Gå til innhold

Fjerne innloggingsvindu under windows oppstart?


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har overtatt en pc fra jobben til mamma, som jobber på Høgskolen i Akershus. På høyskolen bruker de et slags intern-nett opplegg som man logger seg på når man starter pcen, så man får tilgang til jobbserver, jobbmail osv. Jeg vil gjerne fjerne alt det skvipet, og skippe alt av innlogging og tull, siden jeg skal bruke dataen i bilen, uten tastatur.

 

Har gått igjennom kontrollpanelet men finner bare muligheten for å fjerne standard windows innlogging, men dette er noe "ettermontert" tror jeg.

 

Windows XP Proffesional, om det hjelper.

 

:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må logge inn med administrator accounten på pcen for å få fjernet domenet (nettverks styring) på pcen

 

for å fjerne domenet må du lage ett hjemmenettver på pcen da blir det gammle domenet automatisk slettet.. dette er viktig at du gjør etter du har fått tak i administrator accounten på pcen :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F
Du må logge inn med administrator accounten på pcen for å få fjernet domenet (nettverks styring) på pcen

 

for å fjerne domenet må du lage ett hjemmenettver på pcen da blir det gammle domenet automatisk slettet.. dette er viktig at du gjør etter du har fått tak i administrator accounten på pcen :)

Førr noe vissvass. Domenet blir ikke slettet om du kobler maskinen i et hjemmenettverk.

Det du prøver å si er at maskinen må meldes ut av domenet og inn i et lokalt worgroup....

Høyreklikk på min datamaskin og velg navn. Forandre fra domenet til lokal workgroup...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...