Gå til innhold

Anbefalte innlegg

tacomodo: er ikke noe du får stillt på modemet og det er heller ikke noe morsomt du får gjort med modemet. Har man extreme så får man opptil 26mbit og det kommer litt ann på nettet der man bor om man får så mye. Har XL her selv og ligger jevnt på rundt 13mbit(sikkert grunnet litt overhead på linja)

 

En annen ting med 26mbit. Har selv hatt 100/100mbit linje fra bredbåndsfabrikken og det var meget sjeldent jeg klarer å få noe særlig over 22mbit inn opplevde jeg, så om det er noen vits å ha 26mbit er en annen sak. Gøy er det da ;)

Endret av MiRaCL
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

tacomodo: Jobber nok IKKE for GET, men jobber i et mindre bredbånddselskap som leverer internett blandt annet via coax. Sålenge du har et modem med public IP så er det lite å stille på i modemet. Det er "dumt" da å sender alt rett gjennom. Når det gjelder overbookingsforholdet til GET vet jeg ikke, men på en 26Mbit linje vil nok hastigheten kunne variere noe avhenging av hvor mye de som ligger på samme downstreamkanal som deg laster.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Har nå liggende 9-10 feil meldinger hos Get. Og stått i kø tilsammen 3.5 time. Har nå begyndt å betale kr 10.- pr mnd og ikke de 179.- det egentlig er.

 

De kontakter meg ikke, men de fortalte meg at kabelnettet er fra 1970 tallet så jeg må regne med ltit utfall....jaja, godt de ikke driver SAS.

 

Min hypotese er at de kommer til å kontakte med når de ikke får penger, de har til nå ikke brydd seg.

 

Men som naboene sier, du må venne deg til utfall 2-3 ganger pr kveld. Litt vanskelig det synes jeg.

 

Nå har Get oppdaget at jeg betaler bare kr. 10.- pr mnd. De er bedre til å oppdage at pengene ikke kommer enn at nettet faller ut.

 

Det var akkurat dette jeg antok. Håper de snart besvarer mine utallige mailer og da.

 

Så nå får vi se om det hjelper å knipe igjen lommeboken, har allerede fått 1. kravet med gebyrer og det hele.

 

Kan tyde på at pengeinnkreverne er dyktigere enn teknikerne.

 

Nettet virket forresten 24 timer sammenhengene nylig! Flagget til topps!

 

Nå har jeg sagt opp Get. Holdt ut i 6 måneder med utfall nesten hver dag. Har fått sms fra dem der de beklager, det er da hyggelig. Og selvsagt har de godtatt at jeg betaler kr 10.- pr måned og ikke det det egentlig koster.

Service sjefen skal se på dette har de sagt, det er 8 uker siden nå, så han jobber seg neppe i hjel.

De kjørte logging på min linje en søndag (24 timer) og fant det samme som meg, nemlig utfall ca. hver 2. time i snitt.

 

Har ikke fakturert dem for tiden jeg sto i kø på telefon, men vurderer å sende dem regningen for mitt Telenor trådløse bredbånd.

Lenke til kommentar

Etter noen uker med brukbar tilstand, begynte det igjen. Sendte spørsmål om det er greit å si opp uten bindingstid, hvis jeg bestiller annet sted. Er et par uker siden, og har ikke fått svar enda. De siste dagene har det forresten vært bra igjen, men venter ikke det varer.

Er litt sånn i villrede hvordan dette skal angripes. Når problemene er der, er det fryktelig irriterende. Men glemmer lett igjen når de blir borte

Lenke til kommentar
Snublet over denne tråden her i min jakt på info om Get.Driver og vurderer overgang til dem....

Noen erfaringer her i bydel Østensjø i Oslo.Tenker da på stabilitet,oppetid på nett osv....

Norstrand her, men det er vel ikke så langt unna. Rimelig stabilt, hastigheten er hva man betaler for. Eneste jeg har merket er at jeg kanskje har falt ut av WoW to-tre ganger til sammen, men det kan like gjerne være routeren min.

Lenke til kommentar

En annen ting er dette med kablet nett kontra fibernett.Har Get noe og stille opp med der?Telenor er jo i startgropen med utbygging av fibernett....

Finner ikke noe info om evt fiberutbygging med Get?

 

Men jeg bor i et borettslag her i Oslo og om vi skal få fibernett her med Telenor så må borettslaget inngå en avtale med Telenor.Så det er kanskje enklere for dem og forholde seg til Get som er kabel leverandør... hvem vet?

