Gå til innhold

Anime Anbefalinger! (Les første post!)


Anbefalte innlegg

Fikk lyst å se litt anime ja. Men her var det så mange anbefalinger at jeg ikke helt vet hvor jeg skal starte :)

 

Har lyst å se en sterk serie med med dype temaer. Noen anbefalinger?

 

Du kan begynne med en klassiker: Cowboy Bebop. Jeg tror den allerede er anbefal her. Serien er sett på som en av de beste animeseriene i vår tids historie.

 

Fra imdb: "Spike Spiegel is a regular, laid-back cowboy (popularly called bounty hunters) living with 3 others on the Bebop. Ed, the underage whiz hacker. Jet Black, level-headed ex-cop and Faye Valentine, a girl who loves spending her share of the bounties gambling. Spike and co. troll the universe for good pay-offs as Spike tries to cope with his dark past. Written by".

 

Serien er fenomenal. Måten spenningen stadig stiger og plottet blir drevet frem i hver episode er herlig. Den er noe både voksne og barn kan se på, og vil nok være "dyp", nok for deg.

 

En personlig anbefaling er en serie som heter: "Gilgamesh". Den er ikke så veldig kjent, men en av de beste jeg har sett.

 

Fra imdb: "Over a decade ago, a group of scientists carried out experiments at the Tomb of Gilgamesh, the supposed resting place of the demigod subject of an ages-old myth. After the work at the "Heaven's Gate" facility was abruptly halted, a terrorist calling himself Enkidu set into motion an incident called "Twin X" which transformed Earth's sky into an enormous mirror. In the present day, two siblings named Tatsuya and Kiyoko Madoka are pursued by the yakuza for unpaid debts and are saved by the Gilgamesh, a team of young men and women who transform into hideous beasts. But when a second group of children, headed by the shadowy Countess of Werdenberg, "rescue" the siblings from the Gilgamesh using psychic powers of their own, Tatsuya and Kiyoko are forced to choose which side to believe in".

 

Mine to ører. Jeg anbefaler deg å følge anbefalingen min, hehe. Begynn med Bebop først!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Fikk lyst å se litt anime ja. Men her var det så mange anbefalinger at jeg ikke helt vet hvor jeg skal starte :)

 

Har lyst å se en sterk serie med med dype temaer. Noen anbefalinger?

 

Du kan begynne med en klassiker: Cowboy Bebop. Jeg tror den allerede er anbefal her. Serien er sett på som en av de beste animeseriene i vår tids historie.

 

Fra imdb: "Spike Spiegel is a regular, laid-back cowboy (popularly called bounty hunters) living with 3 others on the Bebop. Ed, the underage whiz hacker. Jet Black, level-headed ex-cop and Faye Valentine, a girl who loves spending her share of the bounties gambling. Spike and co. troll the universe for good pay-offs as Spike tries to cope with his dark past. Written by".

 

Serien er fenomenal. Måten spenningen stadig stiger og plottet blir drevet frem i hver episode er herlig. Den er noe både voksne og barn kan se på, og vil nok være "dyp", nok for deg.

 

En personlig anbefaling er en serie som heter: "Gilgamesh". Den er ikke så veldig kjent, men en av de beste jeg har sett.

 

Fra imdb: "Over a decade ago, a group of scientists carried out experiments at the Tomb of Gilgamesh, the supposed resting place of the demigod subject of an ages-old myth. After the work at the "Heaven's Gate" facility was abruptly halted, a terrorist calling himself Enkidu set into motion an incident called "Twin X" which transformed Earth's sky into an enormous mirror. In the present day, two siblings named Tatsuya and Kiyoko Madoka are pursued by the yakuza for unpaid debts and are saved by the Gilgamesh, a team of young men and women who transform into hideous beasts. But when a second group of children, headed by the shadowy Countess of Werdenberg, "rescue" the siblings from the Gilgamesh using psychic powers of their own, Tatsuya and Kiyoko are forced to choose which side to believe in".

 

Mine to ører. Jeg anbefaler deg å følge anbefalingen min, hehe. Begynn med Bebop først!

 

Flott anbefaling :) Skal sjekke ut denne.

Lenke til kommentar
Hei

 

Leter etter en god kjerlighets historie.

 

Har sett Eureka 7 og love hina.

