Gå til innhold

Nintendo avviser kritikken etter gårsdagens pressekonferanse.


LucarioX

Anbefalte innlegg

Nintendo avviser kritikken.

Alle som fulgte med på gårsdagens pressekonferanse til Nintendo har nok registrert det: Nintendo fortsetter den noe bekymringsverdige jakten på bestemødre og småjenter, og lanserer enda flere minispillsamlinger og andre familievennlige titler. Mens vi som er ute etter ordentlige, kanskje mer tradisjonelle spill må se oss skuffet.

 

Den karismatiske Reggie Fils-Aime, en av Nintendo-sjefene, er imidlertid ikke enig, i følge et intevju i G4.

 

For hardcore-gamere

I følge Fils-Aime er titler som nye Animal Crossing: City Folks og Grand Theft Auto til Nintendo DS glimrende eksempler på at Nintendo ikke glemmer sitt kjernepublikum, gamere.

 

I tillegg minner Fils-Aime på at Mario- og Zelda-teamene jobber hardt med nye spill i seriene, og disse skal vi se resultater av i løpet av denne generasjonen. Vi håper det. Fils-Aime fortsetter å love at Nintendo ikke skal glemme sine mest kjente serier.

 

Likevel, prøver vi å tenke ut hvilke Wii-spill vi gleder oss til i løpet av høsten, sliter vi litt.

 

Kilde

http://www.itavisen.no/sak/779852/_-_Vi_gl...jernespillerne/

 

 

Jaja, ganske skuffet etter gårsdagens konkuranse jeg også. Selvom jeg skal innrømme at jeg faktisk ser fram til Wii Sports Resorts. Husker jeg hadde svært lave forventninger til Wii sports før jeg kjøpte Wiien, men ble gledelig overrasket etter å ha spilt noen runder.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå har vi jo allerede titler som Zelda TP, Mario Galaxy, Smash Brothers Brawl, Mario Strikers, Excite Truck, Battalion Wars 2, Metroid Prime 3, Super Paper Mario, Wario Ware, Mario Kart, Resident Evil 4, Okami, Zack & Wiki, No More Heroes, Geometry Wars og Lost Winds. Kan vel ikke si at Nintendo har glemt fansen helt? Er faktisk ganske fornøyd selv, eneste jeg savner er et nytt Pokemon spill til Wii, Starfox og et Zelda laget bare for Wii. Kjenner jeg Nintendo rett tror jeg faktisk vi ser alle disse titlene igjen om ikke så lenge. Kanskje vi har blitt en anelse bortskjemte? (Les artikkelen til Gamereactor).

Endret av LucarioX
Lenke til kommentar

Joda det er snakk om E3. Må bare huske at vi allerede har en del gode spill på Wiien, så de har nok ikke "glemt" oss helt. Mens vi hardcore spillere koser oss med Galaxy, TP, Smash Bros og Mario Kart, leker Nintendo med sine nye venner, casual spillerene. Men for all del, jeg hadde også høye forventninger til årets E3.

Lenke til kommentar

Men det er greit å sette det i perspektiv. Wii har vært ute i 1,5 år og vi har allerede fått splitter nytt Mario, nytt Zelda, nytt Metroid, nytt Paper Mario, nytt Smash Bros, nytt Battalion Wars og nytt Mario Kart. Det synes jeg faktisk er mer enn man kan forvente av Nintendo.

 

Derimot synes jeg tredjepartsstøtten har vært under enhver kritikk og også framover ser det ut til at de fleste utviklere satser klart mer på 360/PS3 enn Wii, selv om Wii har solgt mer enn begge konkurrentene til sammen i det siste.

Lenke til kommentar
Nå har vi jo allerede titler som Zelda TP, Mario Galaxy, Smash Brothers Brawl, Mario Strikers, Excite Truck, Battalion Wars 2, Metroid Prime 3, Super Paper Mario, Wario Ware, Mario Kart, Resident Evil 4, Okami, Zack & Wiki, No More Heroes, Geometry Wars og Lost Winds. Kan vel ikke si at Nintendo har glemt fansen helt?

 

Nå må det nevnes at Mario Strikers, Excite Truck og Battalion Wars 2 kun kan klassifiseres som "greie titler".

 

Geometry Wars og Lost Winds kan vel ikke betegnes som fullverdige titler? Selv om de skal være ganske gode småspill.

 

Resident Evil 4 og Okami er spill mange av oss har fra før av.

 

Jeg sitter igjen med Galaxy, Twilight Princess, Brawl som de store triple A. Metroid Prime 3, No More Heroes, Zak & Wiki, Paper Mario, Mario Kart og Wario Ware er bra titler. Mario Kart og Metroid er jeg smått litt lei av for tiden. Wario Ware og Paper Mario til Wii regnes ikke som like gode som forgjengerne. Wario Ware kjøpte jeg og spilte en stund, før jeg byttet det igjen. Var ikke helt min greie med altfor små minispill der én bevegelse "gjør" spillene. Det er i allefall ikke noe core-saker.

