Gå til innhold

Anime Anbefalinger! (Les første post!)


Anbefalte innlegg

index.jpg

 

En kjempesøt, men også litt spesiell anime. Jeg vil gi den en 5/6

 

 

Ahiru (literally 'Duck' in Japanese), is a petite young girl in a junior high school's beginner ballet program. She's prone to stammering and clutziness. She has a huge crush on her sempai, Mute, a sad-seeming young man who doesn't speak much.

 

Ahiru discovers that Mute is actually the prince out of a story written by the mysterious writer Drosselmeyer. When Drosselmeyer died, the prince and the evil crow he was battling in the story escaped. The prince defeated the crow, but only at the expense of shattering his own heart. Mute is a boy without feeling or understanding. Drosselmeyer, however, has somehow returned, and has offered Ahiru a chance to help Mute. She must become Princess Tutu, a magical ballerina, and help reclaim the pieces of her prince's heart. There is a catch, of course--Mute is being controlled by his roommate Fakia, also a dancer, who seems to want to keep the boy soulless and heartless.

 

Drosselmeyer also told Ahiru that a certain dream she's been having is real. She really is just a little duck, and has been transformed into a girl only so that she can become Princess Tutu. If she starts stammering-- quacking like a duck-- she'll turn back into one.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Noein

Noein.jpg

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
One day during the spring break, Haruka saw a man in blue shining snow on the roof of the church. He was Karasu came from a 15-year-later world, “Dimension Lacrima”. Karasu was a Dragon Knight of the country. Actually, he was Haruka’s childhood friend, Yu, and he appeared in front of her with the grownup figure.

 

15 years later, severe war had continued between Dimension Lacrima and Dimension Shangria. Lacrima was trying to save the world by the high technologies, while Shangria was trying to demolish the whole dimensions. Before the overwhelming power of Shangria, Lacrima was helpless. The only hope to resist Shangria is “Torque of the Dragon”. The command noticed that, and they sent Dragon Knights including Karasu to the world 15 years before.

 

Meanwhile, Haruka encouraged him to run away from home seeing him depressed. In front of them, Karasu reappeared in blue lighting snow. At the moment, Haruka’s neck began to shine blue.

5/6. Veldig bra serie. Jeg kunne nesten ha gitt den en sekser, men føler av en eller annen grunn at jeg ikke har lyst til det. Fantastisk serie, uansett.

Lenke til kommentar

Busou Renkin (Arms Alchemy)

 

fall2006preview%20(1).jpg

 

 

 

 

The story begins when high school student Mutou Kazuki is killed one night saving a mysterious girl from a monster, only to wake up and find it was only a dream. However, he soon finds out how real that dream was when a giant serpentine monster attacks him and his sister. Tsumura Tokiko, the girl from his dream, explains that the monster is a homunculus. Kazuki had been attacked and killed by it when rescuing Tokiko, however the girl revived him by placing a kakugane medal in his chest.

 

The kakugane, Tokiko explains, is an alchemical device that when activated can give him the power to fight homunculi. Using this, Kazuki creates his own Arms Alchemy (busou renkin), an alchemic weapon in the form of a huge lance. Along with Tokiko and her own Arms Alchemy (busou renkin), Kazuki joins the fight against the homunculi and their master.

 

Based on a shounen manga by Watsuki Nobuhiro (creator of Rurouni Kenshin), serialized in Shounen Jump.

 

 

 

Morsom serie, med en av de kvalmeste skurkene eg har sett til nå.

 

5/6

Lenke til kommentar

Welcome to the NHK

5/6

24 episoder

 

post-75882-1174555910_thumb.jpg

 

Frå aniDB:

 

Based on a novel by Takimoto Tatsuhiko, turned into a manga with illustration by Ooiwa Kenji.

 

Japanese shut-ins, loli h-games and conspiracies, oh my!

 

The existence of the evil organization of "NHK", I happened to find it. All the reasons why I dropped out from the university, being unemployed and a "Hikikomori" - homicidal young person - are due to NHK`s conspiracy. I`ll keep fighting till the day I will beat the vice organization.

