Gå til innhold

Test: Gigabyte Radeon HD 4850


Anbefalte innlegg

Sprø samling av kort i testen, ati konkurerer mot dobbelkjerne og ati's eget dobbelkjerne kort er ikke tatt med. Heller ikke 9800gtx, og av en eller annen grunn er 8800gtx med? Liker selvfølgelig at nvidia må sæla på for å ta igjen ati's sprang ifra, spes når 4870x2 kommer! Men spesielt valg av kort å sammenligne, ville gjerne sett enten fler kort med i testen eller mer aktuelle sammenligninger

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg vil nå si 8800GTX fortsatt er veldig aktuelt, mange som har det enda.

9800GTX lykkes jeg desverre ikke med å få tak i - og HD 3870x2 lages desverre ikke av Gigabyte.

For min del, har jeg aldri likt "pris vs ytelse" tester.

Det er ingen nyheter, det er veldig vanlig blandt feks. forbrukerrådet, etc.

 

hva er problemet?

 

Jo.. Jada, akkuratt nå er det greit å se pris vs ytelse.

Men, om 6mnd eller 12mnd, når ola nordman har råd til et gtx 280, da koster det gjerne 50% av prisen som er nå.

 

Allerede "straks" skal prisen ned på gtx 280.. Og med tiden går den enda mer ned.

Man vet ikke om gtx280 er billigere enn ati sine highend kort om feks 1 år.

 

Da er pris vs ytelse bare en stor forvirring, pga. eneste som er "statisk" er ytelse.

Selv ikke ytelsen er statisk. man får jo nye drivere, patcher til spill, etc.

 

Jeg mener derfor at pris aldri må være det som gir et produkt en vinnerplass på pallen.

Ytelse bør være uavhengig, så kan man heller se hvor mye ytelse man har råd til, den dagen man skal kjøpe noe. (den dagen er ikek pris vs ytelse verdt noe uansett, pga prisene har jo endret seg - dynamisk!).

Lenke til kommentar
Så nå kan du bare glede deg..(

 

Ikke helt det som er greia, det er en på forumet som leter etter biligste kortet. Derfor er spørmålet når webshoppene faktisk for dem inn til den prisen.

 

 

Det var det 1 på lager ) da begynner det å bli bra pris!, skulle gitt høyere armen for å få byttet mitt XfX mot dette, Asus modellen har vist seg å kunne klokkes helt til 760 - link OC. Jeg prøvdet å få byttet kortet men det gikk ikke gitt. men men feil feil tråd )

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
Hmm, dette kortet så spennende ut. Trenger nytt skjermkort, mest til "kontorbruk", men skal spille nå og da. Bra kjøp for meg tro?

 

 

tror dette er tingen for deg ja :)

 

 

skulle gitt høyere armen for å få byttet mitt XfX mot dette, Asus modellen har vist seg å kunne klokkes helt til 760 - link OC.

 

det varierer vel litt hvor mye Vgpu, de froskjellige produsentene gir kortene sine? sikkert derfor asus er litt åvenpå her

Lenke til kommentar
Fortsatt ikke på lager, gleder meg til den dagen du finner et som er på lager ;)

 

Ikke Gigabyte, men her er i allefall Asus sitt på lager hos netshop (når dette skrives) http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...spx?plid=105549

 

til 3695,-

 

Så nå kan du bare glede deg..(hvis det ikke på liv og død kun er Gigabyte du setter i maskinen)

Produktnr.: 31813

Lev.Produktnr.: ENGTX280/HTDP/1G

På lager:Ubekreftet

17-07-2008

 

Jeg anntar at alle disse tilbudene rundt disse prisområdene gjelder nye bestillinger forhandlerne har foretatt etter det annonserte prisfallet. Ergo så tar det tid før vi får dem tilgjengelig. Så akkurat nå fungerer disse prisene kun som trekkplaster mens man venter på at varene skal komme.

 

At Netshop hadde 1 kort tilgjengelig til den prisen var mer en kuriøsitet.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Noen som har testet dette kortet og kan si at det fortsatt lukter svidd når det brukes?

Det skal være fikset i 8.7 - jeg får desverre ikke testet det akkurat nå, da jeg er på andre siden av kloden :p

 

73 grader er ikke høyt til å være et skjermkort etter hva jeg kan huske å ha lest.

For en seriøs kjerne som G80, ja. For et 4850 er det litt i overkant syns jeg men :p

 

73 grader er ikke høyt til å være et skjermkort etter hva jeg kan huske å ha lest.

130 er høyt.

130 = død, Torstein x]

Lenke til kommentar
Det skal være fikset i 8.7 - jeg får desverre ikke testet det akkurat nå, da jeg er på andre siden av kloden

 

Aha skjønner,du tester ut temperaturer,overklokking og kjøling under ekstreme forhold på andre siden av kloden :p

 

Jeg ble fristet til å kjøpe 4870 i stedet så den er nettopp bestilt gjennom ukens tilbud fra Netshop.Det er Club utgaven.Husker jeg var skeptisk til Club for noen år siden da navnet deres var nytt for meg men nå tester jeg det ut :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...