Gå til innhold

Er jeg den eneste som er fed up av alle skyte-spillene?


Maefteda

Anbefalte innlegg

Sony, Nintendo og Microsoft har nå blitt ferdig med sine E3 konferanser. De fleste sitter igjen litt misfornøyd med nyhetene vi har fått. Nintendo har dritt seg ut med alt for mye tanker til casual-gamere. Verken Sony eller Microsoft har imponert veldig, og det var ganske kjedelig å bli sittende å se det ene skytespillet bli presentert etter det andre. Kan noen si meg den store forskjellen på Call Of Duty, BF: Bad Company og Far Cry 2? Det ser jo ut som akkurat samme spillet? MAG kommer også ganske lett i den kategorien, bare den ene lille store forskjellen at man kan spille mot 257 andre online samtidig. Gears of War, Resistance osv ble også presentert, er det en veldig stor forskjell på disse også?

 

La oss ta en titt på de skytespillene som har kommet siste 1-2 årene og de skytespillene som kommer senere i år og neste år:

 

Gears of War

Halo 3

Resistance: Fall of Man

Call of Duty 4

Tom Clancy's Raibow Six Vegas 2

Unreal Tournament 3

Battlefield: Bad Company

Haze

Killzone 2

Massive Action Game

Gears of War 2

Resistance 2

 

Hvor mange er det som har lyst på alle disse titlene? Man klarer seg lett med 1, kanskje 2 av de beste av disse. Selv er jeg bare eier av MGS 4, et veldig bra spill blant de beste i verden. De andre får også strålende kritikk, men aldri om jeg kommer til å kjøpe noen av dem. Jeg er generelt lei av denne amerikaniseringen av spill-industrien. Når 12 spill er så lite forskjellige, men alle blir satset stort på er noe feil. Jeg er skuffet over E3, men venter i spenning på litt Japansk spillkunst på Tokyo Game Show.

 

Nei takk, Far Cry 2, Massive Action Game, Gears of War 2, Resistance 2 og Battlefield: Bad Company.

 

Ja takk, Final Fantasy XIII, Ico 3, Pro Evolution Soccer, Super Mario Galaxy, Super Smash Bros Brawl og Gran Turismo 5.

Endret av Maefteda
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel Fps er det som tilfredstiller massen av spillere, det vil selge mest. desverre. Og jeg begynner å bli ganske fed up selv, selv om jeg syns det er gode fps/tps der ute ingen tvil om det. Men vil ha mer spill som god of war, mgs, final fantasy etc. Spill med nytt og spennende gameplay og utrolige historier:)

Lenke til kommentar

Du er tydeligvis lite fan av FPS-spill in the first place tydeligvis, noe som er synd fordi store deler av den lista der er jo skikkelig kongespill som det er kjipt å gå glipp av bare fordi du synes de ligner.

Jeg synes foreksempel ikke BF:BC og COD4 er noe like... Og det er de jo ikke heller.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ

Jeg kan like skytespill på konsoll dersom det er co-op inne i bildet. Co-op reddet Halo 3 for min del, og gjorde det til ett av fjorårets morsomste titler å spille gjennom, i hovedsak fordi vi var tre som spilte gjennom det. FPS i co-op gjør seg simpelten fantastisk bra, og derfor håper jeg at folk fortsetter å komme med gode FPS-titler.

 

Gleder meg stort å se at co-op er i vinden igjen, og jeg takker Gears of War for å ha gjenopplivet denne fantastiske flerspillermodusen.

Lenke til kommentar

Heilt klart mange kommende FPS fremover, igjen. Meeen eg er rimelig svak for slikt skal eg inrømme. Eg syns forøvrig Bad Company var eit friskt tilleg, for det er litt artigere når man kan ødelegge litt her og der. GeOW er nok meir av det samme, men eg elsket jo 1`ern så da fremstår det liten tvil om at også dette mest sansynligvis kommer til å innfri. Har sett meg lei av WW2, men likevel frister COD5 med sine stillahavs kampanje. samtidig som det ikkje skal vere så pusete som tidligere COD spill(håper eg). BIA:Hells Higway, nok eit WW2 spill. Men slik serien legger opp gameplayet så må eg nødt til å ha dette også, da eg er stor fan av de foregående spillene.

 

Er nok mange andre spill eg kunne trukket frem :)

Lenke til kommentar

Innser nå at jeg har blandet Fallout 3 med Far Cry 2. Fallout 3 var noe helt annet ja. Jeg er ikke så veldig sur på FPS egentlig, men jeg føler at de store selskapene satser for mye på det. Mange som lager FPS-spill selv om de er helt klart dårligere enn spill som er og kommer på markedet.

 

MGS4 er jo først og fremst ikke et "skytespill", men jeg måtte jo ta det med mtp noen av de andre jeg hadde med. MGS 4 er et utrolig bra spill, spilte selv 15 timer på release dagen. Halo 3 online er veldig bra, men selve Single Playeren er svak. Nå har jeg ikke brukt så alt for lang tid på å sette meg inn i storyen, men når selv Halo elskere ikke forstår mye blir noe feil.

Lenke til kommentar

Dette er et lett svar:

 

Spille selskaper satser på fps spill siden det er et sikkert kort. Altså du kommer mest sannsynelig til å ha en profitt med et godt fps spill uansett. Grunnen fordi det er populært er for det meste multiplayer (men av og til gode single player deler) Fps Multiplayer er populært fordi det er raskt, spennende og satser på hvor nøyaktig,raskt og god du er i spillet. For de fleste andre sjangere gjeldes ikke dette.

 

Men det er mange som synes dette blir kjedelig, men selv om de store selskapene satser på store fps spill finnes det mange andre spill du kan spille hvis du er lei. Det har kommet mange kule "indie" spill i det siste som er veldig godt lagd og er noe anderledes. (Braid for eksempel eller This is your life) Hver for sin smak sier jeg, men du er ikke alene :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...