Gå til innhold

Inntak til universitet...er dere spente?


cira11

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kom inn på NHH i bergen med 60,1 :D JIPPI!!

 

Hva er poenggrensen i ordinærkvota i år? jeg er kommet på venteliste..... :( ... helvette...

 

Uvisst. Grensen blir ikke offentliggjort før etter opptaket er ferdig. Har du over det som var grensen i fjor (58.7)?

Endret av -=Martin=-
Lenke til kommentar
Kom inn på NHH i bergen med 60,1 :D JIPPI!!

 

Hva er poenggrensen i ordinærkvota i år? jeg er kommet på venteliste..... :( ... helvette...

 

Uvisst. Grensen blir ikke offentliggjort før etter opptaket er ferdig. Har du over det som var grensen i fjor (58.7)?

 

ja.. jeg har 59 :( vet det er veldig på grensen, men hadde håpet det hadde gått, siden det er 20 flere studieplasser enn i fjor :(...

 

gratulere forresten :)

Lenke til kommentar
Hvor står det hvilket nummer man er på ventelisten?

 

Edit: Studiet blir trolig ikke etterfylt, men du kan fortsette å stå på venteliste hvis du ønsker det...hva menes med det?

 

hei, er ikke sikker, men tror det betyr at det ikke vil bli gitt ut plasser selv om noen takker nei til plassen sin. evntuelt at mange må gi opp plassen sin for at du har sjangs for å få plass... Noen andre?

men et spørsmål til i tillegg til hvor man finner nummeret på venteliste.. jeg trodde opptaket ikke var avklart før 20 juli?

Endret av jeppejeppe
Lenke til kommentar
De hadde ikke regnet med de 3 poengene jeg skulle hatt for folkehøyskole, enda jeg sendte dem godkjent kopi av vitnemålet fra folkehøyskolen :S Derfor kom jeg ikke inn! Hva bør jeg gjøre, Kan jeg klage?

 

ja, det går an å klage... var det noen som kom inn på jus høst og vet hva poenggrensen var?

Lenke til kommentar
De hadde ikke regnet med de 3 poengene jeg skulle hatt for folkehøyskole, enda jeg sendte dem godkjent kopi av vitnemålet fra folkehøyskolen :S Derfor kom jeg ikke inn! Hva bør jeg gjøre, Kan jeg klage?

 

Hvis du har rett på 3 folkehøyskolepoeng og har sendt inn korrekt attestert kopi innenfor fristen skal dette ordnes, ring dem på mandag for å høre.

Endret av Reipar
Lenke til kommentar
Kom inn på NHH i bergen med 60,1 :D JIPPI!!

 

Hva er poenggrensen i ordinærkvota i år? jeg er kommet på venteliste..... :( ... helvette...

 

Uvisst. Grensen blir ikke offentliggjort før etter opptaket er ferdig. Har du over det som var grensen i fjor (58.7)?

 

ja.. jeg har 59 :( vet det er veldig på grensen, men hadde håpet det hadde gått, siden det er 20 flere studieplasser enn i fjor :(...

 

gratulere forresten :)

 

Tusen takk:) håper det ordner seg for deg også.

 

Det er forresten sånn at du man får vite poenggrensen på det man har kommet inn på. Ser at grensen i primærkvoten er 58,2. Hvis du finner noen som er kommet inn på ordinærkvoten kan de sjekke for deg.

 

EDIT: Noen som har kommet inn på ind.øk på NTNU som kan sjekke grensen for meg? Er bare nysgjerrig, hadde lenge ind.øk som førsteprioritet, men ombestemte meg. Tviler sterkt på at jeg hadde kommet inn. Har kanskje litt større sjangs i ordinærkvoten neste år, etter militæret.

Endret av -=Martin=-
Lenke til kommentar
De hadde ikke regnet med de 3 poengene jeg skulle hatt for folkehøyskole, enda jeg sendte dem godkjent kopi av vitnemålet fra folkehøyskolen :S Derfor kom jeg ikke inn! Hva bør jeg gjøre, Kan jeg klage?

 

Jeg har fått 2 istedetfor 12 høyere utdanningspoeng til medisin, selv om jeg har sendt inn godkjente attester på alt... mulig de bare har tastet inn feil. Skal ringe på mandag.

 

Kom nettopp inn på NTNU med 74,6 i ordinær så dette høres veeeldig rart ut. Du burde bare ringe SO med en gang, har hørt om flere tilfeller av grove regnefeil fra deres side tidligere år :S

 

Grensen i ordinær på NTNU er 74,1 ser jeg nå, og jeg skulle hatt 74,5 så det ordner seg vel på mandag.

Endret av kbogart
Lenke til kommentar
De hadde ikke regnet med de 3 poengene jeg skulle hatt for folkehøyskole, enda jeg sendte dem godkjent kopi av vitnemålet fra folkehøyskolen :S Derfor kom jeg ikke inn! Hva bør jeg gjøre, Kan jeg klage?

 

Jeg har fått 2 istedetfor 12 høyere utdanningspoeng til medisin, selv om jeg har sendt inn godkjente attester på alt... mulig de bare har tastet inn feil. Skal ringe på mandag.

 

Kom nettopp inn på NTNU med 74,6 i ordinær så dette høres veeeldig rart ut. Du burde bare ringe SO med en gang, har hørt om flere tilfeller av grove regnefeil fra deres side tidligere år :S

 

Grensen i ordinær på NTNU er 74,1 ser jeg nå, og jeg skulle hatt 74,5 så det ordner seg vel på mandag.

 

Er det studiepoeng som ikke har blitt godkjent ? Isåfall er det sikkert grei skuring å få det fikset.

 

Hvis det er snakk om relevant praksis forex. så skal du dessverre ikke se bort ifra at din praksis har blir underkjent.

Lenke til kommentar
Er det studiepoeng som ikke har blitt godkjent ? Isåfall er det sikkert grei skuring å få det fikset.

 

Hvis det er snakk om relevant praksis forex. så skal du dessverre ikke se bort ifra at din praksis har blir underkjent.

 

Sendte to attester på 30 studiepoeng fra NTNU (som gir 2 utd-poeng til medisin) og 93,1 fra NHH. Til sammen gir dette 12, men det ser ut som de enten har tastet feil og skrevet inn 2, eller kun tatt med de fra NTNU selv om jeg sendte begge samlet og med samme "rett kopi"-stempler.

 

Håper det ordner seg med en telefon eller fem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...