 

But one day, an assassin from a religious group, shows up to kill me. She is a neat and beautiful girl, Misaki-chan, with a parasol. Who is she? What can save our future contaminated with eroticism, violence and drugs? Love, courage, or friendship?

 

This is an ultimate non-stop Hikikomori Action Comic!

 

Vi følger den arbeidsledige Tatsuhiro Satō som sjelden går ut frå leligheten sin pga konspirasjonane mot han. Etter kvart møter han Misaki Nakahara, ei jente, som har eit prosjekt som kan redde han, og sin gamle "skulekamerat", Kaoru Yamazaki.

 

Liknande serier: Sayonara Zetsubou Sense

 

Edit: Oppdaterte litt

Endret av dotGif88
Lenke til kommentar

Death Note

6/6

37 episoder

 

post-75882-1174555964_thumb.jpg

 

Frå aniDB:

 

Light Yagami is an ace student with great aspects who`s bored out of his mind. One day he finds the Death Note a notebook held by a shinigami (Death God). with the Death Note in hand, Light decides to create a perfect world. A world without crime or criminals. However when criminals start dropping dead one by one, the authorites send the legendary detective L to track down the killer.

Etter at Light Yagami finner ein notisblokk med "Death note" skrevet på coveret og instruksar om korleis han kan bruke den til å drepe personar, trur han først at det bare er tull, men etter ein test ser han at den faktisk fungerer. No starter han å drepe kriminelle for å lage ein perfekt verden. Etter kvart som politiet starter å skjønne at drapa ikkje er tilfeldige og med hjelpen frå den legendariske detektiven L startar politiet å søkje etter mordaren "Kira".

 

Edit: Oppdaterte litt

Endret av dotGif88
Lenke til kommentar

Hellsing (2006), ellers kjent som Hellsing Ultimate

5+/6

Grunnen til at den ikkje får 6 er at det fortsatt ikkje er heilt på nivå med mangaen. Men er fortsatt ein gigantisk forbedring frå den orginale serien.

3 Utgitte episoder

 

post-75882-1174605533_thumb.jpg

post-75882-1174605524_thumb.jpg

post-75882-1174605529_thumb.jpg

post-75882-1174605507_thumb.jpg

post-75882-1174605512_thumb.jpg

 

Frå AniDB

Operating in modern-day London, the Hellsing Organization is dedicated of ridding England of the scourge of vampires. However, the principle weapon of this organization just happens to be a vampire himself - Alucard, who serves the organization`s young leader, the iron-willed woman Sir Integra Wingates Hellsing, as well as Alucard`s new apprentice, a young vampire woman named Seras Victoria

 

Lately, a rash of artificially-created vampires has taken the organization by surprise. As it turns out, a neo-Nazi society known as the Millennium Order is responsible for creating these vampires. Their sole purpose... to achieve what Nazi Germany couldn`t do over 60 years ago with human soldiers... the total conquest of the world!

Denne serien er ein remake av den orginale Hellsing serien, ikkje ein fortsettelse. Det blir sagt at Kouta Hirano (han som lager mangaen) var misfornøygd med den orginale serien og når produsenten Yasuyuki Ueda kom med ideen til ny OVA serie sa han ja.

 

Forskjellen mellom OVAen og Serien er at serien gjekk tom for materiell ganske fort og måtte improvisere det meste av historien, mens OVAen skal være mykje meir som mangen.

 

Så langt er det komt 3 episoder, ep1 er på 50min og ep2 er på 40min, kvar ep skal vare i minst 40min. Det kommer ny episode kvar 4-6 måneder.

 

Liknande serier: Claymore, Berserk & Devil May Cry

 

Edit:

Oppdaterte litt

Endret av dotGif88
Lenke til kommentar

Først, hadde det ikke vært en ide og lage listen i første post alfabetisk, litt kaotisk å finne frem i sånn den er nå, men bra tiltak.

 

Legge til ev av mine tiders favoritter. Serial Experiments Lain.

 

Det hele starter med at Lain får en email fra ei jente i klassen hennes, som døde noen dager i forveien.

