre og jeg fant hele samlingen i en boks på tilbud hos CDON, den skikkelige usensurerte utgaven med japanskk tale og det hele.

 

Var utrolig deilig å se den igjen, denne gangen i sin helhet. Mye flott musikk, og en veldig fin historie altså :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...