Gå til innhold

Inntak til universitet...er dere spente?


cira11

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er inne på lanekassen.no nå, men finner jo ikke Statsvitenskap under Universitet i Agder avd. Kristiansand, jævli plagsomt. Noen andre som skal dit som har hatt problemer?

 

Lånekassens liste viser ikke spesifikke studier, men kategorier. Det er de samme kategoriene som Samordna opptak bruker (se her). Det vil si at hvis du skal gå statsvitenskap årsstudium, velger du "samfunnsfag, psykologi, årsstudium/frie emner" fra listen, mens hvis du skal gå statsvitenskap bachelor velger du "samfunnsfag, psykologi, bachelor".

Lenke til kommentar
Er inne på lanekassen.no nå, men finner jo ikke Statsvitenskap under Universitet i Agder avd. Kristiansand, jævli plagsomt. Noen andre som skal dit som har hatt problemer?

 

 

 

Tror du bare kan velge fagområde, f.eks. samfunnsfag, og ikke konkret fag.

Dersom du trykker på hjelp-knappen til høyre står det forklart.

Lenke til kommentar
Ser at det står at man må være tatt opp ved en utdanning for å søke stipend & lån - vil det si etter fristen den 26. eller kan man søke allerede nå?

Jeg søkte i april. Fikk godkjent etter cirka 1 uke, selv om jeg ikke ble tatt opp ved utdanning før nettopp nå.

Såpass ja. Da får jeg vel søke straks, blir vel endel pågang hos Lånekassen de neste månedene.

Lenke til kommentar
Når du trykker på "brev" og ser i tabellen med poengsummer, så står det noe sånn som "poenggrense i kvote".
Det står poengsum i kvote, og er den poengsummen du har, ikkje inntakskravet.

 

Kom sjølv inn på meteorologi og oseanografi på UiB. Inga overrasking, med tanke på at det var få søkarar, og at fjorårskravet ikkje var spesielt høgt.

Jeg også, gler meg til å flytte til Bergen :D

 

Jaja, det var jo hele 9 stykker som ikke kom inn på førstevalge, så skal nå litt til for å komme inn.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+12348972834

Jeg trodde ikke at halvering av studieplasser skulle få et slikt utslag! Snittet på bachelor i engelsk ved NTNU gikk opp fra 33,0 poeng til 41,9! Jeg kom jo inn, heldigvis, men fikk litt sjokk når jeg så stigningen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...