Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

om man får ufrivillig barn, hva gjør man?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vi har vel alle en kamerat som lurer... ;)

 

Jeg ville snakket godt igjennom saken med jenta det gjelder. Dersom dere blir enige om at barnet skal være alene med sin mamma, må man som far betale barnebidrag. Hvor mye man må betale varierer. Ved beregning av barnebidraget tas det utgangspunkt i hva det koster å forsørge barnet, foreldrenes inntekt og hvor mye samvær den som ikke bor fast med barnet har med barnet. Dersom mor har 100% av samværet med barnet, må man som far betale mer i barnebidrag - enkelt og greit, og barnets mor vel fortjent.

Lenke til kommentar

Synes det er diskriminering overnfor menn. Det skjedde med noen jeg kjenner, de var faktisk kjærester til og med. Hun sluttet plutselig med p-pillene fordi hun ville ha barn, hun sa derimot ingenting om det til typen sin. Hun har barnet nå, synes det er feigt at gutter må betale barnebidrag da. Blir som om ei jente kommer og tørker opp sæden etter du har runka og stapper opp i fitta og forventer penger for det. <_<

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Synes det er diskriminering overnfor menn. Det skjedde med noen jeg kjenner, de var faktisk kjærester til og med. Hun sluttet plutselig med p-pillene fordi hun ville ha barn, hun sa derimot ingenting om det til typen sin. Hun har barnet nå, synes det er feigt at gutter må betale barnebidrag da. Blir som om ei jente kommer og tørker opp sæden etter du har runka og stapper opp i fitta og forventer penger for det. <_<

 

Nei, det blir det ikke. Han gjorde ett aktivt valg ved å stappe kuken i henne, ifra det øyeblikket han tok det valget, skrev han hunder på kontrakten: "potensielt bidrager til barnebidrag".

Lenke til kommentar
Synes det er diskriminering overnfor menn. Det skjedde med noen jeg kjenner, de var faktisk kjærester til og med. Hun sluttet plutselig med p-pillene fordi hun ville ha barn, hun sa derimot ingenting om det til typen sin. Hun har barnet nå, synes det er feigt at gutter må betale barnebidrag da. Blir som om ei jente kommer og tørker opp sæden etter du har runka og stapper opp i fitta og forventer penger for det. <_<

Ja, du tror man blir voldsomt rik av å få barn og tjener masse ekstra på barnebidrag?

Lenke til kommentar

Ikke det bare å adoptere det bort? Slik at barnet kan vokse opp normalt i en familie, med to foreldre som er glad i barnet enn å ha en far som ikke vil ha noe med barnet og moren å gjøre.

 

 

mmh..ja...moren må jo være enig i det og.

 

 

Men ellers så ja, må jo betale barnebidrag og barnet må vel sikkert besøke deg etterhvert. I mindre at faren stikker av. Har en venn hvor faren stakk av etter fødsel. Han har hatet faren siden da.

Endret av Valvildi
Lenke til kommentar

jeg holdt nesten på å komme i denne situasjonen selv, holdt på å få hjerteattakk, siden det var med noen på svinegrøftefylla og hu var ikke verdens peneste jente kort sagt :hmm: jeg begynte å lese litt om barnebidrag og fant ut det koster deg et sted mellom 2 og 3000 imåneden i barnebidrag om du ikke vil ha noe med barnet å gjøre. derimot hvis du tar deg av ungen en uke i måneden går beløpet ned, jo flere uker du har ungen jo mindre trenger du å betale i bidrag. 2 uker etter dette fikk hun mensen. da gikk jeg ut og feira med boller og øl, en av de beste følelsene i verden :p

Lenke til kommentar

"Ikke din situasjon", nei? :p

Edit: Et godt tips er vel å snakke med dama? Kanskje hun ikke vil bli forelder hun heller? Kanskje hun ser abort som en mulighet? Man kommer muligens litt lengre med å oppføre seg som et sivilisert menneske enn man gjør ved å oppføre seg som en neandertaler.

Endret av Eplefe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...