Gå til innhold

Diablo 3 - Diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

jeg sier ikke at det ikke er ok å drive med spilling som fritidsaktivitet, jeg spiller selv. men når jeg er på ferie da liker jeg å koble av. hvorfor skal man gå på hyttetur når man skal spille data? dette kan man gjøre hjemme. de gangene jeg ser at det er et problem er som =Øyvind= sier. men man får jo mobilt brebånd med abonnement som man kan bruke når man ikke kan har tilgang til bredbånd hjemme. det er heller ikke dyrere. (man får en sykt dårlig linje, men alikavel ikke dyrere)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om man "må" ha internett døgnet rundt er det jo bare å skaffe mobilt bredbånd?

 

Ja, kun å betale 3000-5000 i året, høres jo ut som en dritgunstig deal for å kunne spille når man vil, uforståelig at folk klager....

 

AtW

 

Mange betaler mye mer enn det for å holde PCen oppgradert, for ikke å snakke om hvor mye man bruker på spill og alt mulig annet tull. Jeg nevner mobilt bredbånd fordi de som absolutt må være på nettet har muligheten for det. Blizzard kunne fint ha laget en offline-modus, eller til og med droppet online-greien fullstendig for single-player. Men hvorfor skal de bruke en hel masse tid og penger på å lage et dårligere spill for folk flest? De kan ikke ta hensyn til alle og enhver. Det kalles fremskritt. Er du en av de få som ikke har bredbånd når du vil er det jo kjipt for deg, men hvorfor skal resten av fansen lide?

 

Offfline-mode hadde gjort spillet bedre for folk flest, ikke dårligere. Det er ikke vanlig å betale mye mer enn 3-5k for PC-oppgraderinger i året heller. Og det er snakk om ett eneste spill her som man må ha nett til. Å betale så mye for det er ikke en god deal.

 

AtW

Lenke til kommentar
Offfline-mode hadde gjort spillet bedre for folk flest, ikke dårligere.

 

På hvilken måte? Diablo 1 og 2 ble oversvømt av dupes, cheats og alt det tullet der, og det til tross for at Diablo 2 hadde en online-modus der karakterene ble laget på serveren. Om Diablo 3 ble offline, hvorfor skulle det bli mindre juksing?

 

Det er ikke vanlig å betale mye mer enn 3-5k for PC-oppgraderinger i året heller. Og det er snakk om ett eneste spill her som man må ha nett til. Å betale så mye for det er ikke en god deal.

 

AtW

 

Jeg har ikke oppgradert PCen på noen år, men den klarer seg helt fint. Poenget er at de aller fleste har bredbånd i dag, så hvorfor skal vi lide fordi en eller annen fjott ikke har muligheten til å spille på nettet? Jeg sier ikke at å betale noen tusen i året for mobilt bredbånd er en god deal, men det er i det minste et alternativ. Kan ikke du komme på noe bedre i stedet for å bare klage?

Endret av vikingkylling
  • Liker 3
Lenke til kommentar

1. Hvis jeg er så mye på farta at jeg klager over online-DRM så skaffer jeg meg mobilt bredbånd (men hvis jeg er så mye på farta så har jeg det allerede)

2. Det er ikke Blizzard sin feil. Hadde ingen piratkopiert spill så hadde det heller ikke vært DRM på noen av dem. Hackerne og folk som ikke vil/har råd til å kjøpe spill are to blame..

3. Jeg hadde gjort det samme hvis noen piratkopierte produktene mine.

4. Du også.

Endret av Bjellesau Mr Gnu
  • Liker 1
Lenke til kommentar

(men hvis jeg er så mye på farta så har jeg det allerede)

 

Helt riktig, så det blir feil at man sier at man må betale 3-5000 i året for å spille D3. man betaler 3-5000 i året for mobilt bredbånd, som man bruker til mange andre ting enn å spille med.

Lenke til kommentar
Offfline-mode hadde gjort spillet bedre for folk flest, ikke dårligere.

 

På hvilken måte? Diablo 1 og 2 ble oversvømt av dupes, cheats og alt det tullet der, og det til tross for at Diablo 2 hadde en online-modus der karakterene ble laget på serveren. Om Diablo 3 ble offline, hvorfor skulle det bli mindre juksing?

 

Det er ikke vanlig å betale mye mer enn 3-5k for PC-oppgraderinger i året heller. Og det er snakk om ett eneste spill her som man må ha nett til. Å betale så mye for det er ikke en god deal.

 

AtW

 

Jeg har ikke oppgradert PCen på noen år, men den klarer seg helt fint. Poenget er at de aller fleste har bredbånd i dag, så hvorfor skal vi lide fordi en eller annen fjott ikke har muligheten til å spille på nettet? Jeg sier ikke at å betale noen tusen i året for mobilt bredbånd er en god deal, men det er i det minste et alternativ. Kan ikke du komme på noe bedre i stedet for å bare klage?

