Gå til innhold

De råeste spillene på din ultraportable?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser ganske lys på dette konseptet, og tror det kan bli en suksess, hvis det forbedres. Som det står i en kommentar på youtube, tenk deg om du kunne låne en PC for å spille f.eks. Crysis på Very High DX10? Eller spille litt AoC på toget? Har veldig lyst til å kjøpe "Ultra" og teste det ut, legge ut SS-er her osv.

Lenke til kommentar
Har du prøvd det Simen1? Eller tar du bare antagelser?

 

EDIT: Skal kjøpe ultra i løpet av uka og skal legge ut en detaljert test ett eller annet sted her på forumet seinere ;)

 

Man kan automatisk på grunnlag av kapasitet på dagens Internett og ikke minst forsinkelsestider fra f.eks toget til din pc gå ut fra at ytelsen vil være laber.

 

Over lokalnett med hastigheter på 100Mbit og 1Gbit kan jeg være enig i at det kan være en god ide, men ikke over Internett. Forøvrig håper jeg at åpne nettverk som på toget har en begrensning som begrenser hver brukers nettbruk, slik at andre ikke lider av at en person bruker hele linjen.

Lenke til kommentar
Har du prøvd det Simen1? Eller tar du bare antagelser?

 

EDIT: Skal kjøpe ultra i løpet av uka og skal legge ut en detaljert test ett eller annet sted her på forumet seinere ;)

 

Si i fra her eller noe da :p

venter spent :p

 

Will do ;)

 

Hvor på forumet er det ideelle stedet å legge ut en slik test da?

Lenke til kommentar

Må bare si at jeg er veldig skuffet, hvorfor må man tenke så kort?

 

Telefon, nei, det er bare tull, ingen som vil bruke noe slikt... - Ja, det var det de høye herrer sa når ideen ble lagt frem første gang.

 

 

Ser alle her regner med at man skal ha en monsterpc på rommet sitt og sitte i stua med laptop... hvorfor skal det gjøres så tungvindt? Dere klager på delay og hundredels sekunder, igjen.. latterlig.

Dette er starten på noe nytt, noe som har pågått lenge i bedriftsmarkedet, virituallisering er kommet for og bli.

 

Det er allerede 200 mil fra deg til serveren, tror du virkelig 10 eller 20 meter har noe å si? Å hvorfor skal det i det hele tatt bli noe lengre? Dere snakker om DVI kabler her, men glemmer helt at dette er helt meningsløst, DVI, VGA, HDMI uansett har ingenting med dette å gjøre. Hastigheten i Norge på nettverk er latterlig, men vi klarer oss fint alikevel.

 

Blir litt futuristisk dette, men om ingen starter med applikasjoner som dette vil vi aldri komme fremover, så kan dere sitte med DVI kablene deres til alderdommen tar dere..

 

Hvorfor skal hjemmebrukeren ha monsterpcen? Er det ikke mer logisk at det settes opp på en slik måte at du har en liten og lett klient med software laget for å lese signaler sendt fra en server som står hos feks telenor, derfra "streames" de nødvendige signalene til deg for å tolke informasjonen til din klient - gjerne en klient for hvert spill - og du sender videre til telenor ditt svar..

Det som da skjer er: Du har AKKURAT like lang distanse til værtserveren som før, bare at din server har langt bedre tilknyttning mot en eventuell spill-server enn hva du noen gang har hatt eller kommer til å få.

 

Mulighetene her blir fort mange når du kan henge opp en tv på veggen med nødvendig klient software til å kjøre tjenester over IP/Digital TV, plutselig abonnerer vi bare på tjenester over nettet med bare en "monitor" hjemme i stua...

 

Skal selvfølgelig si meg enig i at 800x600 med 1 sec delay ikke er noe å satse på i fps spill, men man må se mulighetene og helheten, ikke bare tenke begrensninger. Båndbredde er en ting, men som nevnt, det er utrolig mange måter å forandre ting på.

 

Mvh drømmende <3

Lenke til kommentar

Å ha muligheten til å streame god kvalitet rett over nettet er ingen ny ide, og det er det vel mange som ønsker seg også. (med 10 gbit i hjemmet så er vi vel snart der på LAN-nivå), men man kan jo ikke bare ignorere de tekniske begrensingene som finnes i infrastrukturen i dag. At folk har et realistisk forhold til hvordan dette fungerer i dag betyr ikke at de er negativt innstilt til framskritt.

 

AtW

Lenke til kommentar
Må bare si at jeg er veldig skuffet, hvorfor må man tenke så kort?

 

Telefon, nei, det er bare tull, ingen som vil bruke noe slikt... - Ja, det var det de høye herrer sa når ideen ble lagt frem første gang.

 

 

Ser alle her regner med at man skal ha en monsterpc på rommet sitt og sitte i stua med laptop... hvorfor skal det gjøres så tungvindt? Dere klager på delay og hundredels sekunder, igjen.. latterlig.

Dette er starten på noe nytt, noe som har pågått lenge i bedriftsmarkedet, virituallisering er kommet for og bli.

 

Det er allerede 200 mil fra deg til serveren, tror du virkelig 10 eller 20 meter har noe å si? Å hvorfor skal det i det hele tatt bli noe lengre? Dere snakker om DVI kabler her, men glemmer helt at dette er helt meningsløst, DVI, VGA, HDMI uansett har ingenting med dette å gjøre. Hastigheten i Norge på nettverk er latterlig, men vi klarer oss fint alikevel.

