Gå til innhold

Diablo 3 - Diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Ikke noe nytt enda. Sesong 3 startet 10. april. Blizzard sa når sesong 3 startet at vi kunne forvente oss at den varte i minst 4 måneder, 4 måneder er 10. august. Kan vel kanskje håpe at sesong 4 starter tidligst i slutten av august, begynnelsen av september. Vi skulle også få beskjed 2 uker før sesong 3 slutter. Så vi får vente i spenning :) Ser ut som det blir mye bra i den nye patchen.

Endret av @CS
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det nye hammer settet på crusader ser veldig bra ut så langt, folk klarer opp mot 60 i ptr'en solo. jeg skal spille den i neste sesong. og så skal jeg prøve det nye monkesettet også, men jeg må slette en char for det da desverre...trenger flere slots til chars.

 

wall of death til wd vet jeg ikke helt enda om blir bra, har bare sett en video fra ptr'en og den overbeviste ikke, men det kan hende de forbedrer det litt/han som la ut videoen ikke bra bra nok geara.

 

barben får ikke noe nytt utenom cuben, så for min del så blir det nok bare litt non season spilling med WW fram til jeg har fått knust en del stuff i cuben og testa litt på de forskjellige buildsa jeg har, så blir det season etterpå/innimellom.

Lenke til kommentar

Raiment er fortsatt et bra sett. Sammen med reworked Shenlongs var de opp mot GR70 før wipe. Shenlongs har dog blitt endret i ettertid, så ikke sikker på hvor sterkt det er lenger (de gjorde en endring som reduserte bonus dmg, men økte +% dmg pr. attack eller no). Det nye ulianas settet er veldig bra. Det minner en del om det gamle SWK bell-opplegget, bare at man bruker Seven Sided Strike til å detonere EP, pluss at man slipper å faktisk drepe monsteret for å trigge EP (settet gjør dette pr. attack istedet). Meget sterkt og meget morsomt. Begge er jo CDR builds, så man har fortsatt ganske god mobility med dashing strike selv om dette ikke er noen dmg skill for Ulianas.

 

Crusader settet har jeg fått med meg at var greit nok ift dmg, men manglet på surviveability og at Falling Sword skillen var elendig å bruke pga. lange animasjoner, internal cooldowns/cast cooldowns. De har redusert cooldowns og endret litt på skillen i siste patch - aner ikke hvordan det føles nå. Den generelle konsensen var at buildet føltes klønete og tregt.

 

WD gjennomgikk også store iterasjoner i siste patch. Ingen anelse om hvordan den er nå.

 

Barb/DH stort sett uendret såvidt jeg har fått med meg.

 

Ingen formening om reworked vyr/chantodo til wizard.

 

Edit: Tok en titt på PTR leaderboards (nå ser man også nøyaktig hva slags gear som ble brukt under GR clearet).

 

Monk topper med et kombinert Shenlong, 2x Inna, 2x Raiment spirit generator dps build med depth diggers og flying D i cube. Skills er crippling wave og cyclone strike (pullmonk med dps mao.). Ulianas ligger kun et par lvls under (top: 73, uliana: 70).

 

For WD ser det desverre ikke ut som at endringene har vært spesielt suksessfulle da hele topplisten er med DoD/Carnevil/Zuni builds. WD ligger over 10 lvls under Monk.

Wizard troner med nye vyr/chantodo. Top clears er faktisk ikke langt unna Monk.

 

Det nye crusader settet ser ut som er sterkest med clears på GR 62-64 på toppen. Ironisk nok brukes det nye settet uten falling sward i skillbaren... (FS gir kun dmg reduction).

 

DH er vel strengt tatt ganske uendret. Nats builds på toppen, med de nye bracerne som gir damage reduction ala APDs, bare med annen trigger. GR 63 som top clear.

 

Barb har fått et greit powercreep med cuben. Ellers full wrath sett + BK + furnace/hexing pants i cube. Kun én GR 70+ clear (73).

 

 

Ta dog det over med en klype salt. Max clear og clear diff fra top 1 til 15 varierer ofte en del pga antall spillere som faktisk legger ned tid i å teste. Monk og barb har veldig ofte mange fler spillere enn f.eks crusader og spesielt WD som er og blir den minst populære classen. Det ser dog desverre ikke ut til at iterasjonene rundt reworked helltooth og det nye WD settet har klart å bringe classen opp på par med øvrige. Håper virkelig de tar tak i denne classen før de kjører live. Veldig morsom class å spille, men desverre er den så fundamentalt broken at jeg tror egentlig aldri at de klarer å fikse den uten å reworke den fullstendig fra scratch.

