Gå til innhold

– Iphone-abonnementer er ikke så dyre


Anbefalte innlegg

Hmmm.... iPhone ble plutselig veldig dyr...

Nå kan man velge i det minste - mellom iDyrt, iDyrere, iEndaDyrere og iDyrest... :whistle:

Plutselig dyr?? Øøøø... Liksom.. Det kom akkurat et nytt abbb, med fri data bruk.. Dem reduserte max data pris, på dem to dyreste abbene.. (Eks, i fra 999, til 199 pr. måned..) Å halverte data prisen..

^^Hvordan kan noe slikt, plutselig gjøre IPhone dyr? :p

 

(Dvs. så lenge du da, itte plutselig sku bestemme deg, for å poste en post i dette evnet, uten å ha lest starten, osv. ;))

 

.:CyberMan:.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
De som har regnet ut at det her er billig, er skakkjørte:

 

italk small

100MB, 100min, 100SMS - kr 399

vs

Netcom smalltalk m/netcom add on: connect standard: 500MB r 312, 100min a 45 øre = 45 kr, 100 sms a 59 øre = 59 kr. tilsammen 416. Samme SMS antall, samme minuttantasll, 5 ganger antall MB, billigere sms og minuttpris når de 100 av hver ewr oppbrukt

 

italk medium

250mb, 250sms, 250 min - 699,-

vs

smalltalk m/ add on connect premium: fri data kr 500, 250 min a 45 øre = 112.5, 250 sms a 0,59 = 147,5. Tilsammen 759. 60 kr mer enn italk medium, fri databruk, bedre sms og minuttpriser etter forbruket er over

 

talk large

1000 mb, sms, min - 1099,-

vs

smalltalk, add ons: connect premium kr 500, netcom venner kr 29, smsmania kr 200: fri databruk, 2000SMS, fri ringing til netcom tilsammen 729 kr. 370 kr gjenstår som da dekker 820 minutter til ikke-netcom. Dobbelt så mange sms, fri databruk, bedre sms og minuttpriser om de 1000 skulle brukes opp

 

 

Konklusjon: netcom utkonkurrerer seg selv

 

 

Du har veldig rett! Men har du glemt at du får sponset selve telefonen?(1. kr. iTalk Large 8gb) Som jeg tipper er rimelig dyr.

Endret av macdegus
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741

Det er ikke så dyrt i forhold til andre, men hvor mange bruker rundt 10 000 kr på mobilregninger i løpet av ett år? De få som gjør det vil sannsynligvis ringe/sende flere sms'er enn det som er i kvoten til italk.

Lenke til kommentar

spør du meg ser jeg ikke på telefonen som veldig eller abonnementet som helt på jordet.

Synes det passer meg greit skal ha iTalk medium, som er veldig nært hva jeg bruker.

 

dessuten kunne jeg godt funnet på å kjøpt telefonen uten biding for kr.6999.- om det hadde vært eneste alternativ, så ser lyst på dette.

Lenke til kommentar
Hmmm.... iPhone ble plutselig veldig dyr...

Nå kan man velge i det minste - mellom iDyrt, iDyrere, iEndaDyrere og iDyrest... :whistle:

Plutselig dyr?? Øøøø... Liksom.. Det kom akkurat et nytt abbb, med fri data bruk.. Dem reduserte max data pris, på dem to dyreste abbene.. (Eks, i fra 999, til 199 pr. måned..) Å halverte data prisen..

^^Hvordan kan noe slikt, plutselig gjøre IPhone dyr? :p

 

(Dvs. så lenge du da, itte plutselig sku bestemme deg, for å poste en post i dette evnet, uten å ha lest starten, osv. ;))

 

.:CyberMan:.

 

Og vi som har noen år på baken skjønner ting som sarkasme og ironi uten å måtte skrive et helt innlegg om det...

Lenke til kommentar

Har noen funnet ut om det er mulig å legge til tilleggstjenester til de ulike Iphone abonnementene? Tenker på slikt som venner, trådløs familie, connect, datamania osv. Mener jeg har sett litt rykter om at dette ikke er mulig, og det har jo stor betydning for hvor dyre disse løsningene blir.

Lenke til kommentar
Hmmm.... iPhone ble plutselig veldig dyr...

