Gå til innhold

Sonys pressekonferanse, live 15. juli kl. 20.30 (E3)


LucarioX

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det finnes regler for fri flyt av varer og tjenester i EU, og sist jeg sjekket dreier spill og filmer seg om varer og tjenester. At det skal være så vanskelig å få til video store i Europa nekter jeg å tro på. EU har garrantert et felles reguleringssystem for dette via den frie flyten. Det er neppe her problemet ligger, men heller hos MS og Sony som alltid har nedprioritert Europa.

Lenke til kommentar
Det finnes regler for fri flyt av varer og tjenester i EU, og sist jeg sjekket dreier spill og filmer seg om varer og tjenester. At det skal være så vanskelig å få til video store i Europa nekter jeg å tro på. EU har garrantert et felles reguleringssystem for dette via den frie flyten. Det er neppe her problemet ligger, men heller hos MS og Sony som alltid har nedprioritert Europa.

 

Men selv om Eu ville hatt det like enkelt som du forestiller deg gjelder det uansett ikke for oss, så det løser ikke våres frustrasjoner over å vente.

Selv med fri flyt er det lov for selskaper og forsikre seg mot at de får det de har krav på, og at rettighetene dems blir fulgt ;)

Lenke til kommentar
Det finnes regler for fri flyt av varer og tjenester i EU, og sist jeg sjekket dreier spill og filmer seg om varer og tjenester. At det skal være så vanskelig å få til video store i Europa nekter jeg å tro på. EU har garrantert et felles reguleringssystem for dette via den frie flyten. Det er neppe her problemet ligger, men heller hos MS og Sony som alltid har nedprioritert Europa.

 

Men selv om Eu ville hatt det like enkelt som du forestiller deg gjelder det uansett ikke for oss, så det løser ikke våres frustrasjoner over å vente.

Selv med fri flyt er det lov for selskaper og forsikre seg mot at de får det de har krav på, og at rettighetene dems blir fulgt ;)

Som medlem av EØS, har Norge full tilgang til EUs indre marked. Dette innebærer også at vi må følge EUs markedsreguleringer. Dermed ville dette også fint gjelde for oss.

Lenke til kommentar
Det finnes regler for fri flyt av varer og tjenester i EU, og sist jeg sjekket dreier spill og filmer seg om varer og tjenester. At det skal være så vanskelig å få til video store i Europa nekter jeg å tro på. EU har garrantert et felles reguleringssystem for dette via den frie flyten. Det er neppe her problemet ligger, men heller hos MS og Sony som alltid har nedprioritert Europa.

 

Men selv om Eu ville hatt det like enkelt som du forestiller deg gjelder det uansett ikke for oss, så det løser ikke våres frustrasjoner over å vente.

Selv med fri flyt er det lov for selskaper og forsikre seg mot at de får det de har krav på, og at rettighetene dems blir fulgt ;)

Som medlem av EØS, har Norge full tilgang til EUs indre marked. Dette innebærer også at vi må følge EUs markedsreguleringer. Dermed ville dette også fint gjelde for oss.

 

Og når man legger til neste linje man skrev blir det fort mer komplisert enn at Eu sikrer fri flyt av rettighetsbelagt materiale ;)

Lenke til kommentar
Og når man legger til neste linje man skrev blir det fort mer komplisert enn at Eu sikrer fri flyt av rettighetsbelagt materiale ;)

Ja men første linje er fortsatt ikke korrekt. Selvfølgelig er det litt mer komplisert, men poenget mitt er at MS og Sony ikke gjør en skikkelig innsats. Skulle tro det var umulig slik som de holder på. Poenget mitt var dessuten mer rettet mot dem som hevdet at det var så vanskelig å gjøre p.g.a aldersgrenser og andre reguleringer, noe som er tull. Se for eksempel på PEGI, hvorfor kunne man ikke implementert noe lignende? Det finnes en god del EU-lovverk som tillater at man kan tilby en tjeneste som dette med felles standarder.

Lenke til kommentar

Personlig regner jeg med det er endel rettigheter som må avklares i hvert enkelt europeisk land, og Sony har jo vært veldig firkantet på å lokalisere hver utgivelse til hvert land, og må dette gjøres også i dette tilfellet tar det vel i kjent stil ganske så lang tid.

Enig i at det er frustrerende og til tider uforståelig at vi alltid skal henge etter, men slik er det desverre med veldig mye annet også, og på ingen måte en Sony/MS spesialitet ;)

Hva selskapene gjør eller ikke gjør i forhold til europa skal ikke jeg uttale meg om da jeg ikke vet hva de gjør, men regner med de anstrenger seg ut fra inntjeningsgrunnlaget de regner med de kan få i hvert enkelt land.

 

Edit: Og nå kan man lese fra Sony Europe at det er lokaliseringen som er grunnen til at vi i euopa må vente .

Endret av archongamer
Lenke til kommentar

Jeg driter langt faen i rettighetene. Dette er så typisk at USA skal få dette mye før oss.

 

Se den tiden de tar seg med Home for å perfeksjonere det, de tok seg jo hvertfall ikke tiden med å klaregjøre videoene for Europa også.

 

Det er nesten så jeg slutter å bli overrasket mer. USA blir behandlet best og sånn er det med det. Som europeer kan man ikke forvente det beste, man må finne seg i å være lavest prioritert.

 

Nesten på tide at det blir laget en europeisk spillkonsoll ;)

Lenke til kommentar
Jeg driter langt faen i rettighetene.

Det sjønner vi, fordi hvis du ikke hadde dreti i dem hadde du skjønt hvorfor.

 

Poenget er at forbrukere skal ikke tenke så langt som rettighetene og problemene Sony står ovenfor internt.

 

Jeg sitter her med PS3 på bordet, og observerer to ting.

1. USA får videoservice

2. Europa får det ikke

 

Slik har det vært altfor lenge, og mange utviklere, blant annet Square Enix, Konami og Capcom, har skjønt at det ikke nytter å irritere Europa med lang ventetid.

 

Det er unektelig at vi må vente, og liker du det? Liker jeg det? Nei. Derfor burde Sony hatt dette klart for Europa med en gang de kunngjorde det.

 

Mens amerikanere blir glade for det de får, sitter et helt kontinent og får bekreftet hva de ikke får.

Lenke til kommentar
nå gjelder det ikke bare film vi blir snytt for av MS og Sony.

 

Nå vil jeg ikke si vi blir snytt, men at vi må vente ettersom vi ikke er like enkelt kontinent for slike utgivelser i forhold til statene.

Virker jo som folk tror dette er noe Sony og MS gjør med vilje bare for å være kjipe. Akkurat det tviler jeg på men...

Lenke til kommentar

Det er ikke så enkelt for Sony og MS som flere her vil ha det til. I hvert land er det forskjellige firma som har rettighetene til å publisere fra diverse filmprodusenter. For eksempel så står SF Norge for utgivelsene av MGM og Twentieth Century Fox og noen andre. De må da lage egne avtaler for hvert land hvor det er slik, og det tar tid i Europa, desverre.

 

Det er kanskje teit at det er et slikt system, men det kan ikke MS og Sony gjøre noe med. Og da er det også klart at de lanserer i USA først, hvor de da med avtale med ett land vil få lansert det til mange millioner. Her i Europa må de lage avtaler for en hel haug med land for å få tilgang på en like stor kundemasse.

Endret av Heiper
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...