 

Dette er kanskje en av de mer voksne anime seriene, ikke pga vold og blod, noe det er lite av, men det er utrolig mye å få med seg, og tidvis vanskelig å forstå hva som ligger bak mye av hva som skjer. Gjerne en anime du må se 2-3 ganger for å få med deg alt. Ganske kort anime, i antall episoder, bare 13, men de har fått med ganske mye i disse episodene.

 

Dette er anime som mer eller mindre er lagd for meg, føles i allefall sånn, så den får 6 av 6 mulige poeng. Mitt råd til de som vil sjekke den ut, ikke gi opp etter de første par episodene.

 

post-86587-1174585295_thumb.jpg

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Serial Experiments Lain deals directly with the definition of Reality, which makes its complex plot difficult to summarize.[4] The story is primarily based on the assumption that everything flows from human thought, memory, and consciousness.[5][6] Therefore, events on screen can be considered hallucinations of Lain, of other protagonists, or of Lain fabricating the hallucinations of others.[6] Story misdirection is central to the plotline;[7] even the offscreen voices or narrations' information cannot be considered truthful.[8] The series consists of a cross-reflection of philosophical themes instead of the traditional linear events depiction: episodes are called "layers".

 

Serial Experiments Lain describes "the Wired" as the sum of human communication networks, created with the telegraph and telephone services, and expanded with the Internet and subsequent networks. The anime assumes that the Wired could be linked to a system that enables unconscious communication between people and machines without physical interface. The storyline introduces such a system with the Schumann resonance, a property of the Earth's magnetic field that theoretically allows for unhindered long distance communications. If such a link was created, the network would become equivalent to Reality as the general consensus of all perceptions and knowledge (see consensus reality). The thin line between what is real and what is possible would then begin to blur.[9]

Lenke til kommentar

Excel saga!

A398-130.jpg

episoder: 26

4/6 - til tider dårlig animert og veldig usaklig, men sammenhengende latter gir en sterk firer.

 

Storyen er veldig enkel. en mentalt (u)lovlig blond kvinne med smak for hundekjøtt, Excel, tjener Ilpalazzo som vil overta byen. I første episode har Excell problemer med samvittigheten, og ender opp å miste begge sider av den. Før søte pitbull-med-bart-tryne marsboere, ved navn Kawaii (^.^) invaderer jorda og etterlater en extremt anemisk kvinne. De to blir partnere. Dagene går for Excell, og alt blir bare mer og mer tullete for hver bidige time.

 

Excel-saga-menchi.jpeg

Menchi, Excel's kjæledyr OG nødverge forsyning.

 

puchuu-tn.jpg

Vær på vakt for de søte ^.^

 

edit: fixa bildet

Endret av krigsnaut
Lenke til kommentar

Kanon

 

 

Kanon er en noe gammel serie som jeg aldri rakk å legge merke til, men nå er den kommet i en ny versjon, som strekker seg over 24 episoder (den eldre er noe kortere). Og glad er jeg for at dette skjedde, fordi dette er nå min dessiderte favorittanime! Den ble nettopp ferdigsubbet til engelsk.

 

Kanon handler om Yuichi, en kar som ble nødt til å flytte hjemmefra - tilbake til et sted hvor han for 7 år siden pleide å være jevnlig. Her blir han møtt av sin tante og kusine, og noen kjente fra før men har helt glemt. Men minnene strømmer på, noen gode, og andre veldig vonde. Så skal jo dette utorme seg litt da :)

 

Elsker historien, ble fort engasjert, og nesten litt for for helt lost i serien. Den starter som komi, og utvikler seg til et kjærlighetsdrama. Også er den TRIST. Dette er hardkost for oss med følsomme nerver :cry:

Hovedpersonen minner veldig om Kyon fra MoHS (samme stemme :p ), pluss en annen som minner veldig om Yuki Nagato.

 

6/6, helt klart.

Endret av Motoko
Lenke til kommentar

FLCL

A277-54.jpg

episoder: 6

FLCL er en mentalt syk komedie. FLCL har den mest unike animering jeg har sett innen anime, og ingen 6 episoder har noensinne vært mer verdt å se.

