Gå til innhold

Anmeldelse: Guitar Hero: Aerosmith (Multi)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+214asdf125
Jeg begriper ikke logikken bak å ikke ha med sanger som Dude (looks like a lady), Cryin', Crasy, I don't wanna miss a thing og Jaded..

Da kjøpte jeg ikke det her. Takk for advarselen!

Lenke til kommentar

En vestentlig feil i anmeldelsen: "... og uten muligheten til å spille karrieremodusen sammen med noen andre." Det kan man! Den heter riktignok ikke "Coop Career" i hovedmenyen slik som tidligere, men ligger under Multiplayer og Coop. Jeg ble nettopp ferdig med den første gjennomspillingen sammen med en kamerat - og VET at det fungerer.

 

På Xbox 360 får man achievement for å fullføre coop "with a friend" som enten lead eller back-up guitarist også. På lik linje som GH3: Legends of rock.

Lenke til kommentar

Først og fremst, jeg har ingenting imot Aerosmith. Greit nok ville jeg heller hatt GH: Guns N' Roses, Metallica, AC/DC, Iron Maiden, Manowar, Joan Jett, Black Sabbath, Lynyrd Skynyrd, King Diamond, Mercyful Fate, Nightwish... øh, dere tar poenget. Men jeg har ingenting imot Aerosmith. :)

 

Jeg startet med GH2 og gikk over til GH3 etter en stund, men regner med ikke som en spesielt flink GH-gitarist. Strever en del på Hard på GH3, men i GH: Aerosmith startet jeg rett på Hard og gikk gjennom hele karrieren uten å feile en eneste sang. Bossen var ganske vanskelig, så jeg trengte hele to forsøk på å ta ham. Skuffende enkelt spill. :(

 

Ironisk nok er tre av sangene jeg liker best i hele spillet "All yhe young dudes" av eller annen fyr jeg ikke har hørt om, "King of Rock" av DMC og "I hate myself for loving you" av Joan Jett. Den beste Aerosmith-sangen er "Walk this way" - nyinnspilt med Run-DMC og Aerosmith. :p (originalen er også her, men som bonussang).

Lenke til kommentar
Jeg begriper ikke logikken bak å ikke ha med sanger som Dude (looks like a lady), Cryin', Crazy, I don't wanna miss a thing og Jaded..

 

Cryin' , Crazy og I don't wanna miss a thing er veldig fine sanger, men muligens noe for treige til å bli med på dette spillet. Men personlig skulle jeg gjerne sett at de var der. Uansett syns jeg det er mange nok kule låter til at det forsvarer et kjøp. Jeg har ihvertfall spilt det i ufattelig mange timer allerede :)

Lenke til kommentar
En vestentlig feil i anmeldelsen: "... og uten muligheten til å spille karrieremodusen sammen med noen andre." Det kan man! Den heter riktignok ikke "Coop Career" i hovedmenyen slik som tidligere, men ligger under Multiplayer og Coop. Jeg ble nettopp ferdig med den første gjennomspillingen sammen med en kamerat - og VET at det fungerer.

 

Hei, du har selvsagt helt rett i at du har Coop-modusen tilgjengelig under multiplayer, men dette er det samme som også er i GH3: Legends of Rock (under Multiplayer -> Co-op). Muligheten til å spille gjennom karrieremodusen sammen med en kamerat, akkurat som du ellers kan gjøre alene, er tatt bort.

Lenke til kommentar
Hvorfor tok det så langt tid før annmeldelsen kom? Spillet har jo vært ute i 3 uker.

 

Enkelt og greit fordi det har vært sommer og fordi det ikke er alltid spill ankommer oss på utslippsdatoen. Aktivitetsnivået vårt går ned på sommeren, ettersom de av oss som jobber som skribenter er mennesker vi også (!!) og har ferie, andre forpliktelser og så videre.

 

Det er bedre med en sen omtale enn ingen omtale, uansett. De som synes den er for sent ute trenger ikke å lese den. :)

Lenke til kommentar

Jeg tror mye av problemet ligger i at GH fortsatt er et GITAR-spill, og selv om Aerosmith for all del er et stort rockeband, de har holdt på i mange herrans år, de har gode og varierte låter, de fornyer seg stadig slik som de virkelig store banda gjør - og de HAR faktisk en del catchy riff i låtene sine - så er det ikke på grunn av eminent gitarspill de er blitt store.

 

Joe Perry spiller gitar langt bedre enn hva jeg bare kan drømme om, men han er vel strengt tatt mer kjent for sitt symbolske brorskap med sin Toxic Twin Tyler, og i mine subjektive øyne gjør for eksempel Keith Richards begge deler langt bedre enn ham. (Hadde det kommet et Guitar Hero: Rolling Stones hadde jeg nok også dødd litt inni meg av ren lykke, men nok om det.)

 

Aerosmith er riffrock, og riffrock funker ikke så forferdelig bra i GH. I flere av sangene stod jeg midtveis og stønna "are we there yet?", og selv i de få låtene som faktisk var virkelig morsomme å spille gikk det ofte litt på repeat. Når spillet på toppen av ostekaka inneholder halvparten så mange sanger som GH3, til full pris, så er det ikke rart man som gjennomsnittlig GH-spiller (les: ikke nødvendigvis die hard-Aerosmith-fan) sitter igjen med en litt sur bismak.

 

Sitter fortsatt og teller på knappene hvorvidt det blir Rock Band eller GH4 når jeg flytter til høsten, og dette spillet talte virkelig ikke til fordel for Activision i alle fall.

Lenke til kommentar

Man kan jo se på dette spillet som et album av Aerosmith. Ville du kjøpt et Aerosmith album?

 

Sammenlignet med GH3 er det ingen tvil om at det er mye lettere, men jeg syns Aerosmith har mange fine soloer.

 

Elsker når jeg bare kan stå å trykke på knapper uten å bli forstyrret av strummeren. :)

Lenke til kommentar
Hei, du har selvsagt helt rett i at du har Coop-modusen tilgjengelig under multiplayer, men dette er det samme som også er i GH3: Legends of Rock (under Multiplayer -> Co-op). Muligheten til å spille gjennom karrieremodusen sammen med en kamerat, akkurat som du ellers kan gjøre alene, er tatt bort.

Er fortsatt ikke helt enig... :)

 

I GH3 er det slik at highscorene på hver enkelt sang forsvinner etterhvert som man spiller. Akkurat som "quickplay" vil være for singleplayer. Dvs, coop modusen i Multiplayer er kun for "gøy" og å spille en sang i ny og ne. I Aerosmith lagres imidlertid scores og stjerner, og du kan fortsette på et senere tidspunkt. Det er en forskjell fra GH3.

Lenke til kommentar

Kan eg bruke gitaren til GH Aerosmith saman med gitaren til "vanlig" GH3 for å spele coop i GH3-legends of rock?

 

Eg har GH3 med ein gitar idag, men vurderar å kjøpe GH:Aerosmith for å få litt meir sangar i tillegg til ein ekstra gitar slik at eg kan spele saman med nokon i GH3.

Vil det funke?

Lenke til kommentar
Kan eg bruke gitaren til GH Aerosmith saman med gitaren til "vanlig" GH3 for å spele coop i GH3-legends of rock?

 

Eg har GH3 med ein gitar idag, men vurderar å kjøpe GH:Aerosmith for å få litt meir sangar i tillegg til ein ekstra gitar slik at eg kan spele saman med nokon i GH3.

Vil det funke?

 

Ja, det kan du.. Det er samme gitar. Ihvertfall til XBox 360.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...