Hammarhaus Skrevet 11. juli 2008 Skrevet 11. juli 2008 (endret) Hei. Etter at jeg satt på ny vifte på skjermkortet, og i tillegg ny CPU-vifte, så ble det ikke akkurat som jeg hadde håpet. Jeg startet den... Så kommer det et pip.. Etter 10 sekunder til, så slår den seg av. Jeg prøvde å bytte til den gamle CPU-vifta, men det samme skjedde... Prøvde også å starte uten skjermkortet i, men problemet var der enda.. Hvis jeg slår på PCen igjen rett etter at den har slått seg av, så varer det ikke mer enn 2 sekunder før den slår seg av igjen. Hva tror dere det kan være? Endret 12. juli 2008 av U-F!G
Munty Skrevet 11. juli 2008 Skrevet 11. juli 2008 Jeg er ikke helt ekspert på det der men det kan hende den ikke har oppdaget CPU vifta. Da pleier dataen som regel å slå seg av ganske fort. Sjekket om CPU vifta snurrer når du starter dataen?
Hammarhaus Skrevet 12. juli 2008 Forfatter Skrevet 12. juli 2008 kjølepasta? Har hatt på veldig mye...
netted Skrevet 12. juli 2008 Skrevet 12. juli 2008 kjølepasta? Har hatt på veldig mye... For mye da... Skal veldig lite , som et knappenålshode
Hammarhaus Skrevet 12. juli 2008 Forfatter Skrevet 12. juli 2008 (endret) For mye da...Skal veldig lite , som et knappenålshode Såå.. Du tror det er derfor den slår seg av sånn plutselig, etter 10 sekunder, uten feilmeldinger? Hmm.. Høres ut som noe med strømforsyninga. Prøvde å kjøre den med bare én harddisk, og hovedkortet (med CPU og RAM på selvfølgelig). Altså, minus 2 harddisker, skjermkortet, og DVD-ROMen, men det hjalp ikke det heller. EDIT: Prøvde å bytte CPU. Men problemet var der enda.. Jeg la merke til at CPU-vifta er litt løst. Grunnen tror jeg er pga den plata bak hovedkortet. Var ikke sånn før. Aner ikke hva jeg skal gjøre. Jeg satt jo på vifta helt riktig.. EDIT2: Jeg har bestilt nytt hovedkort, så da får jeg faktisk se om HK var årsaken til problemet. Endret 15. juli 2008 av Hammarhaus
Munty Skrevet 5. august 2008 Skrevet 5. august 2008 Jeg hadde det samme problemet med en annen data for noen sekunder siden. Det eneste jeg trengte å gjøre var å bytte kjølepasta og passe på at vifta satt godt på. Så virket det!
Zodux Skrevet 5. august 2008 Skrevet 5. august 2008 Det høres kort og godt ut som om at CPU blir for varm slik at BIOS foretar en emergency shutdown. Det skal ikke være noen som helst form for mellomrom mellom cpuens kontaktflate og viftas kontaktflate foruten kjølepastaen. Rekker du å ta turen innom bios for litt hardware-monitoring før maskina slukner?
Hammarhaus Skrevet 5. august 2008 Forfatter Skrevet 5. august 2008 Det høres kort og godt ut som om at CPU blir for varm slik at BIOS foretar en emergency shutdown. Det skal ikke være noen som helst form for mellomrom mellom cpuens kontaktflate og viftas kontaktflate foruten kjølepastaen. Rekker du å ta turen innom bios for litt hardware-monitoring før maskina slukner? Det var hovedkortet som var defekt. Ellers takk for hjelpa
Zodux Skrevet 5. august 2008 Skrevet 5. august 2008 Ja, eller det. Hehe. ^^ Hadde et liknende problem med et hovedkort, eneste forskjellen var at ingenting rakk å starte skikkelig før alt stoppa igjen. Man hørte alt var på vei til å starte, men så slåkna det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå