Gå til innhold

Guitar Hero, noen spørsmål

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøpte i dag Guitar Hero 3 og testet for første gang mot fruen i huset.

Etter en stund fikk jeg alt til å bli blått flere ganger, men aner ikke hvordan dette gikk til. Fikk samtidig masse poeng.

Noen som kan forklare meg hva jeg har klart å utløse uten å vite det selv? :whistle:

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Notene som er stjerner på da?

Løfter gitarhodet opp, altså løfter hele gitaren?

Ser jeg kan kjøpe sanger, noen å anbefale her som kommer under kategorien easy?

Coldplay sine sanger var hvertfall ekstremt enkle og nesten kjedelig...

Endret av svortevik
Skrevet

Når du tar notene som er stjerner så får du star-power, når du har nok star-power så kan du løfte opp gitaren eller trykke på en av de hvite knappene for å bruke det.

Skrevet
Notene som er stjerner på da?

Løfter gitarhodet opp, altså løfter hele gitaren?

Ser jeg kan kjøpe sanger, noen å anbefale her som kommer under kategorien easy?

Coldplay sine sanger var hvertfall ekstremt enkle og nesten kjedelig...

Bare rocke litt med gitaren,eller trykke på select knappen tror eg det er....Ikke hele gitaren..bare "tilte" halsen på gitaren opp og ned fort noen ganger :)

Skrevet

Kjapt spørsmål.

Jeg Må jo ha en gitar til men hensyn til multiplayer og vorspiel, men med hensyn til prisene kan jeg jo like gjerne kjøpe nytt spill som inneholder gitar, så får jeg flere sanger samtidig som jeg får en ekstra gitar.

Men hvilken utgave av guitar hero er da å anbefale med hensyn til sanger, singel og multiplayer funksjonen?

Er kanskje aerosmith versjonen som kommer i morgen ett bra valg?

Skrevet

Først og fremst, hvilken versjon er det du allerede har? Xbox, Wii, PC eller PS3?

Men for å ta det litt grunnleggende:

* Når du treffer noter vil en liten beholder fylles opp på den venstre siden av skjermen, Når den er fylt helt opp vil du se teksten x2 ved siden av poengsummen. Denne vil fylles opp til x3 og til slutt x4, noe som betyr at du får dobbel, tredobbel og til slutt firedobbel poeng for hver note du treffer. Denne varer så lenge du treffer noter, men med en gang du misser taper du den igjen.

* Noen noter har stjerner under seg. Disse må du spille helt til du ser et blått lyn og en liten måler begynner å fylles opp. Dette gjentar du helt til du ser teksten "Star Power" på skjermen. Når du har gjort det kan du løfte halsen på gitaren så gitaren står mer eller mindre loddrett for å aktivere Star Power, eventuelt trykke Select-knappen (tror jeg, svært sjelden jeg bruker den). Da vil du se et blått lys på begge sider av notebrettet samt alle notene vil lyse blått. I tillegg vil gitaristen utføre noen triks, selv om de er ganske tamme i forhold til for eksempel GH2. Det er fristende å bruke Star Power med en gang du får den, men for litt taktikk bør du vente. Den x2, x3 og x4 biten vil dobles når du får SP, så en x3 vil automatisk bli x6 og gi det seksdobbel poeng. x4 vil gi deg åtte ganger så mye poeng som vanlig, og det er jo ikke så dumt. :) I tillegg vil dobble noter (to noter som spilles samtidig) gi det mer poeng enn enkeltnoter, og trippelnoter gi deg enda mer poeng. For maks poeng vil det derfor lønne seg å bruke SP når du har x4 og en drøss trippel-noter på rad. :)

* Angående gitarer: Jeg hadde GH2 på xbox360 og fikk med gitar. Denne kan fint brukes både i GH3 til xbox360 og til PC. Wii'en bruker Wii-moten i selve gitaren, så Wii-gitaren kan kun brukes på Wii.

Med andre ord:

* Har du GH3 på xbox kan du fint kjøpe GH2 til xbox eller PC og bruke samme gitar som på GH3.

* Har du GH3 til Wii må du nok ha enda en Wii-gitar og wii-kontroller.

* Har du GH3 til PS3 må du ha en PS3-gitar.

* Har du GH3 til PC kan du i teorien bruke gitaren på xbox, men skal ikke si det sikkert.

Trenger du nye sanger vil jeg anbefale GH2. Trenger si mer enn Freebird? (coversang, men likevel.)

GH: Aerosmith er sikkert bra, men som navnet sier er det stort sett bare Aerosmith. Bra for de som liker dem, ikke fullt så bra for resten av oss. Selv gleder jeg mer til GH: Metallica, men det er jo en stund til.

For øvrig har du jo også Rock Band. PS3-versjonen av Rock Band og Guitar Hero kan ikke bruke de samme gitarene, men Wii- og xbox-versjonen av Rock Band støtter GH-gitaren. ;) (Wii-versjonen kommer ikke før i september).

I tillegg kan du laste ned sanger til PS3 og xbox versjonen av GH3, men det går nok ikke på Wii og PC.

Trenger du en enkel sang? Lacuna Coil - Closer. Du finner den under Store -> Songs. Jeg er en stor fan av Lacuna, men er litt skuffet over at de valgte å ta med denne sangen da den nesten er for lett. Jeg fikk fire av fem stjerner på expert første gang jeg prøvde den. På den annen side fikk jeg fem av fem stjerner og 95% treff første gang jeg prøvde Bulls On Parade på Expert, enda jeg bare har spilt den en og annen gang på Medium og to ganger på Hard før. Jada, selv da med fem av fem stjerner. Maken til enkel sang skal man lete lenge etter. :)

(og for øvrig visste du vel at du får noen andre sanger om du spiller karrieren i co-op?)

Skrevet

Jeg har GH til Xbox. Ble til at jeg kjøpte en løs gitar, kostet 449 på platekompaniet, så ble ikke så gale da.

Vurderte GH2, men ville ha trådløs gitar, og GH Aerosmith valgte jeg bort nettopp fordi det er aerosmith.

Har spit igjennom på easy nå og fant da fort ut at medium var MYE vanskeligere. Går helt i sur her så snart det er fire og ikke tre knapper som skal brukes, så på expert kan jeg bare glemme...

Så jeg må nok bare øve videre, men så gøy som det er så blir ikke det noe problem:)

Skrevet

Du har ikke tenkt på å kjøpe selve GH2 spillet uten gitar? En brukt kopi er ikke så dyrt, og du får jo Freebird... ;)

Når det gjelder å gå til Medium, Hard og Expert er det ikke så ille som det høres ut. Selv slet jeg mye med "den forbanna blå knappen" en stund når jeg begynte på Medium, men ble vant til den. Når det var gjort var det den oransje knappen som gjenstod, men den er mye enklere siden du allerede har kontroll på fire knapper og kan spille dobbel-noter. Det viktige her (Hard og Expert) er å lære seg å spille kun de fire øverste eller de fire nederste notene avhengig av hvilke som kommer. Kommer det for eksempel en og annen grønn bør du spille de fire andre mest, og kommer det bare en og annen oransje bør du spille de fire "vanlige". I tillegg er Hammer-On og Pull-Off et must, men det kan du trene på etterhvert. :)

Hard går litt raskere en Medium, har en ekstra knapp og noen få trippel-noter, men tar du Medium tar du Hard med litt trening. Expert på sin side er ikke så ille det heller da det stort sett er det samme som Hard, men enda litt raskere og med enda flere trippelnoter.

Lykke til! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...