Gå til innhold

True Blood - Alle sesonger (USA-sendetid)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spoilere - Episoden sendt i USA

 

Little Red Riding Jessica, haaaaawwwwt!

 

Scott Foley (fra The Unit b.l.a.) hadde mini-rolle i sesongfinalen, og kommer tilbake neste år.

 

Cliffhangerne oh mye jeg likte, Russell var helt klart favoritten. Men å se Steve (Fellowship of The Sun) tilbake, som vamp.

 

Elsket å se Michael Raymond-James også tilbake på serien, tiltross for et lite øyeblikk bare.

 

Gud la nå Tara dø for realz. Ingen overlever et skudd i hue.

 

The big baddest mutchfucking vamp is back! With Pammy.

 

800px-Russell_tbbn.jpg

Endret av Mahavishnu
Lenke til kommentar

Tviler på at Steve er blitt vamp, typisk billig triks der de lurer oss. Var jo tross alt Halloween, så tror han bare var kledd ut. Men hadde vært sabla kult hvis han er blitt vamp.

 

Håper Tara dør jeg å, føler ikke det er behov for henne serien. I tillegg er hun irriterende.

 

Russel blir kult. Han var 2000 år? 1000 mer enn Eric. Skal bli spennende å se hva han er ute etter.

Lenke til kommentar

Jeg har lest 5 bøker allerede, og jeg både hater og elsker forskjellene mellom boka og serien. En ren kopi av bøkene hadde vært rimelig lame uansett, da kunne ingen som leste bøkene fått en overraskelse.

 

Det jeg riktignok hater er hvordan serien tar noen kjipe vendinger som jeg ikke liker. Likte ikke at de drepte av Nan, bare gi karakteren en større fokus praktisk talt for å drepe henne av. Og Jesus sin avsluttning var litt lame.

 

Får håpe Tara faktisk ender opp død, da isåfall vil sesong 5 ha en litt bedre tone for min del. Det å drepe av en karakter som har vært på serien siden starten av var en god forandring fra å drepe av bare folk som har nettopp kommet inn i serien, eller nettopp kommet i fokus på serien.

Lenke til kommentar

Jeg har lest 5 bøker allerede, og jeg både hater og elsker forskjellene mellom boka og serien. En ren kopi av bøkene hadde vært rimelig lame uansett, da kunne ingen som leste bøkene fått en overraskelse.

 

Gjorde meg akkurat ferdig med bok 11. Liker bøkene veldig godt, og føler de burde fulgt bøkene mye mer. Handlingen er helt annerledes, og mange av karakterene er også helt annerledes. Vet mange sikkert er uenig med meg, men det er nå sånn jeg føler det ihvertfall. Føler Alan Ball har mistet ballen mer å mer fra sesong til sesong, etter som han har vandret lengre å lengre bort fra historien bøkene forteller. Flott eksempel på det er hvordan alver ble fremvist i serien i forhold til bøkene, og da spesielt Claudine. I bøkene ser også Sookie på Pam som den vampyren hun har best forhold til, noe serien nå gjør det helt motsatte av. Nei, er ikke noe fornøyd........

 

Har også lest alle "A Song of Ice and Fire" bøkene, men synes alikevel første sesong av "A Game of Thrones" som omhandler første bok av serien jeg nevnte var helt kanon bra. Her fulgte de omtrent bøkene til punkt å prikke, noe jeg ihvertfall foretrakk.

Endret av JimRamse
Lenke til kommentar

Det er på tide at jeg og True Blood skiller vei. I 2008 fristet serien meg inn i sitt univers med idèen om at vampyrer, de døde av de dødeste, nå hadde steget opp fra legendene og blitt en del av samfunnet. Det var interessant borgerrettighetsproblematikk, det var en eksotisk setting midt i sørstatenes alligatorsumper og det var faen meg HBO, kanalen som verken er gjerrige på blodet, puppene eller f-ordene. Bon Temps var litt som Twin Peaks, en sær liten bygd langt unna alfarvei der de fleste gjemte unna skjelleter i skapene, men hvor jeg mer enn gjerne ble hvis jeg kunne. Så hvorfor pakker jeg nå kofferten?

 

Jeg hadde i utgangspunktet tenkt å jatte ned en lengre avhandling om hvorfor True Blood har falt betraktelig i kvalitet, men jeg tror verken jeg orker eller at dere gidder å lese min frustrerte klagesang. I korte trekk kan jeg si at det handler om at når de opprinnelige fristelsene uungåelig mister litt av sin appell, så har serien feilet med å kompensere. True Blood er blitt et udelikat rot hvor de individuelle historiene spriker i alle kompassets retninger, og hvor spennende territorium som burde blitt utforsket desverre blir ofret for det jeg nødig kan kalle noe annet enn "uinteressant møl". Fjorårets sesong led av mye av de samme sykdommene, men i det minste hadde vi Russel Edgignton og vampyrpolitikken som en stødig bauta midt i kaoset. I år fikk vi Marnie...

 

Retningen er feil, og jeg tror ikke Alan Ball (eller hvem som nå er ansvarlig) klarer å snu skuta. Derfor sier jeg farvel til Bon Temps, og kun en hypnotiserende trailer fra en annen dimensjon kan få meg til å snu igjen. Det er altfor mange andre gode serier der ute til at jeg kan bruke mer tid på True Blood.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Sesongen har mye god casting, om sesongen blir bra er noe annet. Jeg tror den blir crappy etter forrige sesong, men det er lov til å håpe om Tara blir borte om den så blir bedre også. Men igjen, så finner de sikkert en måte til å få Tara tilbake på serien.

 

Noen nye fjes i sesong 5 på serien;

 

Christopher Meloni (Oz/Special Victims Unit)

christopher-meloni-not-leaving-SVU.jpg

 

 

Peter Mensah (Spartacus)

 

NEthu6T5tilpwv_1_1.jpg

 

Camilla Luddington (Californication)

Californication.S05E07.HDTV.XviD-LOL+1883.jpg

 

Christopher Heyerdahl (Hell on Wheels)

 

hell-on-wheels-amc.jpg?d=600

 

 

Og mange flere.

 

Flere enn det og. Blir sikkert et rot nok en sesong?

Endret av Mahavishnu
Lenke til kommentar

I fjor ble jeg på juleavslutning med eldstemannens klasse valgt ut til å være med i en konkurranse hvor det var om å stappe mest mulig marshmellows i kjeften. Da jeg stod der og merket at kjeften ikke hadde plass til mer og det var umulig å unngå slev og annet faenskap - så tenkte jeg litt at "dette er som True Blood - alt for mye på en gang".

 

Det er for mange marshmellows og en for liten kjeft. Det fungerer ikke.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...