 

Jeg foreslår du leser deg litt opp om saken, tro du meg, offline-mode er ikke hovedgrunnen til dupes og cheats på diablo2. Nye spill er designet på en helt annen måte, det hadde ikke vært noe problem å implementere samme type sikkerhet, med en offline-mode, men det hadde kostet de noe arbeid.

 

Klager jeg bare? Eller er det sånn at all spilldiskusjon er forbeholdt de som er ukritiske? Kun positive ting skal diskuteres?

 

AtW

 

1. Hvis jeg er så mye på farta at jeg klager over online-DRM så skaffer jeg meg mobilt bredbånd (men hvis jeg er så mye på farta så har jeg det allerede)

2. Det er ikke Blizzard sin feil. Hadde ingen piratkopiert spill så hadde det heller ikke vært DRM på noen av dem. Hackerne og folk som ikke vil/har råd til å kjøpe spill are to blame..

3. Jeg hadde gjort det samme hvis noen piratkopierte produktene mine.

4. Du også.

 

Ja, blizzard er ikke herre over seg selv, de har ikke noe ansvar for hvilke tiltak de innfører, til tross for at majoriteten av suksessfulle konkurrenter har en "offline-mode". Selvfølgelig må blizzard ta ansvaret for egne handlinger, de er ikke evneveike folk som ikke er i stand til å ta avgjørelser på egen hånd.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Jeg foreslår du leser deg litt opp om saken, tro du meg, offline-mode er ikke hovedgrunnen til dupes og cheats på diablo2. Nye spill er designet på en helt annen måte, det hadde ikke vært noe problem å implementere samme type sikkerhet, med en offline-mode, men det hadde kostet de noe arbeid.

 

Nei, det var mange dupes og cheats på online-biten også i D2, dessverre. Men hva foreslår du at de gjør? Om det ble mye dupes og cheats når vi var online i D2 blir det jo ikke mindre av å ikke være online i D3. Det vil heller bli tvert imot. Blizzard er ikke noen slemminger som krever at vi er online på pur faen. De gjør det for å prøve å bekjempe cheats, dupes og alt det tullet der, og la oss få en bra opplevelse. Og hva så om du må være online i single-player også? Jeg har ennå til gode å se hva som er problemet. Selv de årene jeg kun hadde ICE og ikke engang klarte å se et helt klipp på youtube i strekk uten at det hakket hadde jeg ingen problemer med å spille MMORPGer uten hakking.

 

Men strengt tatt blir denne diskusjonen for teit for min smak. Folk klager for å klage. Må vi være på nettet klager folk. Trenger vi ikke være på nettet klager folk fordi det blir for mye juksing. Må vi betale abonnent blir spillet bedre, men folk klager. Slipper vi abonnement klager folk fordi Blizzard ikke har resursser nok til å drive spillet skikkelig. Enten er spillet for lyst, ellers er det for mørkt, ellers er klassene feil, ellers er ditten, ellers datten og så videre. Er det noe jeg har lært i nesten tretti år som gamer er det at folk aldri blir fornøyd.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Hvor er det man ikke har internett i dag egentlig? På hytta eller toget? Drar folk på hytta for å spille PC? Skal man sitte på toget å spille Diablo 3 på touchpad? Skjønner ikke problemstillingen jeg.

 

Jobber på båt, så sitter uten/svært begrenset tilgang til nett hver gang jeg er der. Kunne godt tenkt meg å spillt litt d3 på fritia mi der. Men det hindrer meg alikevel ikke fra å kjøpe spillet. Men hadde gjerne sett at det var mulig å spille d3 uten å måtte være på nett.

Lenke til kommentar
Jeg foreslår du leser deg litt opp om saken, tro du meg, offline-mode er ikke hovedgrunnen til dupes og cheats på diablo2. Nye spill er designet på en helt annen måte, det hadde ikke vært noe problem å implementere samme type sikkerhet, med en offline-mode, men det hadde kostet de noe arbeid.

 

Nei, det var mange dupes og cheats på online-biten også i D2, dessverre. Men hva foreslår du at de gjør? Om det ble mye dupes og cheats når vi var online i D2 blir det jo ikke mindre av å ikke være online i D3. Det vil heller bli tvert imot. Blizzard er ikke noen slemminger som krever at vi er online på pur faen. De gjør det for å prøve å bekjempe cheats, dupes og alt det tullet der, og la oss få en bra opplevelse. Og hva så om du må være online i single-player også? Jeg har ennå til gode å se hva som er problemet. Selv de årene jeg kun hadde ICE og ikke engang klarte å se et helt klipp på youtube i strekk uten at det hakket hadde jeg ingen problemer med å spille MMORPGer uten hakking.

 

Men strengt tatt blir denne diskusjonen for teit for min smak. Folk klager for å klage. Må vi være på nettet klager folk. Trenger vi ikke være på nettet klager folk fordi det blir for mye juksing. Må vi betale abonnent blir spillet bedre, men folk klager. Slipper vi abonnement klager folk fordi Blizzard ikke har resursser nok til å drive spillet skikkelig. Enten er spillet for lyst, ellers er det for mørkt, ellers er klassene feil, ellers er ditten, ellers datten og så videre. Er det noe jeg har lært i nesten tretti år som gamer er det at folk aldri blir fornøyd.

