Gå til innhold

Inntak til universitet...er dere spente?


cira11

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
når dere logger dere inn i so søknaden, hva står det på status? (om man er registrert eller ikke)

 

Det står at jeg ennå ikke er registrert av lærestedet. Har stusset over det selv, men tror ikke det har noe å si. Jeg er i alle fall registrert og har kommet inn på alle emner jeg skal. Mulig det har noe med betaling av semesteravgiften å gjøre?

Lenke til kommentar

hei! har er spørsmål jeg håper noen tar seg tid til å svare på:D

Hvis man går på et studiet i år, kan man søke på et annet neste år? Hvis man ikke kommer inn på det studiet man søker inn neste år kan man beholde den man har nå? og dersom man skulle komme inn mister man plassen man i utgangspunktet har? håper dere skjønner tegninga..

Lenke til kommentar
hei! har er spørsmål jeg håper noen tar seg tid til å svare på:D

Hvis man går på et studiet i år, kan man søke på et annet neste år? Hvis man ikke kommer inn på det studiet man søker inn neste år kan man beholde den man har nå? og dersom man skulle komme inn mister man plassen man i utgangspunktet har? håper dere skjønner tegninga..

 

Bare å søke ja, hvis du ikke kommer inn beholder du plassen, og hvis kommer inn mister du ikke plassen dersom du sier nei til tilbudet.

Lenke til kommentar
ok, så teknisk sett kan man gå på to studier?

 

Nei. Det Castorxx skriver, er at dersom du kommer inn på et nytt studium, men takker nei til tilbudet (altså, at du ikke ønsker å gå der selv om du kom inn), så mister du ikke plassen på studiet du allerede går på fra tidligere. Dersom du både kommer inn og takker ja til tibudet om nytt studium, så mister du imidlertid plassen på studiet du allerede går på.

 

Dersom du ønsker å følge to studier på en gang, må du enten velge studier som ligger utenfor Samordna opptaks systemer, eller følge ett studium samtidig med at du tar frie emner som tilhører et annet.

Lenke til kommentar
Feil, kjenner en som har studert både på UMB og UiO samtidig, forskjellige retninger.

 

Jøss, går det an? Jeg trodde poenget med Samordna opptak var akkurat det motsatte.

Jaja. Da er det håp uansett!

 

:)

 

Edit: Blåbær, var han/ hun offisielt registrert på to studieprogrammer samtidig da? Eller var det snakk om frie emner på det ene universitetet? For det skal vel egentlig ikke gå an å være registrert på to studieprogrammer (på bachelornivå) innenfor Samordna opptak samtidig? Eller? Spør bare av interesse.

Endret av 1503
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...