Gå til innhold

HTC Diamond FAQ


Anbefalte innlegg

støtter ikke diamond programmene vista eller 64-bitt? for jeg prøvde og installere de cdene som fulgte med telefonen men det eneste jeg fikk installert var Windows Mobile-ressurser.

 

jeg har da vista 64-bitt.

Endret av danroger
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
støtter ikke diamond programmene vista eller 64-bitt? for jeg prøvde og installere de cdene som fulgte med telefonen men det eneste jeg fikk installert var Windows Mobile-ressurser.

 

jeg har da vista 64-bitt.

 

Dersom du tenker på synkroniseringsprogrammene så er det ikke samme programmet for vista som for Xp.

 

Men du kan laste det du trenger fra Microsoft.com - søk etter "Windows Mobile Device Center" så finner du både til 32 bit og 64.

 

Om du tenker på vanlige programmer så skal de fungere fint fra en maskin med Vista, men det kreves da at du har Windows Mobile Device Center installert :)

Lenke til kommentar
Eventuelt Start - Innstillinger - Tilkoblinger - Tilkoblingsoppsett

 

Dersom du har Telenor, Netcom, Ventelo eller Network Norway

Ligger dette i ROM, slik at dette ikke blir borte ved ny ROM oppgradering og hard-reset?

 

Arne M

 

 

Dette ligger i ROM, det er en konfigurator fra HTC, som fungerer på nevte operatører.

Lenke til kommentar
Her har du et program som kan endre måten kontaktene vises i kontaktlista :)

 

http://shubaroo.com/index.php?module=contact

Hva skjer når man igjen synker mot Outlook? Vil det forandre seg igjen?

 

Nei, det som endres med programmet er feltet "Lagre som" eller "Save as" på kontakten og denne endringen vil bli med over til Outlook neste gang du synker.

 

I outlook kan man endre "Save as"/"File as"/"Lagre som" som en globalsetting som endrer måte alle kontakter ser ut på, dette kan man ikke gjøre på Windows Mobile, derfor har min kjære kollega laget programmet jeg linket til.

Lenke til kommentar
prøvde det nå, men det gjorde ingen forsell

 

Da gjorde du det ikke riktig. Den fungerer fint hos meg :)

 

Kanskje du kan forklare hvordan du gjore det da?

For det er jo kun å velge hvordan kontakene skal vises også skal det jo skjer noe..

 

 

Ja, det stemmer det.

Du trenger bare å velge hvordan de skal vises. Det forutsetter riktignok at du faktisk har skrevet fornavn i feltet for fornavn og etternavn i feltet for etternavn

Lenke til kommentar
Dette har kanskje vært nevnt før(?), men den norske versjonen av 1.93 rom-en har kommet.

 

Link til den offisielle Norske 1.93 fra HTC

 

hvordan skal jeg instalere den??? på samme måte som med vanlige programmer bare inn på my documents så innstalere??

Installation Instructions

 

Please read the following before starting the upgrade:

 

Before you proceed, please confirm that this software upgrade is a newer version than what is currently installed on your device. If it is the same version and your device is operating normally, there is no need to reinstall the software.

 

 

To check what version is installed on your device, click Start > Settings > Device Information > Version tab, and note the ROM version, CPU, and Radio version.

 

 

Please see the image on the right.

 

 

Warning!

This is a generic software update. Any additional software or settings provided by your mobile operator or company will be lost. If you require this customization, please contact your supplier first before upgrading.

Please note that this upgrade will erase any data stored on the device.

 

 

Please back up your data first before upgrading your device. Before you run the ROM Upgrade Utility (RUU), make sure you check and do the following:

 

The USB sync cable is connected to your device and PC. If your PC is running Windows XP®, ActiveSync® will run automatically to establish a connection. If your PC is running Windows VistaTM, then Windows Mobile Device Center will establish the connection between your device and PC.

All running applications on the device have been closed.

Make sure that the battery level of the device is least 50% (tap Start > Settings > System tab > Power).

The update will take up to 30 minutes, DO NOT interrupt the update process, make/receive phone calls, disconnect the device from the PC, or press any buttons until the process has been completed.

 

 

Once the RUU is downloaded, launch the application on your PC and follow the instructions.

Lenke til kommentar
Dette har kanskje vært nevnt før(?), men den norske versjonen av 1.93 rom-en har kommet.

 

Link til den offisielle Norske 1.93 fra HTC

 

hvordan skal jeg instalere den??? på samme måte som med vanlige programmer bare inn på my documents så innstalere??

 

bare last ned og trykk på den på pc'en.. Les gjennom hva det står på htc.com før du innstallerer

 

takker har fått gjort det..

Lenke til kommentar

Har 3 sp.mål...

 

 

* Er det noe mulighet for å snu bildene som jeg bruker på kontaktene? har fått bildene via bluethooth eller hva de kaller det;) å da er tydeligvis bildene 90 grader feil når jeg bruker de i kontakter.. hva må gjøres for å evt få snudd bildene?

 

* Når jeg legger inn den Norske rom 1.93 mister jeg da spillene som fulgte med telefonen evt hva blir liggende igjen?

 

* har ikke no data inne, men har slått av 3g, bruker tlf mer batteri av å bruke edge eller hva det heter? hva tjener jeg på å legge inn no data?

 

Takk for glimrede forum:)

Lenke til kommentar
Har 3 sp.mål...

 

 

* Er det noe mulighet for å snu bildene som jeg bruker på kontaktene? har fått bildene via bluethooth eller hva de kaller det;) å da er tydeligvis bildene 90 grader feil når jeg bruker de i kontakter.. hva må gjøres for å evt få snudd bildene?

 

* Når jeg legger inn den Norske rom 1.93 mister jeg da spillene som fulgte med telefonen evt hva blir liggende igjen?

 

* har ikke no data inne, men har slått av 3g, bruker tlf mer batteri av å bruke edge eller hva det heter? hva tjener jeg på å legge inn no data?

 

Takk for glimrede forum:)

 

#1 Du kan rotere bilder. Du åpner da bildet og velger meny - rediger og roter

 

#2 Når du legger inn en ny ROM vil telefonen bli som når du tok den ut av esken (med unntak av det du har lagt inn på mappene under det som kalles "intern lagring") Det vil si at du beholder alle programmer o.l som kom orginalt med telefonen - men alle endringer du har gjort på innstillinger og tilleggsprogrammer i tillegg til det som ligger i hovedminnet på telefonen av data blir slettet - samme som ved en tilbakestilling til fabrikkoppsett

 

#3 har du slått av 3g tjener du ikke så mye batteri på å legge inn NoData, det du derimot kan tjene på det er å slå av datatilkoblingene når du ikke bruker de slik at du faktisk ikke blir belastet uten å være klar over det selv

Endret av Dj_Matsern
Lenke til kommentar
tusen takk for hjelpa, men er det masse bug med den nye 1.93? å er det sikkert at den er på norsk den som er linka her på siden?

 

Jeg anbefaler ingen å laste ned noe som ikke er fra HTC egne sider, selvom den ser ut til å være riktig bryter det faktisk med HTC EULA å legge ut ROMs på ikke offsielle sider.

 

Det du derimot kan gjøre er å laste den ned fra HTC sin side som faktisk er den riktige måte å gjøre det på.

 

Gå til htc.om - register deg under e-club - registrer produktet ditt - last ned ROM

 

Og nei, det er ikke masse bugs med den, det er færre enn på den orginale ROMen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...