 

Wii har vel 19 titler på Gamerankings med over 80%. PlayStation 3 har godt over dobbelt så mange. Og 360 har utrolig mye mer enn det igjen.

 

 

 

Kombinér dette med den elendige lineupen Wii har. PS3 har FFXIII på vei, Bioshock, GT5, God of War 3, Kingdom Hearts?, Resistance 2+++ på vei. 360 har også FFXIII, GoW2, CoD5 (sammen med PS3)+++ på vei.

 

Resident Evil 5 noen?

 

Nah, jeg er ikke fornøyd med Wii... Men de tre supertitlene som faktisk er der, er gode nok argumenter til å kjøpe konsollen likeså.

Endret av UleDule
Lenke til kommentar

Tok en titt på spillene som har blitt vist fram og med en X360 i tillegg er det ikke mange Wii-spill som blir vurdert:

 

2008:

- Tiger Woods 09

- Wario Land: The Shake Dimension

- deBlob

- Animal Crossing Wii

 

2009:

- Fatal Frame IV

- Disaster: Day of Crisis

- Wii Sports Resort

- MadWorld

- The Conduit

 

Og ingen føles som noe must-have heller.

Lenke til kommentar

Zelda TP er et GC-spill, som kom til Wii av en grunn, nemmelig å ha et Zelda-spill ved lansering som selger konsoller. Spillet kunne kommet mye før til GC hvis ikke det også skulle komme til Wii. GC-utgaven ble faktisk også lansert flere dager etter Wii-versjonen slik at folk heller skulle kjøpe det til Wii/sammen med Wii. Noe som virket.

 

Resi 4 er også er GC-spill (og PS2) som fikk grafikken fra GC-versjonen, og ekstramaterialet fra PS2-versjonen, og mulighet til å sikte på skjermen. Ikke noe mer.

 

Okami er det samme spillet som på PS2, bare mulighet til å peke på skjermen.

 

Det har man 3 "core"-spill som ikke er Wii-spill. Alle er knall bra, men alikevel. De fleste som var interesserte i de, hadde de nok fra før av, eller i Zelda's tilfelle, kjøpt til GC.

 

Brawl er også et bra spill, men styringen føles bedre med GC-kontroll i hendene enn Wii's. Noe som er skummelt å tenke på.

 

Galaxy og Mario Kart Wii er to gode eksempler på "core"-spill, men som egentlig ikke er det. MKW er det mest tilfeldige spillet til nå i serien og la til nytt og mye lettere sladde-system. Galaxy skal liksom være spill for kjernespilleren? Hvis det er noe som selger til casual-gamer, så er det M-A-R-I-O. La han spille fotball, tennis, la han ha fest eller sett han på go-kart. Alt selger.

 

Så hvis du ser litt strengt på det, så er de seks største titlene (med mulig unntak for Brawl) for kjernespilleren til Wii, det motsatte.

Lenke til kommentar

Hva definerer kjernespillere?

 

Alle som ikke er bestemødre ?

 

Eller skal man kalle de ekstreme som spiller spill 10t+ og liker å konkurrere osv

 

For Brawl på lik linje med Mario Kart er jo et ganske tilfeldig spill der det er kjempemorsomt å spille i samme rom med venner og bekjente. Der det trengs ferdighet, men fortsatt kan være litt jevnt pga items.

 

Syns Brawl og Kart er nogen lunde ment for samme publikum, bare at i Brawl så har du en gjeng som har skrudd av items, valgt inn noen få baner, og bare spiller 1 mot 1 slik at det blir mer ferdighet enn random.

 

Det samme kan man gjøre i Mario Kart med Time Trial på Time Trial. Og sende Ghost, og spille på tuneringer osv.

Lenke til kommentar
Hva definerer kjernespillere?

 

Kjernespillerene er vi som spiller såpass mye TV-spill at vi annser spillingen for å være en hobby. Kjernespilleren kjøper ofte software til sin(e) konsoller, og forventer at den eller de, av de respektive konsollene personen eier, skal komme med nye og interessante spill med en viss hyppighet.

Lenke til kommentar

Spiller ikke lengre på Wii'en + det kommer ingen spill som interesserer meg i framtiden.

 

Wii Sports var en latterbombe for meg, det var artig i maks 1 time så gikk jeg lei.

 

Wii'en har vært bra opp til nå med f.eks. Twilight princess, Mario Galaxy, brawl, og RE4, men denne konferansen skuffet meg.

 

så jeg har tenkt å selge Wii'en min siden jeg ikke ser noe brukbart for den i den nærmeste framtid =/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...