Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Høy gpu temperatur. *Funnet Feil*


Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har hatt en del probl med at maskinen slår seg av etter en stund med spilling og div.

Nå har jeg brukt Everest og sjekket ut temperaturen på skjermkortet og jeg er overasket hvor høy den var. Temperaturen ligger på 78°C

Jeg har EVGA GeForce 8800 Ultra. Er det skjermkortet som som fororsaker at maskinen slår seg av? Takk for alle seriøse svar.

post-108034-1214172327_thumb.png

Endret av tnex
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

den tempen er normal for load. Den er litt høy dersom det er idle. En uoverklokket G80 kan fint gå over 100 uten at det vil føre til ustabilitet av den grunn, det er normalt av GPUen blir veldig varm.

 

Får du samme feil uansett hvilket spill? prøv å loope 3dmark06 i noe timer og se om det samme skjer.

 

I utgangspunktet tviler jeg litt på at det er et temperaturproblem du opplever.

 

-Stigma

Lenke til kommentar
Hva er CPU-tempen?

 

Det er Cpu som har thermal execute.. så det er det du må fokusere på! :)

ikke mer enn 45-60 grader. men om ikke det er noe i veien med temperaturene, hva kan det da være?

 

den tempen er normal for load. Den er litt høy dersom det er idle. En uoverklokket G80 kan fint gå over 100 uten at det vil føre til ustabilitet av den grunn, det er normalt av GPUen blir veldig varm.

 

Får du samme feil uansett hvilket spill? prøv å loope 3dmark06 i noe timer og se om det samme skjer.

 

I utgangspunktet tviler jeg litt på at det er et temperaturproblem du opplever.

 

-Stigma

 

har formatert og det er samme problem etter det, så det er neppe et software probl :/

Lenke til kommentar
Hvordan kjennes hovedkortets kjøleribber?

Er disse brennhotte kan det være chipsettet.

For etter hva jeg har skjønt så sitter ikke hovedkortets sensorer på selve chipsettkjernen/ribba.

 

Kan holde fingra på dem uten noe probl. så nei, dem er ikke brennhotte.

Endret av tnex
Lenke til kommentar
hva kan det da være? får dårlig strøm?

Det kan absolutt være en mulighet. Du kan bl.a. sjekke om +12V-spenningen synker mye når du starter tunge programmer/Prime95/spill e.l. Holder du pila over spenningsverdien i speedfan så kommer det opp max og min-verdier.

 

Evt. kan du teste med en annen strømforsyning.

Lenke til kommentar
hva kan det da være? får dårlig strøm?

Det kan absolutt være en mulighet. Du kan bl.a. sjekke om +12V-spenningen synker mye når du starter tunge programmer/Prime95/spill e.l. Holder du pila over spenningsverdien i speedfan så kommer det opp max og min-verdier.

 

Evt. kan du teste med en annen strømforsyning.

 

Jeg har ikke noen større strømforsyning enn det jeg har, og jeg har 530w

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...