Gå til innhold

Windows XP lever litt lenger


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bah, jeg er ikke livredd for å prøve noe nytt, så jeg installerte like godt Vista når jeg oppgraderte hele PC'n min for noen uker siden. Da måtte Windows installeres pånytt no matter what, så jeg tenkte "Hvorfor ikke prøve Vista?"..hvis jeg hater det etter noen mnd har jeg alltid den gamle XP-plata liggende. Men jeg tror det går jækla fint egentlig. Har ingen motsigelser mot systemet så langt. Er litt artig å utforske nye ting også, ikke bare bli ved det gamle hele tida. Har god nok PC til at OS'et bare bruker en liten prosent av kapasiteten uansett. Men såklart, hvis du kjører det på den gamle 1GB-maskina med 2GHz singlecore CPU sliter du vel litt.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Bah, jeg er ikke livredd for å prøve noe nytt, så jeg installerte like godt Vista når jeg oppgraderte hele PC'n min for noen uker siden. Da måtte Windows installeres pånytt no matter what, så jeg tenkte "Hvorfor ikke prøve Vista?"..hvis jeg hater det etter noen mnd har jeg alltid den gamle XP-plata liggende. Men jeg tror det går jækla fint egentlig. Har ingen motsigelser mot systemet så langt. Er litt artig å utforske nye ting også, ikke bare bli ved det gamle hele tida. Har god nok PC til at OS'et bare bruker en liten prosent av kapasiteten uansett. Men såklart, hvis du kjører det på den gamle 1GB-maskina med 2GHz singlecore CPU sliter du vel litt.

Da jeg testet Vista (en liten stund siden nå) var det på en PC med 2GB RAM, Core 2 Duo @ 2GHz og GeForce 7900GT. Sikkert noen übergeeks som ler og mener den er for dårlig, men den bør jo funke fint til å kjøre Microsofts nye OS og spille Minesweeper (selv om det evinnelige og oppskrytte Crysis ikke går på i nærheten av max settings).

 

Vet ikke hva du legger i at Vista beslaglegger en "liten prosent" av kapasiteten, men da må du i hvertfall ha mye RAM. Men du har kanskje 8 - 16GB RAM?

Lenke til kommentar
3 dager igjen til XP-salget stopper :(

 

Ikke ta 30. juni bokstavlig. Butikkene får vistnok lov å selge videre inntil lageret er tomt.

 

I tillegg kommer, som det heter;

 

http://www.microsoft.com/windows/products/...sxp/future.mspx

 

smaller local PC makers—known in the industry as "system builders"—can continue to sell PCs with Windows XP until January 2009.

 

 

og da er de svake maskene plutselig mye kraftigere ?

 

jeg trodde ikke at det var Microsoft som skulle bestemme når den forskjelige hardwaren skulle fases ut .

Lenke til kommentar
og da er de svake maskene plutselig mye kraftigere ?

 

jeg trodde ikke at det var Microsoft som skulle bestemme når den forskjelige hardwaren skulle fases ut .

Microsoft har allerede forlenget salget av WinXP Home for ULCPC (maskiner ala Asus Eee) fram til 30. juni 2010.

 

Mekanicus: Trodde ikke Vista Basic krevde noe mindre, bare at den bl.a. ikke inkl. Aero, men man kan jo disable Aero på andre versjoner også.

Endret av Langbein
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...