Gå til innhold

Dealextreme verdens billigste nettbutikk! GRATIS FRAKT!


Er du fornøyd med dealextreme ?  

1 683 stemmer

  1. 1. Hvor fornøyd er du med DX ?

    • Alt bortsett fra fornøyd
      122
    • Relativt bra nettbutikk
      173
    • Både ups and downs
      386
    • Meget fornøyd med DX!
      696
    • Jeg elsker DX mer enn jeg elsker mor og far !
      322


Anbefalte innlegg

Hvordan kan de tjene noe på det? La oss si jeg kjøper et sett med kabler for 50kr - det fraktes helt fra Kina, til norge, og internt i norge til mitt postkontor. Koster langt mer enn 50kr bare innad i norge. De fleste norske nettbutikker skal ha omlag en 100lapp for frakt. Dette er mer enn jeg har betalt for selve varen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Disse kom i dag:

 

http://www.dealextreme.com/productimages/sku_34071_1.jpg

 

Fine figurer!

 

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.34071

 

Bestilte 8 januar og de kom i dag :)

Noen av de ser for små ut til å være trygg med barn under 3 år i huset. Jeg vil derfor fraråde å bruke de som barneleker. Kinaproduserte plastprodukter inneholder ofte flammehemmere, mykgjøringsstoffer og andre ulumskheter som er skadelige. Jeg vil derfor dobbelt-fraråde å bruke de som barneleker.

 

Kjapt spørsmål: Er frakten internt i norge også gratis, eller må den betales for? Jeg skjønner at selve eksporteringen fra lageret dems i Kina til Norge er gratis, men med en gang den er innenfor norges grenser, må jeg da betale posten for å få varen fraktet fra importeringsplunktet/flyplassen til mitt lokale postkontor?

Spørsmålet er besvart, men jeg vil bare legge til litt info om hvordan internasjonal post fungerer. Postvesenet i ulike land har gjensidige avtaler seg i mellom om hvordan post skal betales for og hvem som skal stå for hvilken del av frakten. Avtalene er sånn at det landet som sender står for frakten frem til mottakslandet. Resten av veien fraktes det gratis innad i landet. Dette er en ok avtale fordi den er toveis og kostnaden med å transportere internt i mottakerlandet motveies av post som går andre veien og får gratis frakt innad i det andre mottakerlandet. Det er altså avsender som betaler frakten hele veien og dermed opp til postvesnet i avsenderlandet å sette priser. Posten AS har noen soneinndelinger for pris på internasjonal post. Det gjøres for enkelhets skyld. I teorien kunne Posten AS hatt ulik takst for hvert land i hele verden, men det ville blitt unødvendig komplisert for avsender.

 

Frakt fra Kina til Norge koster veldig lite. Frakt fra Norge til Kina koster mye mer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det noen andre her som opplever at DX bruker lang tid på å pakke ned en ordre?

 

Bestilte varer sist lørdag (15. jan) . Ordre-statusen er fremdeles "Order Received"

 

Det er helt normalt, DX er relativt ganske treige. Finnes minst like billige alternativer, med gratis porto, som er mye kjappere.

 

Det er langt ifra normalt :p

 

har bestilt ting derifra mange ganger, og dette er første gangen det har tatt så lang tid :p

 

eller det var en gang tidligere dette skjedde, men det var fordi en vare ikke var på lager. Og alle varene jeg har plukket ut nå er på lager sååå :p

Endret av Skilgr
Lenke til kommentar

For deg kanskje. Du sier de er på lager, har du lest dette:

 

Note: Stock and Availability shown on this site is for your reference only. While we strive to provide the most accurate and timely stock and availability information, availability information may become out of date and may change between the time you added an item to cart and the time your order is received.

 

?

 

DX har et lager, men de har bare de mest populære tingene der. Å vente 7 dager er ingenting. De fleste ordre sendes etter 1-2 uker :).

Lengste jeg har ventet er 1mnd. Det er fortsatt backlog å ta igjen hos DX, både i tickets og ordre. :thumbup:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Idag ankom endelig 60$ i cash back :!: Skal vel brukes på gadgets det og

Hvorfor/hvordan fikk du dette var det på feil varer, ikke lenger på lager eller ødelagte varer?

Hva gjør man om ting fra dx blir ødelagt? Er det noe garanti på slikt, eller kan man bare få igjen penger når det er noe feil med varen når den ankommer?

Lenke til kommentar

det skader deg vel utrolig mye at jeg postet dobbelt. Uansett så stod prisen per forsendelse på pakkene, så det burde vel være unødvendig å sende kvittering til privatfortolling da?

 

Hvis du må hente og betale på posten, så tar du med deg kvitteringen skrevet ut fra mail for begge pakkene. Så ber du den bak disken om å ringe inn, og få dette fikset. Det hender de med noen pakker av og til (fra Amazon) leser pris inkludert frakt, mens vare er under 200,-. Da fiker de dette.

 

Det er mye lettere å få det fikset før man har betalt enn etter.

 

Hvis du bare går å klager på posten, så ber de deg ringe. Når du prater med noen der, så ber de deg ta med kvittering tilbake til posten, som da skal ringe inn, samt fakse denne over til dem. Når de får dette, og det er korrekt at varens verdi er under 200,-. Så endres dette med en gang, og du får varen med deg uten betaling.

 

Tollere gjør feil som alle andre kan gjøre. Spesielt når de må gå igjennom flere hundre eller tusen pakker hver dag.

 

Har pakken påskrevet verdi for hånd, så kan det hende at de åpner for se vedlagt pakkseddel for å finne riktig verdi. Hvis de ikke finner dette, så sender de deg ett brev hvor du bes bevise varens verdi. Dette kan du maile dem.

Lenke til kommentar

DX har ikke noe på lager, alt kjøpes etterhvert som det pakkes.

 

Jo, det har de :)

 

 

inside8.jpg

 

 

Idag ankom endelig 60$ i cash back :!: Skal vel brukes på gadgets det og

Hvorfor/hvordan fikk du dette var det på feil varer, ikke lenger på lager eller ødelagte varer?

Hva gjør man om ting fra dx blir ødelagt? Er det noe garanti på slikt, eller kan man bare få igjen penger når det er noe feil med varen når den ankommer?

 

Cashback = Tilbake betaling av poeng (referalls) :)

Lenke til kommentar

http://help.dealextreme.com/Frequently%20Asked%20Questions.ashx#What_is_my_order_status_And_how_long_will_it_take_to_process_my_order_18

 

"Step 1 (1-5 business days): Products are collected from our suppliers."

 

Edit: Ja, dette var altså ment til den artigkaren som påstår at DX har lager. Nå vet jeg ikke hva definisjonen din for lager er men. Den er i såfall feil i dette tilfellet.

Endret av Ninjahamster
Lenke til kommentar

http://help.dealextreme.com/Frequently%20Asked%20Questions.ashx#What_is_my_order_status_And_how_long_will_it_take_to_process_my_order_18

 

"Step 1 (1-5 business days): Products are collected from our suppliers."

 

Edit: Ja, dette var altså ment til den artigkaren som påstår at DX har lager. Nå vet jeg ikke hva definisjonen din for lager er men. Den er i såfall feil i dette tilfellet.

 

 

Sorry meg da.. Stock betyr så mange ting

 

beholdning, bestand, forråd, føre, lager, lagerføre, skjefte, stamme

 

Men det har nå gått 5 virkedager, eller kan du ikke å telle?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...