Gå til innhold

Omstrukturering av datadelen av forumet


Anbefalte innlegg

Kunne ikke opprettet et "forum for Spillprogrammering" samtidig?

Vi har bedt om det her uten å ha fått noen tilbakemelding. Det vil skape et bedre miljø for diskusjoner rundt spillrogrammering, bl.a. grafikk, shadere mm., siden det ikke blir segmentert etter språk. Det vil også gjøre det ryddigere i de andre foraene.

Endret av Mr.Garibaldi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Synest Programmering- og Webutviklingsdelane var jo litt snåle. Kvifor er "Web-design, HTML og CSS fjerna? Skal det ikkje lenger gå an å ta opp generelle emner innan webutvikling som ikkje er kritikk av utkast?

Og er PHP det einaste språket som er aktuelt innan webutvikling?

 

Synest Programmeringsseksjonen fungerer fint slik den er den dag i dag. Webutvikling bør fortsatt vere eit undertema til den, og ikkje ei eiga grein.

 

Jepp jepp, må lære meg å lese på nytt jah...

Endret av Arve Systad
Lenke til kommentar

Jeg får utheve fra første innlegg:

 

Siste utkast i den aktuelle tråen var som følger (merk at den er et utkast og mangler kategorier og sluttresultatet vil bli anderledes. Det er endel tilbakemeldinger som ikke er implementert i utkastet enda. Dette er kun for å gi en pekepinn):

 

 

Det er ikke snakk om å fjerne noe som helst, det er snakk om å flytte rundt på kategoriene. Om noen kategorier mangler, så er det ikke fordi kategoriene fjernes. Dette var rasket raskt sammen for å gi en pekepinn på form ;)

Lenke til kommentar
Jeg har enda ikke fått svar på spørsmålet mitt

 

https://www.diskusjon.no/index.php?session=...&p=11435464

 

Først og fremst flyttes de bare over. Så får vi se hva som gjøres, det er endel diskusjon rundt akkurat dette i tilbakemeldingstråden som vil bli vurdert (Webutvikling som er i utkastet er bare et forslag, om vi gjennomfører det får vi vurdere fortløpende). I "steg 1" så blir det bare en kjapp flytting, i tillegg til at kategoriene i hovedsak listes alfabetisk (med et par unntak).

 

Edit: og er det ikke mer logisk å ha "antivirusprogrammer og datasikkerhet" under "maskinen fungerer ikke"?

Hvis "maskinen fungerer ikke" hadde vært en kategori, med underforum [virus/spyware-relatert] og [alt det andre som nå ligger i "maskinen fungerer ikke"], så hadde det sikkert ikke blitt så mange feil-postinger mellom disse to kategoriene... Er jo to ganske nært beslektet temaer, så synes kanskje de bør være i samme kategori?

 

Ingen dum ide, bør i hvert fall ha en snarvei. Som jeg mekker sammen nå :)

Lenke til kommentar

Ville det ikke vært bedre om de er mer sortert etter "Popularitet" virker jo litt dumt at :

 

PHP,

Webdesign HTML/CSS

Visual Basic

 

Ligger så langt nede på listen. det er jo for "det meste" disse kategoriene som blir brukt innenfor Programmering

(Da i untak av C språkene som allerede ligger høyt på lista)

 

og dere kunne jo slått sammen de kategoriene som ikke er så mye i bruk som feks

 

Som ikke har blitt brukt siden:

----------------------------------

Ruby: 28/04-2008 : 16:06

Linux/Unix-programmering: 19/06-2008 : 09:33

Perl: 13/06-2008 : 18:00

----------------------------------

 

Feks lagt dem til en "Andre Programmeringspråk" kategori og da hatt underforum til disse?.

Endret av Dryper
Lenke til kommentar

Det går fremover, flytter inn Programvare og Programmering ila de neste dagene (har vært bortreist siden torsdag, så ble en liten pause).

 

Når det kommer til sorteringen så er den gjort alfabetisk. Dette er for å stå mer i stil med resten av forumet (ja, jeg vet det er kategorier hvor det ikke er tifellet men det er den løsningen man går mot i størst mulig grad. Med unntak av enkelte kategorier som vil plasseres i bunn).

 

At enkelte kategorier, spesielt i Programmering, kan slås sammen med andre er nok veldig aktuelt. Men det er en diskusjon jeg er nødt til å ta internt først. Men med statistikk som utgangspunkt er det en liten håndfull kategorier som jeg vanskelig kan se bør ha livets rett. Men det blir en egen vurdering :)

Lenke til kommentar

Nå når DATA har blitt en 'samlekategori' for alt som har med data (noe som ser meget fint ut - og lurt gjort), så synes jeg at Antivirus/spyware kategorien kunne fått en egen kategori direkte under DATA.

 

Begrunnelse:

 

1. Brukere vet stort sett at problemet de har er knyttet til virus/spyware. Derfor passer det verken inn i 'Maskinen virker ikke' eller 'Programvare'

 

2. Kategorien har til tider rimelig høy aktivitet, og det er derfor viktig at kategorien er synlig. Slik det er nå må du LETE etter denne underfora-kategorien. Med en egen kategori direkte under DATA, så blir den mer synlig + at man kan beskrive kort hva kategorien handler om.

 

Forslag:

Kategoritittel: Malware (virus, trojaner, ormer, spyware...)

Beskrivelse: Ønsker du hjelp til å få fjernet malware/virus, spørsmål rundt sikkerhetsprogrammer og andre temaer knyttet til datasikkerhet.

 

3. Kategorien/forumet har blitt, beskjeden sagt, norges beste forum for veiledning og rensing av infiserte pc'er. Det alene gjør at kategorien fortjener en egen kategori framfor å være en underkategori :)

 

Håper dette lar seg gjøre.

 

mvh

n

Lenke til kommentar

Av en eller annen grunn vises ikke underfora til Programvare og Programmering i hovedforaet Data. Men dette skal vi få orden på etterhvert. Gjør som Norbat over og sleng ut innspill man måtte ha, så skal de tas med i vurdering. Undertegnede vil være endel på ferie fremover, så man får bruke tiden på å teste ut så får vi tilpasse og foreta en endelig vurdering om dette var til det bedre etter fellesferien en gang :)

Lenke til kommentar

Alle dei ulike underforaa er jo lista opp rett under «Maskinvare», so du treng ikkje fyrst gå inn på den for å gå inn i eit underfora. Dette gjeld alle som har underfora, med unnatak av Programvare og Programmering. (Som Dotten nemner over er det eit eller anna gale, so underforaa til Programvare og Programmering vert ikkje vist akkurat no, men det vert forhåpentlegvis fiksa snart.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...