Gå til innhold

– Iphone-abonnementer er ikke så dyre


Anbefalte innlegg

(...)

Tviler, da Ipod Touch har vært i markedet soppas lenge, at dem som vil ha den, har allerede kjøpt den.. Å dem som vil ha Iphone, he nok allerede kjøpt den gamle utgaven.. Så at Iphone 3G blir "dyr", trur e itte he så mye å si..

 

(...)

 

Der må jeg nok si meg uenig med deg. Jeg vil ha iPhone - 3G. Ikke den gamle. Det var bare en iPod touch du kunne ringe med og som hadde dårlig talekvalitet. Nå skal det være fikset. Ny programvare, støtte for tredjepartsprogrammer og GPS. Det som avgjør om det blir iPhone eller ikke på meg nå er hva som kommer først, tilgjengelig iPhone, eller veldig spennende android-telefon med gps og 3G og stort minne. Men er veldig lysten på iPhone i alle fall. Så får tid og økonomi vise vei. Noe iTalk tviler jeg på at det blir på meg... :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
(...)

Tviler, da Ipod Touch har vært i markedet soppas lenge, at dem som vil ha den, har allerede kjøpt den.. Å dem som vil ha Iphone, he nok allerede kjøpt den gamle utgaven.. Så at Iphone 3G blir "dyr", trur e itte he så mye å si..

 

(...)

 

Der må jeg nok si meg uenig med deg. Jeg vil ha iPhone - 3G. Ikke den gamle. Det var bare en iPod touch du kunne ringe med og som hadde dårlig talekvalitet. Nå skal det være fikset. Ny programvare, støtte for tredjepartsprogrammer og GPS. Det som avgjør om det blir iPhone eller ikke på meg nå er hva som kommer først, tilgjengelig iPhone, eller veldig spennende android-telefon med gps og 3G og stort minne. Men er veldig lysten på iPhone i alle fall. Så får tid og økonomi vise vei. Noe iTalk tviler jeg på at det blir på meg... :p

Hehe, der missforsto du meg, gitt. :)

 

(Da jeg svarte på quoten, der en mente at salget på Ipod Touch vill øke nå, pga. at Iphone 3G var så dyr.. Noe jeg var uenig med.. ;))

 

.:CyberMan:.

Lenke til kommentar

Jeg er ingen stor fan av Netcom, men husk nå for all del at telefonene er kraftig subsidierte av operatøren - de koster noen tusen inn fra Apple. Et sted må Netcom ta dette igjen, og det mest naturlige er da å ha høye abonnementspriser i stedet for høye telefonpriser.

 

Mvh Pål

Lenke til kommentar
Den kan umulig være mye mer enn 500 kroner, men jeg tar ikke poenget ditt. Mener du at Apple bør selge den videre til kostpris?

 

jeg bare undres hvor mye operatør (netcom) betaler pr telefon, og dermed hvor stor profitt apple har pr telefon...

 

Hva med "research and development costs"?

 

kan umulig være stort siden gui allerede er utviklet og betalt via forrige modell, og basisen er hentet fra osx...

Endret av hobgoblin
Lenke til kommentar
(...)

 

kan umulig være stort siden gui allerede er utviklet og betalt via forrige modell, og basisen er hentet fra osx...

 

Og vi vet jo da hvordan bedrifter overlever i et kapitalistisk marked?

Intet overskudd = ingen forskning. Nyvinning er umulig uten overskudd. Det er vel greit med nok penger til brød og melk, men da når noen andre som har penger lager et produkt som utkonkurrer ditt da har du jo heller ikke mye du skulle ha sagt.

 

For å ta et eksempel på hva mangel på konkurranse kan føre til kan du jo se på soviet. Sende personer i bane rundt jorden, ikke noe problem. Bygge gode biler til vanlige folk? Veldig vanskelig (og ti års venteliste (trabant i polen, tsjekkia og øst-tyskland))

 

Hva velger du? iPhone eller Trabant?

Lenke til kommentar

trabant ;)

 

jepp, doningen var enkel, men det gjorde den også pålitelig.

 

to takts motor, glassfiber karosseri (en viss sportsbil brukte også glassfiber karosseri i sin tid), og plass til 4-5 og en smule last. helt grei familiebil til sitt bruk. og fullt mulig for eier å vedlikeholde ;)

 

med iphone så må en jo frem med egne verktøy for å skifte batteri...

Lenke til kommentar
trabant ;)

 

jepp, doningen var enkel, men det gjorde den også pålitelig.

 

to takts motor, glassfiber karosseri (en viss sportsbil brukte også glassfiber karosseri i sin tid), og plass til 4-5 og en smule last. helt grei familiebil til sitt bruk. og fullt mulig for eier å vedlikeholde ;)

 

med iphone så må en jo frem med egne verktøy for å skifte batteri...

 

Høres jo ut som ren fantasi for å være ærlig. Trabant var vel nærmere notorisk upålitelig (om jeg skal tro det jeg har lest/hørt), omtrent som reklamen. Sikkerhet var lik null og glassfiber er ikke det samme som karbonfiber. Karbonfiber er sterkt og lett, mens glassfiber er bare lett. Og det er jo heller ikke materialet som er interresant, byggekvalitet er det jo også noe som heter. Bare finn et bilde av en gammel trabant (da den var ny) og se hvor bra dørtilpasningen er, men dette er jo uansett veldig off-topic. Omtrent som å mene at iPhone burde koste 500. Jeg var uansett bare ute etter å gjøre et poeng ikke å sende diskusjonen i en helt annen retning. Men jeg vil egentlig ikke vite hva du kjører rundt i med bakgrunn i hva påstår om trabant...

Lenke til kommentar
Nokia og Volkswagen. Det finnes bedrifter som driver FoU uten at det skal koste forbrukeren urimelig mye.

Unnskyld dobbelpostingen, men jeg må bare spørre: Hva gjør du i denne diskusjonstråden hvis du heller vil ha en Nokia?

 

(Forøvrig så synes jeg at Nokia koster urimelig mye, men det er vel øyet som ser...)

Lenke til kommentar
Unnskyld dobbelpostingen, men jeg må bare spørre: Hva gjør du i denne diskusjonstråden hvis du heller vil ha en Nokia?

 

(Forøvrig så synes jeg at Nokia koster urimelig mye, men det er vel øyet som ser...)

 

Nokia koster urimelig mye? Som i selskapet, eller ALLE telefonene skåret over en kam? :roll:

 

Nei, jeg vil, som sagt tidligere, helst ha en iPhone 3G jeg. Men jeg vil ikke ha abonnementene den kommer med og prisene de innebærer. Da gir Nokia mer "bang for the bucks".

 

 

Dobbelposten tilgitt.

Lenke til kommentar

Der er vi visst enige ja :)

Personlig hadde jeg heller sett at de hadde åpnet for at du kunne kjøpe den med hvilket som helst abbonement, og evt. hatt forskjellige "connect" tjenester som du kunne kjøpe. Differensiert etter bruk. Vil du ikke bruke mer enn 100MB i måneden. Fint! Betal 50 kr ekstra. 500MB? 75kr. Fri bruk? 100kr.

(Nå har jeg egentlig ikke tenkt over om dette er fornuftige priser, men mer som et forslag)

 

Men netcom kan jo gjerne se på det og finne ut at de vil gjøre det slik.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...