Nå kan man velge i det minste - mellom iDyrt, iDyrere, iEndaDyrere og iDyrest... :whistle:

Plutselig dyr?? Øøøø... Liksom.. Det kom akkurat et nytt abbb, med fri data bruk.. Dem reduserte max data pris, på dem to dyreste abbene.. (Eks, i fra 999, til 199 pr. måned..) Å halverte data prisen..

^^Hvordan kan noe slikt, plutselig gjøre IPhone dyr? :p

 

(Dvs. så lenge du da, itte plutselig sku bestemme deg, for å poste en post i dette evnet, uten å ha lest starten, osv. ;))

 

.:CyberMan:.

 

Og vi som har noen år på baken skjønner ting som sarkasme og ironi uten å måtte skrive et helt innlegg om det...

Så det du sier, var at det du egentlig mente, var iBillig, iBilligere, IEndabilligere og iBilligest? :whistle:

 

De av oss, som har ENDA flere år bak oss, ville ha vært ironisk/særkastisk nok, på en slik måte, at andre ville forså det, i en tråd, der 50% av dem negative innlegene mot iPhone, bare er syting og overdriving.. :tease:

 

.:CyberMan:.

Lenke til kommentar
De som har regnet ut at det her er billig, er skakkjørte:

 

italk small

100MB, 100min, 100SMS - kr 399

vs

Netcom smalltalk m/netcom add on: connect standard: 500MB r 312, 100min a 45 øre = 45 kr, 100 sms a 59 øre = 59 kr. tilsammen 416. Samme SMS antall, samme minuttantasll, 5 ganger antall MB, billigere sms og minuttpris når de 100 av hver ewr oppbrukt

 

italk medium

250mb, 250sms, 250 min - 699,-

vs

smalltalk m/ add on connect premium: fri data kr 500, 250 min a 45 øre = 112.5, 250 sms a 0,59 = 147,5. Tilsammen 759. 60 kr mer enn italk medium, fri databruk, bedre sms og minuttpriser etter forbruket er over

 

talk large

1000 mb, sms, min - 1099,-

vs

smalltalk, add ons: connect premium kr 500, netcom venner kr 29, smsmania kr 200: fri databruk, 2000SMS, fri ringing til netcom tilsammen 729 kr. 370 kr gjenstår som da dekker 820 minutter til ikke-netcom. Dobbelt så mange sms, fri databruk, bedre sms og minuttpriser om de 1000 skulle brukes opp

 

 

Konklusjon: netcom utkonkurrerer seg selv

Å hvor i dette regnestykket, er avslaget på telefonen? :roll:

 

Eller har du glemt at dette er en "PAKKE" løsning, bestående av et abbonemang, gratise sms/min/data OG en billigere TLF..

 

(Noe du her, glemmer av siste delen.. Da jeg tvilet på at noen kommet til å skaffe seg Italk abb, uten å kjøpe en Iphone. ;))

 

Legger man vidertil innleget til Ensnared klokka Today, 09:29, i dag.. Så kommer enda mere virkelighet fram. :new_woot:

 

 

"Vederhus tilføyer at du også får gratis tilgang til Wi-fi-soner på flyplasser og lignende med Iphone-abonnementene."

 

Helt feil ting å si i og med at alle som har wlan på sine mobiler har tilgang på de fleste åpne trådløse nettverk. Det er et veldig lite fåtall av de som krever at man har iPhone.

 

Bare sjekk her hvor lite HomeRun soner det er i Norge

http://www.homerun.no/nor/coverage/coverage_norway.asp..

Nå veit ikke jeg hvilke flyplasser du har vært på, men iallefall alle dem jeg har vært på, så er wlan der, laaaaaaannnnngt i fra gratis.. (Da alle krever min pris, for at du skall få kunen bruke det, osv..) ;)

 

 

Telepriser.no fungerer ikke!

 

Jeg tastet inn mitt forbuk (40min / 30sms / 200MB data) fikk resultat 697kr/mnd som billigste valg...

 

Muligens ganske enkelt pga. at www.telepriser.no sammenligner ABONEMANG, å ikke abb+tjenester.. ;)

 

 

Jeg noterer meg at fler sier "Apple setter nye trender" o.l, men det er da ikke apple som setter prisene på abonnementer her i Norge.

 

vel, jeg skulle likt å sett kontrakt-teksten mellom teliasonera og apple. for det er via den at netcom har enerett på iphone i norge pr i dag...