 

Blir litt futuristisk dette, men om ingen starter med applikasjoner som dette vil vi aldri komme fremover, så kan dere sitte med DVI kablene deres til alderdommen tar dere..

 

Hvorfor skal hjemmebrukeren ha monsterpcen? Er det ikke mer logisk at det settes opp på en slik måte at du har en liten og lett klient med software laget for å lese signaler sendt fra en server som står hos feks telenor, derfra "streames" de nødvendige signalene til deg for å tolke informasjonen til din klient - gjerne en klient for hvert spill - og du sender videre til telenor ditt svar..

Det som da skjer er: Du har AKKURAT like lang distanse til værtserveren som før, bare at din server har langt bedre tilknyttning mot en eventuell spill-server enn hva du noen gang har hatt eller kommer til å få.

 

Mulighetene her blir fort mange når du kan henge opp en tv på veggen med nødvendig klient software til å kjøre tjenester over IP/Digital TV, plutselig abonnerer vi bare på tjenester over nettet med bare en "monitor" hjemme i stua...

 

Skal selvfølgelig si meg enig i at 800x600 med 1 sec delay ikke er noe å satse på i fps spill, men man må se mulighetene og helheten, ikke bare tenke begrensninger. Båndbredde er en ting, men som nevnt, det er utrolig mange måter å forandre ting på.

 

Mvh drømmende <3

 

Grafikken blir forstsatt så vidt jeg vet i de fleste av dagens teknologier beregnet av ditt lokale skjermkort. Dette er altså helt anderledes, her skal de ferdig beregnede grafikkdata sendes, noe som trenger mye høyere båndbredde. Bare tenk på hvor mye båndbredde en HD kanal tar. Nettverket er ikke laget for å sende høykvalitets mediastreamer til hver enkelt kunde. Husk at f.eks kabelselskaper broadcaster sine signeler, dvs at alle lytter til det samme signalet. I spill derimot vil man måtte sende forskjellige signaler til hver spiller.

Lenke til kommentar
Grafikken blir forstsatt så vidt jeg vet i de fleste av dagens teknologier beregnet av ditt lokale skjermkort. Dette er altså helt anderledes, her skal de ferdig beregnede grafikkdata sendes, noe som trenger mye høyere båndbredde. Bare tenk på hvor mye båndbredde en HD kanal tar. Nettverket er ikke laget for å sende høykvalitets mediastreamer til hver enkelt kunde. Husk at f.eks kabelselskaper broadcaster sine signeler, dvs at alle lytter til det samme signalet. I spill derimot vil man måtte sende forskjellige signaler til hver spiller.

 

Det er ikke nødvendig å gjøre "hele" beregningen på fjerntliggende enheter, samtidig som dataen kan skrives langt enklere/mer effektivt enn hva som går gjennom en DVI kabel uten at det skal gå betydelig/synlig mye utover det endelige resultat. GPU/CPU to "forskjellige" måter å beregne på... kanskje vi får VPU maskiner dedikert til tolking av spesielle signaler for slikt...

 

Selv om vi kanskje ikke er der i dag, er dette helt klart et skritt i "riktig" retning, kostnadseffektivt og trendy.

Endret av Niclas
Lenke til kommentar
Grafikken blir forstsatt så vidt jeg vet i de fleste av dagens teknologier beregnet av ditt lokale skjermkort. Dette er altså helt anderledes, her skal de ferdig beregnede grafikkdata sendes, noe som trenger mye høyere båndbredde. Bare tenk på hvor mye båndbredde en HD kanal tar. Nettverket er ikke laget for å sende høykvalitets mediastreamer til hver enkelt kunde. Husk at f.eks kabelselskaper broadcaster sine signeler, dvs at alle lytter til det samme signalet. I spill derimot vil man måtte sende forskjellige signaler til hver spiller.

 

Det er ikke nødvendig å gjøre "hele" beregningen på fjerntliggende enheter, samtidig som dataen kan skrives langt enklere/mer effektivt enn hva som går gjennom en DVI kabel uten at det skal gå betydelig/synlig mye utover det endelige resultat. GPU/CPU to "forskjellige" måter å beregne på... kanskje vi får VPU maskiner dedikert til tolking av spesielle signaler for slikt...

 

Selv om vi kanskje ikke er der i dag, er dette helt klart et skritt i "riktig" retning, kostnadseffektivt og trendy.

 

Det er ikke nødvendig, men noe av essensen med dette produktet er jo at man skal kunne klare seg med en maskin med utilstrekkelig regnekraft. Og da må jo nødvendigvis endel av utregningene gjøres på den fjerntliggende enheten.

 

AtW

Lenke til kommentar
Selv om vi kanskje ikke er der i dag, er dette helt klart et skritt i "riktig" retning, kostnadseffektivt og trendy.

 

Kostnadseffektivt å sende uhorvelige datamengder over internet ?

 

Jeg forstår heller egentlig ikke nytteverdien, de tilfellene man har med seg en bærbar lett pc har man somregel noe mye mer fornuftig å bruke tiden på enn å spille.

 

Det eneste måtte være togreiser, men her vil båndbredden fort bli alt for lite, togene har jo ikke skjøteledninger med fiber de drar etter seg :p

 

Studerer selv og bruker bærbar pc rett som det er, men jeg må si det er noe riv ruskende galt når noen av mine medstudenter sitter å spiller WoW i forelesningene. Dersom jeg hadde hatt et slikt behov for å spille ville jeg heller satt meg godt til rette hjemme.

 

Standard remote desktop har jeg derimot mye mer sansen for. Lette applikasjoner som ikke beslaglegger stor båndbredde.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...