Gå til innhold

strømforsyning uten hovedkort= virke??


Anbefalte innlegg

hei

skal lage en bruskjøler som sikkert mange har sett på forumet nå, men siden jeg ikke fikk svar på et siste spørsmål så kan jeg ikke lage den....

men over til spørsmålet: hvordan kan jeg få strømforsyningen til å virke uten å koble til et hovedkort??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I den ene strømforsyningen min (den er ganske gammel, 5-6 år) var det tre tynne ledninger som gikk til en kontakt, en var hvit, en svart og en brun, det var bare å kortslutte den svarte og den hvite så startet strømforsyningen.

I en ganske ny som jeg har er det en grå og en svart som skal kortsluttes. På den går alle ledningene inn til hovedkortet i en kontakt.

Hvis du har en ganske gammel strømforsyning, der ikke alle ledningene inn til hovedkortet går inn på en felles kontakt kan du se etter en kontakt som går inn på hovedkortet ved siden av der ledningen til bryteren går ut, og prøv å kortslutte to ledninger. Den ene skal være svart og den andre kanskje hvit eller grå. Det kan jo være at det står noen opplysninger oppå strømforsyningen også.

Lenke til kommentar

PSU starter når pin 14 (PS ON) kobles til jord. Se f.eks hos Microplex for å se hvordan pinnene ser ut.

Men det er ikke sikkert det virker, kommer an på PSU. Det advares ofte mot å prøve å starte en PSU uten belastning. Har fått det til å virke selv, men det er visstnok ganske vanlig at de trenger noe belastning for å starte.

Lenke til kommentar
http://www.overklokking.no/diverse/stromforsyninger.html

 

Se under "Strømforsyningens kontakter" - der er en oversikt over kontaktene. Kortslutt PS on og jord (pinnene 14 og 15), så starter trøskeverket. :)

men på min strømforsyning har jeg ikke no grønn ledning.... og de fargene der er absolut ikke de samme som ledningen jeg har... hvordan finner jeg da ut hvilken som er pin 14 og 15?? det er jo to muligheter

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...