 

Naota (i midten) er en kynisk men vanlig sjetteklassing. Framtil storebroren flytter til USA, og etterlater den syttenårige kjæresten Mamimi (til høyre). Mamimi vet ikke hva hun skal gjøre med seg selv, hun er helt knust av savnet, så hun klenger seg til Naota. En dag blir Naota ihjelkjørt av en meget eksentrisk dame på moped (til venstre). Damen, som kaller seg Haruko (og kaller ham Taro), gjennoppliver ham med munn mot munn før hun slår ham nesten ihjel igjen med gitaren. Dette hendelsesløpet fører til et horn, tre horn, katteører osv. på Naotas hode (og etter hvert en vandrende TV, ved navn Terebi-kun).

 

canti.jpg

Terebi-kun!

 

6/6

første serien jeg ga 6/6 (på 6 episoder til og med).

 

 

edit: fiksa bildet

Endret av krigsnaut
Lenke til kommentar

REC

 

 

REC handler om en stusselig kar som har en kjedeli jobb han ikke mestrer, og ingen dame. Dere vet hva som må skje; under veldig heldige omstendigheter blir han vert for en vakker og noe snodig ung pike (aldersforskjell = 7 år, 20 - 27 '~') som ønsker å bli en suksessfull voice actress. Men de er på ingen måte kjærester, men kommer ting til å utvikle seg?...

Dette er en KORT serie. 9 episoder som varer 12 min hver. Det er på ingen måte negativt - kort og godt :wee:

 

5+/6

Lenke til kommentar

Neon Genesis Evangelion (nge)

A49-16.jpg

Episoder: 26 eller 1 film + 2 filmer

NGE er den beste ~25-episoders animeen jeg har sett. Nesten sjokkert over at den ikker har fått anbefalning ennå. Standard animering. En anime du ikke kan kalle deg anime-fan hvis du ikke har sedd.

 

I år 2000 eksploderer hele jorda sør for den sydlige polarsirkelen. I resten av verden knekker øko-systemene, og klimaet sammen. Året i serien er 2015, Shinji er 14 år, og skal besøke faren Ikari i geo-front byen Tokyo-3. Da han ankommer blir byen angrepet av en "angel*" og han blir presset til å styre en "evangelion*" for å drepe monsteret. Under kampen skjer det noe rart... hvis jeg sier mer ødelegger jeg spenningen.

 

NB! i stedet for å se alle 24 første episodene kan man se filmen Death and Rebirth. Når an har sett episode 24 eller sett death and rebirth kan man velge mellom å se episode 25 og 26 eller End of Evangelion filmene. Jeg anbefaler filmene.

 

6/6 - Veldig bra, flotteste og dypeste serien jeg har sett. Første mecha serien jeg har likt ordentlig.

 

 

edit: fiksa bildet

edit2: Ryddet opp.

Endret av krigsnaut
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Shaman King

 

Handler om Asakura Yoh som er en Shaman!

Shamaner er "mennesker" med spessielle evner.

De kan se og snakke med døde sjeler!

Asakura Yoh blir venn med Samurai sjelen Amidamaru og de begynner å sloss sammen i en stor turnering som foregår hvert 500 år!

Den som vinner turneringen blir Shaman King.

 

Mange utrolig fete slosskamper i serien!

Utrolig spennende, utrolig "koslig" :p

Asakura Yoh og alle de andre vennene hans er en utrolig flott gjeng.

 

Serien består av 64 episoder og er ferdig!

 

Btw. se 15-20 episoder før du dømmer serien!

Likte den ikke før da jeg heller!

Å det er når Asakura Yoh og vennene får en utrolig kraft serien virkelig tar av :)

 

Bilde av en del av hovedpersonene!

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

shaman_king_007.jpg

Bilde av Amidamaru :)

166iv.jpg

Endret av ZayCon
Lenke til kommentar

Shakugan no Shana

 

Serien handler om Yuji, en "vanlig" gutt som på en helt "vanlig" dag møter "Slayer with Flaming Hair and Blazing Eyes" som senere får navnet Shana, etter Sverdet hun har..

 

serien fåregår rundt disse to hoved personene og Shana's oppgave som er å jakte på såkalte "Denizens of the Crimson Realm" og "Rinne" som tar livsenergien fra menneskene og skaper ubalanse i systemet.