Endret av Feh
Lenke til kommentar

Kom ut en preview for 2.3.0 adventure mode i går. Ikke noe spesielt nytt, men en fin oppsumering.

Kort oppsummert:

- Trails blir fjernet. Skal bli bra og slippe og gjøre trails. Trails var noe av det kjedligste før.

- Endring på infernal machines. Endelig skal det blir mer crafting av hellfire. Keywardens dropper infernal machines, så man slipper alt maset med og farme keys for og lage machines. Keys og oppskriften til machines blir fjernet helt. Slik det var før var det alt for tid krevende og i det hele tatt gidde og farme seg til en bra amulett.

- Crafting av items endres. Fjerning av crafting materialer, samt redusert crafting kostnad.

- Endring av bounties

- Kanias cube

 

http://eu.battle.net/d3/en/blog/19842936/patch-230-preview-adventure-mode-04-08-2015

 

 

Lenke til kommentar

Det var ikke farmingen av keys i seg selv som var problemet syntes jeg, det var den latterlige flaksen man måtte ha for å få rollet en socket amu med en brukendes stat. Nå som socket er garantert øker sjansene betraktelig for å faktisk få noe brukendes.

 

Ellers ser jeg frem til S4. Mye bra forandringer.. har ikke spilt S3 på en stund da det ble kjedelig.

Lenke til kommentar

Ja og som det stod i patch notes, du måtte gjennom flere lag med rng for å få ønsket resultat. Det blir i overkant.

 

Ellers er jeg enig. Liker retningen Diablo 3 går i og jeg liker jobben Blizzard gjør for tiden. Jeg har klaget mye over Blizzard de siste par årene da fokuset på penger har vært ekstremt etter min mening, men da må man berømme dem når de kommer med en Diablo 3 patch av såpass høy kvalitet. Her er det gjort mye arbeid og patchen er gratis. Herlig!

Lenke til kommentar

Er ikke helt enig, det var farmingen som var problemet. Man måtte farme alt for mye "kjedelig farming" for kanskje og få en bra amulett. Jeg har farmet hellfire amulett/ring mye før. Har aldri fått en brukbar. I season 3 har jeg ikke prøvd en eneste gang, tar for lang tid. Alt for tidkrevende og samle 16 keys for og få 4 machines. For så og håpe på bra stats på amuletten. Nå blir det 4 ganger raskere og crafte 1 amulett i tillegg til at den får socket. Jeg er sikker på at en av de 10 første amuletten jeg crafter når patch 2.3.0  er live er bedre enn alle de jeg har craftet til nå. En annen mulighet for blizzard var og beholde keys og machiens som før, men kun endre slik at man var garantert socket. Evt. motsatt, farme 4 machiens og ikke garantert socket, hadde fortsatt gått 4 ganger fortere.

 

edit: Er også enig med Golamesh. Diablo 3 har blitt ett helt annet spill etter alle patchene. Så de skal ha credit for all jobben de har gjort underveis. På en annen side burde det kanskje vært slik fra dag en :) Men bra det blir bedre og bedre.

Endret av @CS
Lenke til kommentar

Problemet til D3 var Jay Wilson og hans elendige forhold til communityet som ikke ble bedre av at han aldri gjorde noe vi ba om. Så kom Mosquiera på banen og ting ble med ett mye bedre. Konge fyr som ikke nøler med å slakte seg selv og påpeke hva de gjorde feil, samtidig som han er veldig flink til å ta inn ting som kommer fra community og komme opp med kompromisser som passer for alle. Selvsagt ikke bare han alene, men han er sjefen til syvende og sist.

 

Mange mener nok at ting burde ha kommet raskere. Flere ting burde vært på plass for lengst, men i ettertid føler jeg de har gjort mange kloke valg, spesielt med det å ikke introdusere alt for mye alt for fort, men heller spre det litt utover slik at spillet fortsatt faktisk lever i beste velgående.

