Gå til innhold

Absolut M - sms med tilbud om fastpris *Lukter svindel


Anbefalte innlegg

Hei folkens. Ser at det er mange som har spørsmål rundt en SMS som er blitt sendt ut fra nummer 2440. I meldingen blir man tilbudt "fastpris" på bruk av mobil. Man skal i følge SNS'n få en telefon med på kjøpet for bare 1kr. Med andre ord lukter dette SVINDEL lang vei.

__________________________________________________

 

Her kommer litt info om de som står bak!

 

Firmaet som står bak heter Neovada Telecom AS, som driftes av Stian Skoglund. Firmaet har heller ikke noen registrert omsettning.

Han er også innvolvert i firmaene:

NEOVADA AS

NEOVADA LIMITED

NEOVADA NET AS

SUPREME COMPUTERS ANS (Dette er det eneste fimaet av disse som har registrert omsettning)

TOPP PC REKVISITA DA

 

Firmaet drifter også blandt annet websiden sendega.com.

 

Kontaktinfo til Neovada er:

Telefon: 22685000

Mobilnummer til Stian: 45410145

__________________________________________________

 

Måten dette firmaet driver reklame på er noe tvilsom. Mange har reservert seg mot denne form for reklame, men mottar alikevel reklamen.

 

Vil anbefale folk å gå inn på Forbrukerrådet's hjemmeside. Nederst på siden vil du finne et skjema du kan fylle ut.

 

Håper denne informasjonen kommer til nytte for noen.

Endret av X-mobile
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

 

Det er imponerende hvordan du sitter og trekker komplett feilaktige slutninger ut ifra ditt eget hode.

 

Kortnummer 2440 er eid av Neovada Telecom AS, men dette er et delt kortnummer som brukes av alle Neovada Telecoms kunder. Neovada Telecom AS driver ingen tjenester annet enn å være en sms gateway provider, som tilbyr bedrifter aksess til å sende sms fra egne data-/websystemer. Dette burde du funnet ut hvis du hadde giddet å sjekke litt.

 

Neovada Telecom AS er ikke oppført med omsetning, siden revisjonen fra 2007 ennå ikke er klar og offentliggjort.

 

Stian Skoglund eier heller ikke Neovada Telecom AS. Akkurat den opplysningen der har du fra noe usikre kilder, vil jeg si. Neovada Telecom AS er eid av Neovada AS og aksjonærer.

 

Du kan jo også lese denne tråden: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=970540

 

for all del, ring oss på 22 68 50 00, eller send meg en pm.

 

Firmaet som har sendt ut informasjonen har listene sine fra Direct media, tidligere DM-huset, og de kan kontaktes på telefon 22 45 97 00, dersom dere ønsker å få opplyst hvor nummeret er kommet fra.

 

 

-

mvh

Manfred Bjørlin

Product Manager

Neovada Telecom AS

Endret av Manfred
Lenke til kommentar

Jeg linket jo til den andre tråden. Det er det samme firmaet som står bak denne.

 

For å komme med enda en liten poengtering: Det er ikke vi som tilbyr utsendingen til dette firmaet, vi mottar kun de innkommende meldingene, så vi har heller ingen mulighet til å kontrollere disse utsendelsene.

Endret av Manfred
Lenke til kommentar

Du får deaktivere tjenestene for kunden din da, Manfred, for dette lukter ulovlig markedsføring og svindel på lang vei.

 

Min mor fikk i 15-tiden den samme meldingen, til tross for at hun aldri har vært borti eller hatt kontakt med dere (kortnummer 2440), Eurobate (kortnummer 2030, som tydeligvis brukes til "avmelding"), DM-Huset (eller hva de kaller seg nå til dags) eller denne "Absolute M" som tydeligvis er avsender for reklamen. Dette også til tross for at hun har reservert seg mot direkte markedsføring hos Brønnøysund (og der har hun vært registrert minst det siste halvåret).

 

Jeg vil tro at dere nå vil bli innblandet i en klage til Forbrukerrådet enten dere vil eller ikke.

 

Jeg håper virkelig ikke at dere i tillegg har fakturert mottakerne av meldingen for utsendingen (som f.eks. 1 kr per mottatt melding), for da vil dere være i enda dypere møkk.

Lenke til kommentar
Skjønner ikke hvordan dere kan hisse dere sånn opp over en lusen sms, jeg mener, det tar dere 2 sek og lese den og 2 sek til for å slette den...

