Gå til innhold

HK ødelagt av OC?


Anbefalte innlegg

Dataen min sluknet plutselig og jeg lurer på om hovedkortet har gått føyken. Testet med ny prosessor siden det var den jeg regnet med tok kvelden ettersom den er klokket opp, men viste seg og ikke være den. Vurderer nå nytt hovedkort for å teste om det er det som er problemet, er det vanlig at hovedkort blir ødelagt når man klokker?

 

Har også testet med ny psu og koblet fra skjermkortet og ymse annet for å utelukke komponenter. Jeg ville tro at siden godt som alle komponenter er monitora med temperaturer i dag at systemet ville slå seg av istedet for å brenne seg, men nå finner jeg ikke ut hva som er ødelagt =\ Det er systemet i signaturen jeg holder på med. Evt hvilket HK er anbefalt til mitt oppsett og klokke med

Endret av Inspekta
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hovedkortet kan gå sundt ved overklokking, men det kunne selfølgelig gått sundt av andre årsaker, hvis det ikke er sjermkort, PSU eller CPU er det nokk hovedkortet som har dødd ja. vis det er ramen skulle du ha fått en eller annen feilmelding.

 

Starter vifter og harddisk når du starter pcen?

Lenke til kommentar

Akkurat det samme skjedde med meg :p

Overklokket ikke, men plutselig en dag var dataen gåen. Har tidligere hatt problemer med dataen ang. temp (svidd av 2 skjermkort, kommer nok også av støv, men måtte la sidedøren stå åpen for at hovedkortet ikke skulle skrike) og en utydelig feilmelding ble sendt ut av hovedkortet.

Det hele endte med at jeg skrudde fra hverandre hele skiten for å "forberede" meg på å bygge den nye dataen jeg skal bestille snart ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...