 

Det er ikke bare 4 ganger raskere, det er faktisk 8 ganger raskere å farme amulets nå ettersom ubers nå dropper 2 mats over et visst torment nivå såvidt jeg har fått med meg. Jeg tok de på T8 her om dagen og da droppet hver portal 2 mats. Ergo tar det 1/4 så lang tid å farme machines, og halvparten så mange portals for å lage én amulet.

 

For the record er ubers fortsatt en complete joke å drepe. Selv på T8 med en undergeared monk var det nærmest instagib. Og når vi fortsatt er inne på det - amulets er fortsatt shit. De har tatt vekk ett lag RNG, men det er fortsatt nok igjen til at du skal crafte ganske mange, eller ha syk flaks for å få en bra en. Det har gått fra umulig, til litt mindre umulig :p

 

Det eneste negative er at T7-10 ikke gir noen større droprate på machines, så fortsatt kun 50% chance. IMO kunne de heller sagt 100% på T10, men kun hatt enkelt drop på mats fra ubers. Å ikke få machine er nesten like skuffende som å crafte amulets :p

Lenke til kommentar

Helt enig i det du skriver angående Mosquiera, de har endelig begynt og høre på communityet. 

 

At det dropper 2 mats på høyere torment har jeg ikke fått med meg, desto bedre :) Enig at de kunne økt dropraten fra T7-10. Men som du sier med drop av 2 mats så er det 8 ganger raskere. For og ikke glemme at man alltid får socket. Sjansen er drastisk øket for og få en bra amulett. Har mye og si med 1 mindre random stat. Det går i hvertfall mye fortere enn 8 ganger får og få en brukbar amulett.

 

Har ikke testet noe særlig på ptr. Er main-stat fortsatt 1 fast stat. Så main + socket er 2 faste og 2 random? Renger med det ikke er slik, da blir det vel for enkelt?

Lenke til kommentar

En annen ting som er interessant i S4 er at reflective gjenspeiler elementet man bruker. Dvs at man kan bruke immune amu's. RD skal det visst være mye av, ihvertfall gjenført med PTR. Spiller man softcore er hellfire BiS uten spørsmål, men for oss som spiller HC kan det være interessant med immune amu også. Værst for DH og WD antageligvis.

 

Sett endel på PTR i det siste (orker ikke spille), og det er mange morsomme spillestiller som åpnes med kuben som kan være gode options for opptil torment 10. Toppbuilds ser ut til å bli små varianter av de fra S3, hvertfall for DH, Wizard og Barb. Har ikke sjekket de andre.

Lenke til kommentar

Mainstat er fast. Man velger Hellfire amulet of <mainstat> hos jeweler før man crafter. Så det er kun 2 variable primary stats igjen + passive. Jeg fikk en BiS amulet på andre forsøk faktisk, hadde det ikke vært for at passiven var totalt ubrukelig for buildet mitt. Ergo var jeg (fortsatt) better off med en immunity amulet. Den første var, som vanlig, insta-salvage.

 

DH og barb forblir ganske uendret ift max GR builds ja. Åpner seg bittelitt for tormentfarming, men ikke mye. Wiz har fått reworked chantodo + vyr som ser ut til å bli det sterkeste GR buildet (bedre enn tal rasha). Skal dog sies at barbs får en endring til IK settet i neste PTR patch. Dmg økes fra +100% til +250% på 6-set så vi får se hva det betyr i praksis. De fleste endringene i neste (og forhåpentligvis siste) PTR patch er dog til WD.

 

For både Monk, WD og Crusader vil nok max GR buildene endres. For monk blir det mest sansynlig Ulianas (eller nye shenlong + inna + raiment 2+2+2=6 buildet) som blir BiS. WD har jeg ingen anelse om. De nye settene (ett nytt + revamped helltooth) er visst ikke så mye å skryte av og max gr ser ut til å være zunimassa. Det nye crusader settet er også max gr goto build.

 

Forøvrig antar jeg at vi får en season 3 official end post i neste uke. Føler meg rimelig sikker på at patch 2.3 er live innen august er omme.

Lenke til kommentar

Season 3 end: Søndag 23. august kl 17.00

Season 4 start: Fredag 28. august kl 17.00

 

Regner med patchen kommer tirsdagen i mellom, som vanlig.

 

Anbefaler alle å spille litt før s4 start hvis det er noen andre her som skal pushe litt den helgen. Mye å sette seg inn i.

Endret av Feh
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...