Lenke til kommentar

Coax vs Fiber kommer til å være en evig diskusjon. Fiber har vel teoretisk mer å gå på en coax, men ingen tilbyr så raske linjer at det har noen betydning.

Get kommer til å gå over til Eurodocis 3.0 etthvert og da kan de i teorien levere 300/300mbit.

 

Get benytter fiber i deler av sitt nett, men aldri hele veien til kunde.

Lenke til kommentar

Grunnen til at kabel-selskaper som Get og Canal Digital sier coax er bedre enn fiber er fordi coax allerede er her, mens fiber må etterinstalleres og den kostnaden er høy. Dessuten gir infrastrukturen og den tekniske løsningen bak kabel-tv at man kan forsette å distribuere analog-tv slik at man slipper en egen dekoderboks for hver ekstra TV man har i huset så lenge man er fornøyd med grunnpakkene til Get og Canal Digital kabel-tv. Det skal sies at dette er noe IPTV leverandører også kan tilby ved å lage en egen teknisk løsning for dette, men hittil har jeg ikke sett noe fra den kanten.

 

Men bortsatt fra det så er fiber bedre. Det er for mye signalstøy på coax til å levere stabile nok linjer. Og DOCSIS 3.0 vil bare gi litt høyere fart til de som sliter i dag, men stabilitet vil det nok ikke gi.

For å få til det må man skifte ut gammel coax med ny og oppgradere nodene og fikse kontakter, etc hjemme hos folk. Dette er for dyrt og blir derfor ignorert eller kunden må ta all kostnaden selv.

Endret av saivert
Lenke til kommentar

Må si meg meget fornøyd med Get om dagen , stabilt og god fart

har skrudd av DHCP Server på kabelmodemet til GET og etter det ser det som det funker meget stabilt "bank i bordet"

Har i tilegg en Linksys router som jeg kjører Tomato på alt funker helt smooth :>

Endret av Slk
Lenke til kommentar
Snublet over denne tråden her i min jakt på info om Get.Driver og vurderer overgang til dem....

Noen erfaringer her i bydel Østensjø i Oslo.Tenker da på stabilitet,oppetid på nett osv....

 

Stort sett veldig bra i hele bydelen, særlig i borettslagene som har oppgradert kabelnettene sine de siste årene. Eneste unntak jeg vet om er villabebyggelsen rundt Godlia hvor det er gamle kabler i stolper, men der har Viken fiber begynt å legge kabler.

Lenke til kommentar
Get kommer til å gå over til Eurodocis 3.0 etthvert og da kan de i teorien levere 300/300mbit.

Det er vel ca 400/100 som er nærmere sannheten. Denne hastigheten er dog en sannhet med modifikasjoner da de ønsker å fordele ressursene på flest mulig brukere. Hastigheten på opplinjen ligger helst på noen få Mbit pga mange kunder og få noder.

 

Telenor ruller ut fiber her jeg bor nå og tilbyr 25/10Mbit til 499.- Det er nok mer fremtid i fiber enn i coax om man kan velge.

Lenke til kommentar
Snublet over denne tråden her i min jakt på info om Get.Driver og vurderer overgang til dem....

Noen erfaringer her i bydel Østensjø i Oslo.Tenker da på stabilitet,oppetid på nett osv....

 

Stort sett veldig bra i hele bydelen, særlig i borettslagene som har oppgradert kabelnettene sine de siste årene. Eneste unntak jeg vet om er villabebyggelsen rundt Godlia hvor det er gamle kabler i stolper, men der har Viken fiber begynt å legge kabler.

 

Ok,det høres bra ut.Jeg har bodd i ett greit borettslag siden 2001 og når jeg flyttet inn her så det ut som det var nye kabler innendørs i hvertfall...

Lenke til kommentar
Må si meg meget fornøyd med Get om dagen , stabilt og god fart

har skrudd av DHCP Server på kabelmodemet til GET og etter det ser det som det funker meget stabilt "bank i bordet"

Har i tilegg en Linksys router som jeg kjører Tomato på alt funker helt smooth :>

Hvordan slo du av dhcp på kabelmodemet? Har ikke hatt problemer, men så lenge jeg har egen router rett etter den boksen, er det jo ingen grunn til å ha den på.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Er hele Get nede for telling nå eller? Først sluttet news serveren å virke for noen dager siden, og nå har all forbindelse vært dau i hele dag. Kommer ikke inn på Gets nettside heller (bruker mobilen til å komme på nett nå)

 

:shrug:

 

Fungerer fint her i Oslo, bydel Østensjø.

 

www.get.no virker også som normalt hos meg.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...