Gå til innhold

Må gå innom hovedsiden og tilbake til en forumkategori for å se siste inlegg


Anbefalte innlegg

Jeg må gå tilbake til hovedsiden, altså trykke på den blå diskusjon.no knappen og så gå tilbake til en av forumkategoriene for å se listen øverst over den siste aktiviteten i denne kategorien. Dette skjer hvis jeg har vært innom en underkategori, og bruker "back" i browseren min.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eller jeg sa feil. Hvis jeg bruker back-knappen, så får jeg listen over siste inlegg, men dersom jeg truker linken øverst som fører meg tilbake til hovedsiden for min valgte kategori, som vist med den røde sirkelen i første bilde, så er altså resultatet at de siste inleggene mangler, som vist i bilde2, men dersom jeg bruker den blå diskusjon.no knappen og så går tilbake til den valgte forumkategorien, så får jeg igjen se listen over siste inlegg, som vist på bilde nr3.

post-156318-1214692765_thumb.jpg

post-156318-1214692776_thumb.jpg

post-156318-1214692786_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Jeg vedder en tier på at drift (sannsynligvis Ueland) kan fikse det på under 10 minutter.

 

Bruker aldri den menyen selv, holder meg til venstremenyen og har derfor ikke støtt på problemet. Men problemet ligger i at de to alternativene bruker 2 forskjellige type lenker. Menyen du bruker har "showforum=id" mens venstremenyen bruker den mye kortere "c=id". Hvorfor det brukes to forskjellige lenker er merkerlig nok i seg selv.

 

Problemet vil nok enkelt kunne løses ved å legge inn støtte for lenker med "showforum=id" i programmet eller legge inn støtte for programmet under "showforum=id" alt ettersom hvordan det er laget.

 

Samtidig kan det være grunner til at drift har valgt å gjøre det som de har gjort det med at det kun ligger inne på "c=id", men menyen du bruker og den jeg bruker bør hvertfall bruke samme lenkesystem.

 

Nettleser har hvertfall ikke noe å si her ;)

 

 

Redigert: Tittet litt på koden til systemet. Det benytter seg av "c=id" en gang:

	//DO a HTTP-request to get the latest threads
dojo.xhrGet({
	url:  '/deployer.php?module=ForumLiveFeed&service='+(threadsToShow -threadsShowing)+'&c='+catId+'&s='+sitename,
	handleAs: 'xml',
	handle: showTopic,
	mimetype: "application/xml "
	});
updateInterval +=1;
setTimeout("askForThread()", (updateInterval * 1000));
}

Endret av TSP
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
×
×
  • Opprett ny...