 

Selvfølgelig blir det mindre i D3, fordi det er ett spill som er designet for sikkerhet mot slikt fra bunnen. Ingen vits å framstille det som alt man kan gjøre er online eller ikke. Konkret hva mener du med always online som beskytter mot dupes og cheats?

 

Noen klager alltid, noen er positive til alt mulig drit. Hva så? Det er helt meningsløst å framstille kritikk som teit, man kommer ingen vei om man aldri skal gjøre noe annet enn å rose.

 

AtW

Lenke til kommentar

Jeg personlig gir blaffen i om Blizz har online DRM eller ikke. Ingen vits i å trampe i gulvet og sutre over det.

Hvis Blizz ville kunne de ha implementert at du må faxe dem en vitsetegning av Larson hver gang du skal spille for å bekrefte innlogginga. Hvorfor? Fordi det er Blizz sitt spill og de krever det de mener er best for sikkerheten og brukermassene!

Det er kanskje 1% av brukerne* som seriøst vil ha vanskeligheter med at man må være online ved spilling, resten bryr seg ikke nevneverdig.

 

En eller annen skrev her at "andre" utviklere ikke gjør det sånn og har offline solospill og klarer seg fint.

Malcolm X sa en gang at: "Anytime you find someone more successful than you are, especially when you're both engaged in the same business - you know they're doing something that you aren't."

Blizz ligger nok ganske høyt opp på lista over suksessfulle selskaper - jeg stoler på at de gjør det riktige. For øvrig: Spillbare versjoner av konkurrentenes spill finner du på torrentsider overalt for det første. For det andre ser jeg på D3 som det det er: En hybrid mellom solo, og mmorpg, og da må man kompromisse for å unngå hax og cracks. Blizz forsvarer investeringen sin og har all rett til det.

Accept it or GTFO.

 

*tallet dratt ut av røven

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg personlig gir blaffen i om Blizz har online DRM eller ikke. Ingen vits i å trampe i gulvet og sutre over det.

Hvis Blizz ville kunne de ha implementert at du må faxe dem en vitsetegning av Larson hver gang du skal spille for å bekrefte innlogginga. Hvorfor? Fordi det er Blizz sitt spill og de krever det de mener er best for sikkerheten og brukermassene!

Det er kanskje 1% av brukerne* som seriøst vil ha vanskeligheter med at man må være online ved spilling, resten bryr seg ikke nevneverdig.

 

En eller annen skrev her at "andre" utviklere ikke gjør det sånn og har offline solospill og klarer seg fint.

Malcolm X sa en gang at: "Anytime you find someone more successful than you are, especially when you're both engaged in the same business - you know they're doing something that you aren't."

Blizz ligger nok ganske høyt opp på lista over suksessfulle selskaper - jeg stoler på at de gjør det riktige. For øvrig: Spillbare versjoner av konkurrentenes spill finner du på torrentsider overalt for det første. For det andre ser jeg på D3 som det det er: En hybrid mellom solo, og mmorpg, og da må man kompromisse for å unngå hax og cracks. Blizz forsvarer investeringen sin og har all rett til det.

Accept it or GTFO.

 

*tallet dratt ut av røven

 

Hva er vitsen med å sause opp slik stråmannsargumentasjon? Er det noen som har sagt at blizzard ikke har lov til å gjøre dette? At det ikke er blizzard som utvikler spillet? Folk som lager produkter kan gjøre det så elendig de bare vil om de ønsker det, det er det ingen som har protestert på. Problemet er at du ikke klarer å se forskjellen på dette, og det å kritisere ett aspekt ved ett produkt. "om du ikke liker det, dra ett annet sted" er gjerne det siste desperate "argumentet" folk har når de ikke klarer å finne på noe saklig å si om kritikk.

 

AtW

Lenke til kommentar

Fin debatt som sporet av fullstending. Hvis du hater DRM så inni hampen er det ingen som tvinger deg til å kjøpe spillet. Case closed. Everyone is happy.

 

Så, monken.. er det han som "tar over" for paladin med tanke på aura osv? Selv synes jeg witchdoctoren ser morsom ut, og er trolig den jeg kommer til å prøve først.

Lenke til kommentar

Fin debatt som sporet av fullstending. Hvis du hater DRM så inni hampen er det ingen som tvinger deg til å kjøpe spillet. Case closed. Everyone is happy.

 

Så, monken.. er det han som "tar over" for paladin med tanke på aura osv? Selv synes jeg witchdoctoren ser morsom ut, og er trolig den jeg kommer til å prøve først.

 

Det er ikke case closed, det er jo helt meningsløst å avvise enhver kritikk med "ingen tvinger deg til å kjøpe spillet", det er like meningløst som å si "drit i å skrive positive ting, liker du spillet bare kjøp det. Og hvilken debatt er det som har sporet av?

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...