Gå til innhold

Half-Life 2: Episode 3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det jeg er spent på er hvor vi er i spillet, og under hvilke omstendigheter man er under.

 

Slutten på Ep.2 var jo forferdelig (på en bra måte), og jeg er spent som faen på hva/hvem som er på Borealis.

 

Det som er interessant er jo at man i utgangspunktet startet på Borealis (på de første versjonene av HL2), men de endret storylinen pga alle de hacke-angrepene, hvis jeg ikke husker helt feil.

 

Dette er et spill jeg gleder meg sinnsykt til, og jeg tror det kommer til å bli bedre enn Ep.2 ;)

Lenke til kommentar

For min del kan de godt gå bort fra gordon i HL3. Det er så mange sider av denne verdenen og historien at jeg håper på og kunne fått noe mer info om andre og dems kamp. F.eks mer info om hva som skjedde på XEN, hvem GMan er o.l.

 

Det ultimate for meg var hvis de gikk bort fra gordon, tenk deg hvis du plutselig i HL3 møter på en stum fyr. Oransj HEV suit og store nerdebriller.

 

Som i Blue Shift, i slutten når du teleporterer deg, noe går galt og du får se scenen der gordon blir slått bevisstløs av 2 grunts, som tar fra han våpenene og dumper han i en søppelmoser.

Endret av Kion
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Det jeg er spent på er hvor vi er i spillet, og under hvilke omstendigheter man er under.

 

Slutten på Ep.2 var jo forferdelig (på en bra måte), og jeg er spent som faen på hva/hvem som er på Borealis.

 

Det som er interessant er jo at man i utgangspunktet startet på Borealis (på de første versjonene av HL2), men de endret storylinen pga alle de hacke-angrepene, hvis jeg ikke husker helt feil.

 

Dette er et spill jeg gleder meg sinnsykt til, og jeg tror det kommer til å bli bedre enn Ep.2 ;)

 

 

The Borealis er et forskingsskip som gikk tapt ved en av de arktiske polene før historien i HL.Om jeg husker rett, så forsket skipet på portal teknologi.

 

Skyt meg om jeg tar feil, lenge siden jeg leste historien, men et forskningskip er det.

Lenke til kommentar
The Borealis er et forskingsskip som gikk tapt ved en av de arktiske polene før historien i HL.Om jeg husker rett, så forsket skipet på portal teknologi.

 

Skyt meg om jeg tar feil, lenge siden jeg leste historien, men et forskningskip er det.

 

Jo det stemmer. The Borealis forsvant plutselig, og ingen forstod hvor det ble av, mens det visstnok transporterte et helt sykt våpen. Nå som skipet er funnet igjen, er det frykt for at dette våpenet og dets teknologi skal havne i hendene på combine.

 

På bildet av The Borealis kan en også skimte logoen til Aparture Science, og det blir også nevnt at AS lå flere tiår med teleporterings teknologi foran Lambda. Noe grafene man kan se i Portal også beviser. I tillegg blir det nevnt at våpenet som The Borealis transporterte mulig var et teleporteringsvåpen.

 

Lurer på om vi får se den berømte Aperture Science Handheld Portal Device i ep3. Hvis Gordon greier og komme seg til The Borealis.

 

Men! Hvis vi skal se noe mer til dette våpenet, kreves det mye av Valve. Inne i et komplekst testchamber er det piece of cake og implimentere teleportering i et spill. Men ute der Gordon ferdes i vil det nok bli litt vanskeligere. Hvilke overflater kan man plassere portaler på? hvordan ser portalen ut på en overflate som ikke er flat? og hvordan unngår man at en ikke kan teleportere seg til steder i spillet man ikke skal kunne nå, og dermed opplever store hakk i grafikken (fan av noclip skjønner hva jeg mener)

 

Dette er ting valve må løse hvis vi skal kunne få se Portalgun i ep3. Jeg tror de kansje vil droppe den i ep3 pga frykt for dårlig omtale.

Forøverig heter jo Portal spillet Portal: The first slice. Som antyder at vi vil se mye mer til portal i fremtiden.

 

PS: Hater og elsker de hackerene. Tenk hvordan HL2 kunne blitt, og hva vi hadde visst i dag. På en annen side, er jeg ikke sikker på om jeg hadde likt HL2 like mye om ikke historien hadde blitt fortalt som den er blitt i dag.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar
PS: Hater og elsker de hackerene. Tenk hvordan HL2 kunne blitt, og hva vi hadde visst i dag. På en annen side, er jeg ikke sikker på om jeg hadde likt HL2 like mye om ikke historien hadde blitt fortalt som den er blitt i dag.

Den tok eg ikkje, care to elaborate?

Lenke til kommentar
Men! Hvis vi skal se noe mer til dette våpenet, kreves det mye av Valve. Inne i et komplekst testchamber er det piece of cake og implimentere teleportering i et spill. Men ute der Gordon ferdes i vil det nok bli litt vanskeligere. Hvilke overflater kan man plassere portaler på? hvordan ser portalen ut på en overflate som ikke er flat? og hvordan unngår man at en ikke kan teleportere seg til steder i spillet man ikke skal kunne nå, og dermed opplever store hakk i grafikken (fan av noclip skjønner hva jeg mener)

 

Nettopp det jeg tenker også. Må bli en pokkers umulig oppgave for Valve å klare å implementere Portalvåpenet inn i en åpen HL-verden. Men for all del, de har lagd underverker før.

Lenke til kommentar

Så vanskeleg kan det ikkje være. Dei kan for eksempel halde seg innanfor eit stort bygg, litt som i Portal og at du mister den før du kjem deg ut. Heilt greit for min del om dei har planar å implementere portaltingen i HL3.

 

Gjorde jo noko liknande med supergravitygunnen i slutten av HL2.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...