Gå til innhold

Diablo 3 - Diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Noen her som har en iMac 27" med AMD Radeon HD 6970M som kan svare på om Diablo 3 går helt flytende i fullscreen på max oppløsning?

 

Vurderer å bytte ut pcen med en alt-i-ett løsning men må være sikker på at SC2 og D3 fungerer bra. Etter et raskt søk på google ser det ut som det skal gå pent om man har en top speccet ny iMac men tenkte jeg skulle spørre her i tillegg. Blir spennende å se om D3 vil støtte høyere oppløsning om iMac får retina display med tiden og.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen her som har en iMac 27" med AMD Radeon HD 6970M som kan svare på om Diablo 3 går helt flytende i fullscreen på max oppløsning?

 

Vurderer å bytte ut pcen med en alt-i-ett løsning men må være sikker på at SC2 og D3 fungerer bra. Etter et raskt søk på google ser det ut som det skal gå pent om man har en top speccet ny iMac men tenkte jeg skulle spørre her i tillegg. Blir spennende å se om D3 vil støtte høyere oppløsning om iMac får retina display med tiden og.

 

Jeg spiller det på en iMac 27" butikkspeccet. Funker fjell på 1920x1200. Merker litt napping i 2560x1440, og lite visuel forskjell. Men er en drøm å spille blizzardspill på :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Spennende post av Bashiok ang. endringer i Inferno:

 

Jepp, dette lovar godt! Er positiv til ei slik vanskegradskurve i Inferno, kjem til å passe meg ypperleg. Også dette med at alt kan droppe over alt er supert, og ei stor endring i forhold til D2. Noko av grunnen til at D2 hadde så spesifikke områder for runs var jo at ein valde dei som kunne droppe best loot i forhold til kor lett det var å komme seg dertil, dette poenget forsvinn jo no. Sjølvsagt vil ein nok velje den staden med størst sjanse, så langt det lar seg gjere, men ein vil også lettare kunne variere kvar ein runnar så lenge ein ikkje taper for mykje på det. Blir spennande å sjå kor mykje drop-sjansane endrar seg over inferno, forskjellen bør jo vere stor nok til at det lønner seg å spele a5 for dei som kan, men samtidig burde dei endre seg så lite at det ikkje er "bortkasta" å runne tidlegare. I tillegg kjem som nemt kvantitet vs kvalitet til å bli ein viktigare del av reknestykket. Dette gjev i alle fall meinig i mitt haud, i forhold til at ein skal "spele slik ein vil". Gledar meg til sommargaming no!

Lenke til kommentar

ny patch i dag.

http://www.diablofans.com/news/1148-patch-16-information-and-official-patch-notes/#comments

 

For det meste små endring på balance.

Det som går igjen er at stuns etc har høyere proc-rate men lavere varighet.

Virker som alle Demonhunter skills som bruker Discipline koster nå mindre å bruke.

 

Ellers virker det som om alle rare og champion monstre beveger seg raskere. Står ikke i patchnotes, men er rimelig sikker på at de er mye kjappere nå. Merka det spesielt når jeg testa Demonhunter før i dag.

Lenke til kommentar

Jeg ser at Blizzard skriver på sin hjemmeside at sannsynlige system requirements blir:

 

Windows® Vista/7 (latest service packs)

Intel® Core 2 Duo 2.4 GHz or AMD Athlon™ 64 X2 5600+ 2.8 GHz

2 GB RAM

NVIDIA® GeForce® 260 or ATI Radeon™ HD 4870 or better

 

Kan noen som har spilt betaen bekrefte/avkrefte om dette holder for en smooth og fin spillopplevelse? Har ikke råd til å oppgradere PC`en pr nå nemlig :p

Lenke til kommentar

Hva slags specs har du selv da?

 

Spillet skal uansett kjøre greit på et utdatert oppsett, men om jeg ville satset på noen god spillopplevelse med de specsa de nevner der tror jeg ikke. Men jeg tror heller ikke at du trenger å være veldig langt over for å kjøre alt på full pupp. Jeg kjører dog GTX 570 med en i7 920 så jeg har ikke testet med et lavt oppsett, men jeg kan sikkert teste med et GTX 275 om ønskelig?

Lenke til kommentar

Hva slags specs har du selv da?

 

Spillet skal uansett kjøre greit på et utdatert oppsett, men om jeg ville satset på noen god spillopplevelse med de specsa de nevner der tror jeg ikke. Men jeg tror heller ikke at du trenger å være veldig langt over for å kjøre alt på full pupp. Jeg kjører dog GTX 570 med en i7 920 så jeg har ikke testet med et lavt oppsett, men jeg kan sikkert teste med et GTX 275 om ønskelig?

 

Har akkurat de speccsa som de viser til faktisk, bare at jeg har 4 gig ram istedenfor 2. Får bare krysse fingrene :)

 

Edit: men om du har mulighet til å teste med ett GTX 275 kort så hadde det vært fabelaktig! :thumbup: Funker det så funker det sikkert greit hos meg også :)

Endret av Thoto79
Lenke til kommentar

Hva slags specs har du selv da?

 

Spillet skal uansett kjøre greit på et utdatert oppsett, men om jeg ville satset på noen god spillopplevelse med de specsa de nevner der tror jeg ikke. Men jeg tror heller ikke at du trenger å være veldig langt over for å kjøre alt på full pupp. Jeg kjører dog GTX 570 med en i7 920 så jeg har ikke testet med et lavt oppsett, men jeg kan sikkert teste med et GTX 275 om ønskelig?