De var fantastiske.

 

håper på svar :)

D.N. Angel og Lamune :love:

 

*men hvis jeg ikke tar feil, så skal det ikke diskuteres slikt her :hmm:

Her er vel kanskje rette sted - Anime Anbefalinger - Diskusjonstråd

 

Evt kan man i tillegg søke på Google ;)

 

Edit: skriveleif

Endret av Lasse_H
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Fairy Tail

 

post-118488-1216207144_thumb.jpg

 

Lucy er en 17 år gammel jente som gjerne vil bli en renspikket mage (uhm, trollmann? xD). En dag når hun er i Harujion by, møter hun Natsu. En ung mann som blir lett kvalm av transport (tog, båt, kjerre og listen stopper ikke der). Men Natsu er ingen normal gutt, han er medlem av en av verdens mest kjente og respektivt en av de sterkeste mage-guilds; Fairy Tail. Natsu og Gray (erkefiender innen guilden) er to helt hysteriske karakterer, spesielt Natsu, mye grunnet en heller lav intelligens. Natsu bruker en type heat-magic, mens Gray benytter seg av ice-magic. Det er mange andre interessante, sterke, og ikke minst, morsomme karakterer i serien. Liker du one piece humoren, er denne serien definitivt noe for deg. Terningkast 6 fra min side.

 

Et par bilder/sider av mangaen følger (spoilere på veldig lavt nivå. burde ikke være noe problem).

 

 

 

1/2 - 2/2

post-118488-1216207127_thumb.jpg post-118488-1216207136_thumb.jpg

 

 

post-118488-1216207141_thumb.jpg

 

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

Speed Grapher

 

post-23698-1220378635.jpg

 

Antall Episoder: 24

Sjangrer: Drama, mysterie,psykologisk , romanse, overnaturlig Tema: FotograferingMin Score: 5/6

 

Mer Information:

Ten years after the Bubble War, the dichotomy between the rich and the poor in the world becomes more prominent and Japan is no exception. The rich seeks to satisfy their desires and derive pleasure for themselves, and Tokyo has materialise into such a city as a result. Saiga, once a war photographer, works for Hibara Ginza in the capitalist state of Tokyo. He infiltrates into Roppongi Club, a secretive base located in the red district area of the city, to collect information about them. However, he was caught in the process and brought forward to a girl called Kagura who was in the midst of a ritual. His contact with Kagura awakens his special ability: the power to make things explode once photographed. In order to unravel the mystery behind the Roppongi Club and Kagura, Saiga begins his solitary battle.

http://www.animenewsnetwork.com/encycloped...ime.php?id=4579

Endret av AssKicR
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Vil anbefale To Heart 2, og OVA'ene som følger med.

 

Sjangre: Harem, Komedie, Skoleliv, Kjærlighet

 

Quote fra AnimeNFO.com :

 

This anime is based on the game of the same title, a typical dating sim, produced by Aqua PLUS. The story revolves around high school student Kono Takaaki. He spends his high school days one spring with various girls, such as childhood friends Yusuhara Konomi and Kosaka Tamaki, and he encounters various other girls with unique personalities.

 

The name implies that this is a sequel to "To Heart", but there is no relation between them except that the story of "To Heart 2" takes place two years later at the same school that was featured in "To Heart".

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 10 måneder senere...

kan nesten ikke tro det... 8 sider og ikke en eneste som har anbefalt:

 

Neon Genesis Evangelion

 

type: Shonen

alder: 18

sjanger: Mecha, Drama, Apocalyptic/post-apocalyptic

episoder: 26

 

karakter: 6/6

5xgtem0.jpg

 

The story of Evangelion primarily begins in 2000 with the "Second Impact", a global cataclysm which almost completely destroyed Antarctica and led to the deaths of half the human population of Earth. The Impact is believed by the public at large and even most of Nerv to have been the impact of a meteorite landing in Antarctica, causing devastating tsunamis and a change in the Earth's axial tilt (leading to global climate change) and subsequent geopolitical unrest, nuclear war (such as the nuking of Tokyo), and general economic distress. Later, Second Impact is revealed to be the result of contact with and experimentation on the first of what are collectively dubbed the Angels: Adam. The experiments were sponsored by the mysterious organization Seele, and carried out by the research organization Gehirn.

