Gå til innhold

Inntak til universitet...er dere spente?


cira11

Anbefalte innlegg

Snart får vi alle vite om vi har kommet inn på de studiene vi ønsker. Så, er dere ikke spente på svar?

 

Hva har dere søkt? Tror dere at dere kommer inn på det dere søkte?

 

Nå er det bare mindre enn 2 ukers ventetid igjen...så vi får smøre oss med tålmodighet :D

Endret av cira11
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan nok ikke det nei, hvis man får tilbud på en studieplass og takker nei, så faller alle lavere rangerte tilbud bort. Og omprioriteringsfristen var 1. juli, hehe. Jeg har ca 75 poeng i ordinær (pga de 12 utdanningspoengene man kan få på medisin...), så det blir nok Trondheim med mindre grensen øker med over 1,9 poeng fra i fjor. Og det gjør den nesten garantert ikke.

Lenke til kommentar

Etter hva jeg kan se kan du fortsatt fjerne studieønsker. Du kan ikke omprioritere, bare slette.

 

logg inn på nettsøknaden din -> søknad -> endre søknaden. Her kan du krysse av for "Fjern studieønske"

---

on topic: Har søkt NHH, og har 60,1 poeng. Føler meg nokså trygg på å komme inn. Skal uansett i militæret først, så er ikke så forferdelig spent..

Endret av -=Martin=-
Lenke til kommentar
Etter hva jeg kan se kan du fortsatt fjerne studieønsker. Du kan ikke omprioritere, bare slette.

 

logg inn på nettsøknaden din -> søknad -> endre søknaden. Her kan du krysse av for "Fjern studieønske"

---

on topic: Har søkt NHH, og har 60,1 poeng. Føler meg nokså trygg på å komme inn. Skal uansett i militæret først, så er ikke så forferdelig spent..

 

Ah tusen takk til begge to, tolket "stryke førstevalget" som å takke nei til det, ante ikke at man faktisk kunne endre søknaden på noen måte enda. Tromsø på meg da :D

Lenke til kommentar

Har søkt på medisin i Oslo, er ganske spent ja.

 

Jeg har ca 75 poeng i ordinær (pga de 12 utdanningspoengene man kan få på medisin...), så det blir nok Trondheim med mindre grensen øker med over 1,9 poeng fra i fjor. Og det gjør den nesten garantert ikke.

 

Hvordan fikk du 12 utdanningspoeng? Var det poengene du fikk ved å ha studert noe annet?

Lenke til kommentar
Martin, med NHH mener du vel ikke NTNU?

 

Hvis ikke, hvor ligger NHH?

 

Edit: 60.1 poeng er jo veldig bra, da har du de fleste dørene oppe, da ;)

 

NHH (Norges Handelshøyskole) ligger i Bergen. I fjor var poenggrensen 57.5, så jeg kommer inn hvis ikke grensen stiger veldig mye.

Lenke til kommentar
Hvordan fikk du 12 utdanningspoeng? Var det poengene du fikk ved å ha studert noe annet?

 

Ja, i ordinærkvoten får man (siste gang i år) opp til 12 poeng, som tilsvarer 120 studiepoeng. Gikk NHH først men ble så inn i h... lei av hele fagområdet, hehe. Lykke til i Oslo :)

 

Cira, hva/hvor har du søkt?

Lenke til kommentar
Ja, i ordinærkvoten får man (siste gang i år) opp til 12 poeng, som tilsvarer 120 studiepoeng. Gikk NHH først men ble så inn i h... lei av hele fagområdet, hehe. Lykke til i Oslo :)

 

Gikk du ett år på NHH? Må jeg regne med veldig mye lesing og pugging (som i historie, religion, norsk, biologi), eller går det mest på forståelse (som i matte, fysikk, bedriftsøkonomi)?

Endret av -=Martin=-
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-120696
Hehe er nok ikke så spent nei, tar det nesten helt for gitt at ejg kommer inn.

 

Oi, skulle ønske jeg også kunne være like relaxed. HVa har du søkt da? Og kan jeg få vite hvor mange poeng u har?

 

Marin teknikk på NTNU, sendte inn et primærvitnemål med 63,8 poeng, i går sendte jeg et nytt med 64,0 etter klagen, jeg tror det skal gå bra uansett hvilket vitnemål de bruker. Men helt sikker kan jeg jo selvfølgelig ikke være. Det har vært stor reklame for marin teknikk det siste året, på tu.no blandt annet, om f. eks. lønn. I tillegg så har det vært en stor økning i forhold til tidligere år. Om jeg ikke skulle komme blir det byggingeniør, og da kan jeg jo eventuellt søke intern overflytting senere.

 

EDIT: Du sier at du er veldig spent. Hvor mange poeng har du?

Endret av Slettet-120696
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...