 

Har akkurat de speccsa som de viser til faktisk, bare at jeg har 4 gig ram istedenfor 2. Får bare krysse fingrene :)

 

Edit: men om du har mulighet til å teste med ett GTX 275 kort så hadde det vært fabelaktig! :thumbup: Funker det så funker det sikkert greit hos meg også :)

 

Jeg sparte meg selv bryet, googlet, og fant dette:

 

Our mid-range quad-core machine handled the game fine, running relatively smoothly, although it did suffer slightly during battle. We reckon that the GeForce GTX 260 was the main reason it managed these decent scores. Even so, we expected better yet. Perhaps the final build of the game could muster better performance? We'll keep you posted and when we have more trials.

 

De testet da med følgende setup:

 

Intel Core 2 Extreme QX6700 (2.66GHz, quad-core)
Intel DP35DP motherboard
4 x 1GB DDR2-800
NVIDIA GeForce GTX 260
Hitachi 320GB SATA (7200 RPM)

 

Som teksten sier, og som jeg kan tenke meg selv, er at spillet vil kjøre fint, men at du vil oppleve FPS-drops og at systemet sliter når det skjer mye på en gang. Resultate de fikk var ca. 46 i gjennomsnittlig fps helt i starten på spillet hvor det ikke skjer så mye. Hvis du får kloa i Beta en gang før release ville jeg nok testet og sett hvordan det går, om ikke så vent heller til release og se an. Du vil uansett få spillte spillet helt greit og du vil tidlig oppdage om grafikkortet ditt henger for mye etter. I værste fall, så må du skru ned innstillingene litt (altså ned fra max) og kjøpe et nytt skjermkort. Om du har dårlig råd så se etter GTX 560Ti kort, de koster rundt 1000 lappen og vil garantert kjøre D3 på full guffe uten lagg.

 

Edit: kilde: http://www.hardwarezone.com.sg/feature-diablo-iii-beta-performance-review

Endret av Feh
Lenke til kommentar

Hva slags specs har du selv da?

 

Spillet skal uansett kjøre greit på et utdatert oppsett, men om jeg ville satset på noen god spillopplevelse med de specsa de nevner der tror jeg ikke. Men jeg tror heller ikke at du trenger å være veldig langt over for å kjøre alt på full pupp. Jeg kjører dog GTX 570 med en i7 920 så jeg har ikke testet med et lavt oppsett, men jeg kan sikkert teste med et GTX 275 om ønskelig?

 

Har akkurat de speccsa som de viser til faktisk, bare at jeg har 4 gig ram istedenfor 2. Får bare krysse fingrene :)

 

Edit: men om du har mulighet til å teste med ett GTX 275 kort så hadde det vært fabelaktig! :thumbup: Funker det så funker det sikkert greit hos meg også :)

 

Jeg sparte meg selv bryet, googlet, og fant dette:

 

Our mid-range quad-core machine handled the game fine, running relatively smoothly, although it did suffer slightly during battle. We reckon that the GeForce GTX 260 was the main reason it managed these decent scores. Even so, we expected better yet. Perhaps the final build of the game could muster better performance? We'll keep you posted and when we have more trials.

 

De testet da med følgende setup:

 

Intel Core 2 Extreme QX6700 (2.66GHz, quad-core)
Intel DP35DP motherboard
4 x 1GB DDR2-800
NVIDIA GeForce GTX 260
Hitachi 320GB SATA (7200 RPM)

 

Som teksten sier, og som jeg kan tenke meg selv, er at spillet vil kjøre fint, men at du vil oppleve FPS-drops og at systemet sliter når det skjer mye på en gang. Resultate de fikk var ca. 46 i gjennomsnittlig fps helt i starten på spillet hvor det ikke skjer så mye. Hvis du får kloa i Beta en gang før release ville jeg nok testet og sett hvordan det går, om ikke så vent heller til release og se an. Du vil uansett få spillte spillet helt greit og du vil tidlig oppdage om grafikkortet ditt henger for mye etter. I værste fall, så må du skru ned innstillingene litt (altså ned fra max) og kjøpe et nytt skjermkort. Om du har dårlig råd så se etter GTX 560Ti kort, de koster rundt 1000 lappen og vil garantert kjøre D3 på full guffe uten lagg.

 

Edit: kilde: http://www.hardwarez...formance-review

 

Tusen takk for research`en Feh!

Tror dette da skal gå bra da eneste forskjellen mellom deres test PC som kjørte det greit og min er at jeg har DDR3 og ikke DDR2 RAM :) Om jeg må nedjustere grafikken en smule så får det heller være ;)

 

Takk igjen :thumbs:

Lenke til kommentar

Hmm..

 

Jeg kan ikke bruke überpc'en på jobben til gaming, så hjemme sitter jeg med (NSFW):

 

Core 2 Duo E6600 2,4ghz

2 gb RAM

Sapphire Radeon HD4850 512

500W psu

Win XP MCE SP3

19" LG Jallaskjerm

 

Vurderer Skal nok oppgradere pc'en en siste gang før jeg kjøper ny, så Diablo 3 blir nok siste spillet jeg kjøper til den. Oppgraderingen jeg da tenker meg er ytterligere 4gb RAM og 6850/6870 eller tilsvarende. Skjermen min maxer på 1920x1280 eller noe så jeg får ikke kjørt høyere oppløsning.. Håper det duger..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...