 

for og ikke røpe handlingen vil jeg ikke si mere, men serien er verdt og se.

kan virke litt spesiell i begynnelsen, men ikke døm serien, historien er sterk, og båndet mellom Shana og Yuji er det som driver serien fremover meget bra....

 

5230.jpg

Lenke til kommentar

Scrapped Princess

Scrappedprincess.png

episoder: 24

I en verden noe fjern fra vår er 15 årige Pacifica fryktet av hele verden fordi følgere av guden Mauser tror hun, den såkalte "scrapped princess", kommer til å ødelegge jorda når hun blir 16. Broren og søsteren hennes, og senere noe flere, gjør deres beste for å beskytte Pacifica mens de reiser rundt verden i et søk etter et trygt sted å bo i skjul. Veldig godt animert, ganske godt animert og sån passe gode slåsse scener.

 

5/6 - veldig bra men ikke noe spesielt. Veldig verdt å se allikevel.

Endret av krigsnaut
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Honey & Clover

 

 

Denne serien handler om Yūta Takemoto, Takumi Mayama og Shinobu Morito som alle er leieboere i det samme lille falleferdige hybelekomplekset, og studerer ved kunstuniversitet. Livet går sin sprøe gang for de tre, og en dag blir de introdusert for Hagumi Hanamoto (Hagu-chan) av Shūji Hanamoto, som er fetter av den meget opptatte faren til Hagu, og professor ved universitetet. Hagu er ei 18 år gammel småjentelignende (!) kunstgeni (tro det eller ei). Takemoto forelsker seg på flekken, og Morito blir en smule "obsessed" på en litt snedig måte (må oppleves selv). Ayumi Yamada er også en viktig char i serien. Hun er keramiker ved samme universitet, og henger i den samme "gjengen" som resten og blir meget god venn med Hagu. En smule skapforelsket i Mayama (?), men Mayama er en vrien person å forelske seg i (psst, samme stemme som Kyon fra MoHS, ikke til å ta feil av).

 

Komi/kjærlighet som strekker seg over 36 episoder (24+12). Det som gjør denne serien helt spesiell for meg er at jeg for første gang har opplevd å virkelig brøle når det ble skikkelig artig (noe det blir veldig ofte). Og Morito-san danser seg pent inn på 2.plass i anime/mangachar-favlisten min (rett under Su Kaolla). Elsker han fyren. Selve serien er yndlingen av alle animeene jeg har sett, Kanon måtte gå av 1.plassen.

Endret av Motoko
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Paranoia Agent

A3169-58.jpg

episoder: 13

Min score: 10/10

Er veldig dyp, og kan det kan bli vanskeligt å henge helt med.

Den handler om en sjette klassing, kjent som Shounen Bat, som slår ned folk som er blitt trengt opp i et mentalt hjørne med baseball kølle, hans ofre og pilitibetjentene som jager ham.

Endret av krigsnaut
Lenke til kommentar

s-CRY-ed

26 eps.

 

20060502153612_101_scryed1.jpg

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

Teksten er hentet fra denne siden.

Twenty-two years ago an earthquake destroyed the Kanagawa region of Japan. It caused the land to split and project upwards reaching extraordinary heights. It created the secluded area known as The Lost Ground. After the earthquake, The Lost Ground became home to a rising number of alter users, those with the psychic ability to change matter and create alters with unique powers. To control this lawless land the special police force, HOLD was created within an anti-alter unit, HOLY.

 

 

 

But none of this matters to a native alter user, Kazuma. He is one of the few people that is gifted with the Alter ability. It allows him to turn his right arm and torso into a metallic alloy. Kazuma is a young mercenary who lives in The Lost Ground. He looks for any work he can find to sustain his livelihood within the harsh environment. But, all this is about to change when he meets HOLY, and one of the elite members of HOLY, Ryuho.

 

Dette er en fin serie som blander action med humor og romantikk. Den når dessverre ikke helt til toppen, men er absolutt verdt å få med seg! :)

 

5/6

Endret av Uin Viel
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...