Gå til innhold

Risikerer 38 års fengsel for datainbrudd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det som uansett er interesant er det som er utelatt fra artikkelen :

 

*Hvor gammel var hackeren.

*Hvor mye skade i $ ble påført?

 

Dette bør absolutt være aktuelt.

 

 

En annen ting er at når dette er I amerika så bør nok overskriften bli litt anerledes, synnes HW.no er for profesjonelt til å legge seg ned på Se & hør tilstander.

Lenke til kommentar

Tenk deg selv om du kommer i samme situasjon, om man kanskje dreper naboen fordi man ikke liker han, du hadde akkurat mistet jobben, og han kom å plaget deg, å begere rant over. I Cali ville man blitt dømt til døden, i Norge hadde du fått rehabilitering. Man kan være helt normal, og plutselig bli drapsmann. Sånt skjer, og når det skjer skulle man nok ønske at man fikk god behandlig, og rett til å leve videre.

 

Husk at man må leve med det man har gjort resten av livet ( finnes sikkert de som ikke har samvittighet, men det er få ), det er en større traff en henrettelse. Folka spytter på deg når du går på gata ^_^

 

Men såklart, det burde blitt obligatorisk å merke de største forbryterne med GPS, da hadde de vrært mye enklere å kontrollere.

 

 

Hakker du skolen og blir tatt skulle du ikke fått lov til å utdanne deg videre, sånn passe straff :)

Lenke til kommentar
Sinnsvakt,...

 

Fyren kan drepe 20 personer og få samme straffen.

 

Hello World.

 

Drep tjue mennesker i USA, og du er garantert enten livstid eller dødsstraff. Dreper du alle personene på samme sted (ala gå inn i et kjøpesenter og skyt rundt deg) så blir du skutt av politiet, mest sannsynlig.

Lenke til kommentar

Alle sammenligningene her er det ingen vits å komme med. Det er snakk om maks strafferamme her og ikke tildømt soningstid. I USA ( hvertfall noen stater ) er strafferammene akkumulative og ikke concurrent som gjør at hvert lovbrudd legger sin maks strafferamme til i potten som til slutt kan bli ganske stor. Er maks strafferamme seks måneder for å stjele noens sko og jeg stjeler tredve menneskers sko vil jeg da "Risikere femten års fengsel for skotyveri". Men det betyr på ingen måte at jeg vil bli tildømt femten års fengsel når min dag i retten kommer opp. Det er sikkert mange, mange som har hatt mange århundrer i maks strafferamme selv om det ikke lages overskrifter av det. Når han har nesten sytti distinkte lovbrudd er det klart at strafferammen stiger opp i et par tiår, men maksstraffen vil han aldri i Bergen få.

Lenke til kommentar

Hvor mange millioner i erstatning fikk mannen som helte kaffe over seg selv?

 

Bare det å risikere en slik straff som er nevnt er etter min mening latterlig. Det er jo en grunn til at 38 år er oppført. Selv om dette er høyest usannsynlig. Det virker mer som en fjern skremsels-propaganda.

 

Man kan ødelegge livet til en person å få mildere straff.

Det er poenget mitt, det er hva som er riv ruskende galt.

Lenke til kommentar
Det er ikke snakk om å låse folk inne så lenge som mulig, det handler om rehabilitering, noe Norge er langt bedre enn USA til.
Det kommer helt an på hva målet er. Man kan enten ha som mål å beskytte samfunnet mot lovbrytere eller å gjøre lovbrytere til lovlydige personer. Dersom målet bare er å beskytte resten av samfunnet mot lovbrytere fungerer lang fengselsstraff fint.

 

 

Man kan ødelegge livet til en person å få mildere straff.

Det er poenget mitt, det er hva som er riv ruskende galt.

Fyren har jukset! Det bør være livstid minst.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...