 

In the year 2010, Gehirn had accomplished a number of its scientific and engineering goals and corporately changed into the paramilitary organization Nerv which is headquartered in Tokyo-3, a militarized civilian city located on one of the last dry sections of Japan; Nerv's central mission is to locate the remaining Angels predicted by Seele, and to destroy them. However, Nerv has its own secret agenda, as directed by its Machiavellian commander Gendo Ikari: the Human Instrumentality Project, which, according to Gendo in episode 25, is the task of uniting all human minds into one global spiritual entity. Associated with Nerv is the Marduk Institute, which has the task of selecting the pilots for the Evas, the most capable being children conceived after the Second Impact (14 year olds). The institute consists of Commander Ikari, and Nerv's chief scientist Ritsuko Akagi; supporting the two are 108 companies which are all revealed to be ghost companies.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Mangaen er MYYYE bedre!

 

 

 

Kino no Tabi

 

 

kino.jpg

 

"The story follows the travels of Kino, a young adventurer who rides a talking motorcycle named Hermes. They explore the people and cultures of different places throughout their adventures, spending only three days at each location."

 

http://www.animenewsnetwork.com/encyclopedia/anime.php?id=1965

 

For lat til å skrive selv :p Men den er NYDELIG =)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Naruto

 

Karakter = 6/6

 

Episoder = On-going

 

Sjanger = Shōnen, action, drama, komedie, fantasy

 

 

Naruto_Shippuuden_Original_Soundtrack_2_Cover.jpg

 

 

Historie/Handling

 

Tolv år før tiden serien begynner ble Konoha angrepet av en nihalet demonrev " The nine-tails". Det var en demon som kunne jevne fjell med jorden og skape tsunamier bare ved å svinge på halen. Den lagde kaos og drepte utallige, helt til den fjerde Hokage bekjempet den ved å ofre sitt eget liv, og seglet dermed demonreven i et nyfødt barn. Barnets navn var Naruto Uzumaki.

 

Den fjerde Hokage ble sett på som en helt. Det ville han at gutten også skulle bli, en helt som hadde reddet Konoha ved å ha demonreven forseglet inni seg. Men Naruto ble stort sett hatet eller oversett av alle i byen. Han ble behandlet som om han var demonreven selv, og ikke som om han hadde demonreven forseglet inni seg.

 

 

 

fox-demon-10172008.jpg

The nine-Tails

 

 

Egene Tanker Ps: Suger å skrive XD

 

Jeg sier bare, NARUTO!(i Naruto er han= 13-14 år) . Det går kanskje litt tregt i starten, men er verdt det. Blir litt rotette å random når fillerne begynnder.. ca ep 120 eller no.. det er 221 episoder tror jeg. så kommer Naruto Shippuden, som er fortsettelsen, (da er han 16-17 tror jeg) det er egentli da historien begynner ånkli, men se Alt. Naruto først, vist ikke kommer dere ikke til å forstå noe somhelst.. :D Så 6/6 anbefales på det sterkeste! dette er Animen som ligger på topp på alle Anime listene.. :D:D

 

 

Link til episoder > Naruto Episoder :D

 

Kos dåkker!!!

Endret av bandy116
Lenke til kommentar

Rainbow - Nisha Rokubō no Shichinin

 

2mq2d8m.jpg

 

Sjanger: Drama

 

Seven teenagers in 1955 have to learn to live together in the same hold in the reformatory of Shio. Confined in a hall where suffering and humiliation are daily, they are waiting for a ray of hope in a dark, incarcerating world. The story follows their life together and how they move on afterwards.

 

Det har foreløbig kommet ut 6 episoder og jeg kan ikke si annet enn at jeg har blitt sikkelig hektet på serien. For min del føles det som en frisk pust, kanskje fordi dette ikke er av den vanlige type serie jeg ser på, men herregud så bra den er.

 

Rainbow er garantert en av de beste seriene som har kommet ut av Japan på en god stund i mine øyne. Serien har en veldig seriøs historie, så seriøs faktisk at serien åpner med en to linjer med tekst: "We belive the explicit scenes of this animated work are rather important in bringing out the atmosphere of this time period."

 

Serien blir presentert som en brutal og deprimerende serie der volding innhold er nødvendig for å presentere historien på en ordentlig måte

Endret av Luchy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...