Og også takket den, at vi i d HELETAT har Iphone i Norge. :D

(Da det er ingenting som sier, at hvis ikke telesonere ikke har fått den, så ville Telenor ha fått den.. Realiteten i fra alt vi vet, kan være at hvis ikke dem har fått den, så ville ingen ha fått den i Norden.. Å da trur e nok det er bedre at den eventuelt er dyr som noen sier, enn at det ikke var mulig å kjøpe den i Nordet, i det hele tat.. :/ )

 

(Kan også si, at det er ingenting som tyder på at det er spesifisert noe om ENERETT, i den kontrakten.. Da Telenor selv har lenge snakket åpent om Iphone, å Netcom har ikke sakt noe om eksulivitet.. Så hvem veit, kansje det er så enkelt, at Telenor, rett å slett ikke holdt mål? Framfor at Telesonera her en eklsusivitets avtale på Ipohone..)

 

Jeg noterer meg at fler sier "Apple setter nye trender" o.l, men det er da ikke apple som setter prisene på abonnementer her i Norge.

 

Det Apple gjør er å gi ut et produkt, så finner brukerne ut hvordan de bruker det. Her ser vi altså at Netcom forsøker å ta en sleip en å sier "Vi ser at brukerne laster ned mye og er mye på nett", mens de ikke nevner at folk flest har i dag tilgang til trådløst gratis nett store deler av dagen sin..

Sa sant, så sant.. Men hvor mange sitter egentlig hjemme eller på jobb, å surfer på en Iphone, hvis man har en PC rett atme seg? ;)

 

Trenden som folk tenker på, er vel at Iphone er MYE mere EGNET til å surfe på vanlig www på, på en mye enklere, praktisk og bedre måte, enn andre mobiler på markedet..

 

Som igjen vil føre til at snitt bruken av data, vill bli ein go del mere, enn snitt bruken på andre mobiler..

 

Å da har Netcom her, laget et abbonemang, som passer mye bedre til et slikt bruk.. og SAMTIDLIG gir en billigere Iphone. :)

 

(Hvorfor vanlige netcom tjenester, som connect fritid, max 20,- hver dag i data osv, ikke kan kombineres, Kan så klart diskuteres/klages på.. Men sannheten kan være så enklet, at disse tjenestene, er beregnet på et LANGT lavere snittforbruk, enn hva forventet Iphone brukere vil få, å derfor har Netcom kommet fram at iallefall foreløpig, så kan man ikke inkludere disse tjenesten, pga. at det vil koste dem ALT for mye..)

 

Først må man si at Iphone IKKE er noen teknologibombe og det er ingenting med Iphone som tilsier at den skal koste så mye.

Det at folk er villige til å betale så mye tilsier at den skal koste så mye. De driver da ikke veldedighet.

Mhm, på samme måte som man selger vann på flaske, dyrere enn andre drikker, som egentlig er gratis.

Men det er fortsatt igneting med Iphone som tilsier at den skal koste så mye. Det er folka som kjøper den, ikke Iphone.

Når har vann vært gratis? (Da det er noe som hetter komunal/vann avgift osv.. ;))

 

Men JA!!! som ALLE andre MOTE, DESIGN, MERKE varer osv.. Så koster dette mye mere, enn hva en tilsvarende ikke, mote/merke/design vare koster. :tease:

 

(Eks. Ipod nano 8 giga, går til 1600,- i de fleste butikker, pga. merket/moten/utseende osv.. Mens en Creativ Zen 8Gb, MED Radio.. Med Mic.. Med minnekort.. Med langt flere støttete formater.. Med større skjerm.. osv.. osv.. = Et lengt bedre teknisk spesifisert produkt, koster 998,-.. Som ja, er nesten 30% billigere, og teknisk BEDRE.. Men fordi, så kjøper MANGE Ipoden.. :D)

 

.:CyberMan:.

 

Vann kan du få gratis de aller aller aller fleste plasser.

 

Og det med at dette er en pakkeløsning. Du betaler jo akkurat det samme om du ikke kjøper Iphone. Altså det at du får telefonen billigere er at du binder deg til å være kunde over lengre perioder. Akkurat som du gjør med andre abb. Betaler det samme som alle andre, men binner deg til en periode, og får telefonen billigere. Så man skal se bort fra at man får telefonen billigere når man regner ut prisen. Man betaler ikke mer for Aktiv Talk om man binner seg i 12 måneder og får en mye billig telefon.

Endret av EldarH
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...