Gå til innhold

Diablo 3 - Diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I D3 er det synonymt med hvilken gruppesammensetning (classes) man bruker i høye greater rifts. Så f.eks i denne season har meta vært (sist jeg sjekket) 2x monk, 1x barb, 1x crusader. Før det var det 3 monk + 1 barb eller 2 monk + 2 barb. I det store og det hele har monk og barb dominert inneværende season. Wizard og DH har vært helt ute, WD funket til et visst punkt før laggen tok den, og crusader kom inn som et supportbuild etter hvert.

 

Det er forøvrig ingen representativ data på PTR for hva som kan komme til å bli GR meta. Umulig å si atm.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 3 uker senere...

Bare 11 dager nå til neste sesong. Mitt valg denne sesongen blir nok Support barb siden vi venter neste barn straks etter. Support klasser pleier og gå litt fortere og få greit gear på. Spiller kun i open eller sammen med venner så en support roll blir nok greit denne gang. Regner med den kommer til og bli i META også.

Lenke til kommentar

Har ingen anelse om hvilken klasse jeg skal spille i sesong 5. Blir nok ikke barb siden det var min main klasse i sesong 4. Litt kjedelig at jeg er borte hele helgen når sesong 5 starter. Mye av morroa med ny sesong er og spille til krampa tar deg den første helgen. 

 

Vi satser på full aktivitet i klanen når sesong 5 starter. Sesong 4 var veldig bra, selvom det dabber av etter hvert. Det var også flere som benyttet seg av TS. TS er fortsatt oppe og klar til sesong 5 for de som vil bruke det. Informasjon om TS ligger under newstabben i klanen. For de som lurer så er TS selvfølgelig delt opp i rom slik at hvert party kan ha sitt eget rom. Alle er velkommen. :)

Lenke til kommentar

det fasinerer meg hvor lite folk får med seg i forhold til hvor interessert de gir inntrykk av å være.... diablofans forumet er fullt av folk som er feilinformerte eller for late til å lese patchnotes og/eller generelt idioter.

 

de har sagt flere ganger nå at S5 og framtidige sesonger vil vare ca 3 mnder.

 

dog så ser det ut til at vi kanskje ikke får patchen føre onsdag neste uke, siden vi ikke har hørt noe fra blizzard enda, samt at ptren vistnok fremdeles er aktiv... noe som er kjipt siden de ga uttrykk for at de ønska at vi skulle få spille med patchen litt lengre føre sesongen starta denne gangen. så enten har de ombestemt seg eller så misforsto jeg hva de mente.

Lenke til kommentar

Blir nok en heller casual season for min del. Jeg har fri åpningshelgen så kommer nok til å lvle opp en karakter til 70 sammen med den faste gjengen, om de skal spille, bare for å ha et utgangspunkt, men videre ut blir det sporadisk.

 

Har egentlig kun ett mål for sesongen: Stash tab. Om jeg har tid og vilje etter det tar jeg også season journey ferdig for portrait. At jeg kommer til å prøve meg på set dungeon mastery (alle 24) tviler jeg på, men får se.

 

Blir nok neppe noen spesielt aktiv spilling fra meg før en eventuell expansion eller major content patch som gir nye ting å gjøre. Nye bounties og set dungeons er liksom ikke nok. I tillegg har jeg så mange andre ting å fokusere på i hverdagen at jeg ikke klarer å forsvare ovenfor meg selv å bruke veldig mye tid på gaming akkurat nå.

Lenke til kommentar

Sant nok, men det forandrer/forbedrer ikke endgame på noen nevneverdig måte. De har kanskje, for en stakket stund, redusert paragon jaget med caldesanns despair, men for å oppnå noen bonus av betydning innebærer det å gjøre nøyaktig det samme som man må for paragons :p Det som var av content utover items var unnagjort og glemt på en halvtime i PTR. Set-dungeons fant jeg ut at man kan ta i NS og fortsatt få samme reward (wings).

 

En av tingene som etter hvert drepte season 4 for min del var GR lagen. Men i season 5 (såvidt jeg har sett på PTR) blir den ikke borte, snarere tvert i mot, nå er den der i solo-GR også pga. powercreep.

Lenke til kommentar

Selv synes jeg dette forandrer endgame siden mange flere builds blir aktuelle. Dessverre tror jeg også denne gang at META kommer som alle andre sesons blir på samme måte. Men dog i S4 hadde Monk 3 spec, WD 2, Barb 2, Crusader 2 men Wiz & DH fikk ikke være med...

 

Lag var ikke så ille etter en patch, dog var WD-Helltoth ille dessverre.

 

Men det som skiller stort nå synes jeg er at gold sink kommer og blir sykt mye mer tidsforbruk på og enchante gear(gold+gem).

Lenke til kommentar

Meta burde ikke skrives med store bokstaver da det ikke kommer fra noen forkortelse som nevnt over men det latinske ordet meta som betyr 'om'. Der man jobber mye med store datamengder hører man ofte metadata(data om data) og dette er hva man videreførte til metagaming for spill. Metagame(data om spill) er når man har ekstern informasjon om et spill som påvirker hvordan man spiller spillet. Det sagt så kan det nok være at noen i dag bruker META som en forkortelse som nevnt i posten over, men det er ikke hvordan historisk utrykket kom inn i gaming.

Endret av Civilix
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...