 

Blant annet fordi man har brukt 2 sekunder på å registrere seg mot å få slik reklame. Da er det irriterende at noen gir blaffen og bruker din tid på dritt.

Lenke til kommentar

Hei!

 

Ser det er endel spørsmål vedr. melding mottatt fra "ABSOULTE M".

Avsender er Mobile Marketing AS. De vil kunne besvare spørsmål vedr. opphav til samtykke, samt avregistrere deg fra listen.

 

Kontaktinformasjon:

Telefon: 22 85 36 00 (man-fre 0800 – 1600)

epost: [email protected]

 

 

 

Jeg fikk denne meldingen og ble fly forbannet. Har ikke bedt om noe reklame derfra, så jeg sendte følgende melding til 2440: Gi faen i å sende reklame!

 

Etter det har jeg ikke fått noe mer derfra :!:

 

Useriøse folk, fortsetter det så anmelder jeg dem!! :yes:

Endret av _Christian_
Lenke til kommentar
Hei!

 

Ser det er endel spørsmål vedr. melding mottatt fra "ABSOULTE M".

Avsender er Mobile Marketing AS. De vil kunne besvare spørsmål vedr. opphav til samtykke, samt avregistrere deg fra listen.

 

Kontaktinformasjon:

Telefon: 22 85 36 00 (man-fre 0800 – 1600)

epost: [email protected]

 

Jøss, har dere solgt selskapet eller noe siden i går?

Da sa du jo i en annen tråd at det var Direktmedia vi skulle kontakte, på et annet telefonnummer.

 

Ser at flere her stiller spørsmål vedr. mottatt SMS.

WWTC og ABSOULTE M er to forskjellige databaser, hvor det er samtykke på samtlige mottakere.

 

For spørsmål vedr. mottatt SMS, uavhengig av om WWTC eller ABSOLUTE M er avsender, kontakt:

 

Direktmedia AS

Telefon: 22 45 97 00 (ordinær kontortid)

Telefax: 22 45 97 95

E-post: [email protected]

 

Nr. 2440, Sendega, Neovada Telecom osv. leverere kun den tekniske tjenesten for returmelding(den meldingen de som ønsker mere info sender inn), de har derfor ingenting med selve utsendelsen å gjøre. Alle henvendelser rettes til Direktmedia AS.

 

 

Dette lukter bare mer og mer tull og rot

Lenke til kommentar
Du får deaktivere tjenestene for kunden din da, Manfred, for dette lukter ulovlig markedsføring og svindel på lang vei.

 

Min mor fikk i 15-tiden den samme meldingen, til tross for at hun aldri har vært borti eller hatt kontakt med dere (kortnummer 2440), Eurobate (kortnummer 2030, som tydeligvis brukes til "avmelding"), DM-Huset (eller hva de kaller seg nå til dags) eller denne "Absolute M" som tydeligvis er avsender for reklamen. Dette også til tross for at hun har reservert seg mot direkte markedsføring hos Brønnøysund (og der har hun vært registrert minst det siste halvåret).

 

Jeg vil tro at dere nå vil bli innblandet i en klage til Forbrukerrådet enten dere vil eller ikke.

 

Jeg håper virkelig ikke at dere i tillegg har fakturert mottakerne av meldingen for utsendingen (som f.eks. 1 kr per mottatt melding), for da vil dere være i enda dypere møkk.

Som jeg også har sagt tidligere, så har vi ikke ansvaret for utsendelsen av disse, dette går ikke gjennom oss.

 

Denne siste utsendelsen er dessuten klarert hos Forbrukerombudet av _Christian_ (Ikke forbrukerrådet som du nevner, for det er feil instans). Vi har selv også vært i kontakt med Forbrukerombudet og har en god dialog med både de og operatørene.

Lenke til kommentar
Vi har selv også vært i kontakt med Forbrukerombudet og har en god dialog med både de og operatørene.

 

Det skulle bare mangle, for det er ikke akkurat den "reneste", "peneste" og mest etiske bussnissen hvis man havner på feil side/mister bakkekontakt.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Spiller ingen rolle!! Man sender ikke reklame til folk som ikke har bedt om det. Det provoserer meg sinnsykt, og totalt mangel på respekt overfor folks privatliv og rettigheter. Jeg kommer i hvert fall til å anmelde de som sender meg ubedt reklame på sms/mms eller om de ringer meg etter at jeg har gitt utrykkelig beskjed om at jeg ikke er interessert!

 

----------------

Now playing: Nightwish - Bless The Child

via FoxyTunes

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...