Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Var og hentet meg en pakke på Spaceworld i går. Fantastisk lett hele greia var egentlig. Ingen montør som skal komme hjem og herje, ikke vente i 2 mnd på linje, osv osv

 

Dro dit

Skrev under

Fikk modem

Dro hjem og vips hadde jeg 26Mbit download!

 

Ganske skummelt at det er et modem og ikke en router, men... Sitter med offentlig IP rett på maskina mi. Nesten så jeg får lyst til å prøve å legge inn Windows XP helt clean og se hvor mange virus jeg klarer å samle opp i løpet av 5 minutter idling etter boot hehe

 

Jeg ringte også og spurte om det var noe spesielt de sperret. Han på kundeservice sa man helt greit kunne sette opp både FTP og webserver om man så ønsket. Det skal ikke være noen sperrede porter eller lignende.

 

Godt fornøyd så langt!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
"snip"

 

Godt fornøyd så langt!

 

Mee too. Hadde NGT tidligere og det var så som så. Hadde forsåvidt lave forventninger til Get grunnet at de har et relativt frynsete rykte, spesielt på Bleikmyr (Haugesund), der de tidligere hadde skamdårlige kabler. Eneste jeg har opplevd er, som en nevnte tidligere, at av og til så går det i sirup. Men jeg vil tippe det er forbigående. Så lenge jeg kan spille online uten lag så er det greit for meg.

Lenke til kommentar
"snip"

 

Godt fornøyd så langt!

 

Mee too. Hadde NGT tidligere og det var så som så. Hadde forsåvidt lave forventninger til Get grunnet at de har et relativt frynsete rykte, spesielt på Bleikmyr (Haugesund), der de tidligere hadde skamdårlige kabler. Eneste jeg har opplevd er, som en nevnte tidligere, at av og til så går det i sirup. Men jeg vil tippe det er forbigående. Så lenge jeg kan spille online uten lag så er det greit for meg.

 

Ja får håpe det er forbigående, feilen var hvertfall bekreftet men ikke lokalisert når jeg hørte. Har ikke vært hjemme på en uke, så vet ikke om det er skjedd noe. Men det var omtrent helt håpløst da - mistet forbindelsen støtt og stadig

Lenke til kommentar

Litt oppdatering her: Når jeg kom tilbake (4/7) så alt ut til å endelig være i orden, og har vært det siden.

 

Men akkurat i dag falt plutselig forb. helt ut i flere timer. Det kom tilbake nå nettopp

 

Ringte tidligere for å høre om det lå noen feilmelding inne, men det gjorde det ikke. Kom da raskt i forbindelse med en litt spesiell kundebehandler som var veldig opptatt av å vite alt mulig detaljer om hva som har skjedd siden jeg fikk Get inn her.

 

Han spurte bla.a om hvor gamle kontaktene i veggen var. Og da jeg svarte fra 1994, mente han det var så gammelt at de måtte regnes som utdaterte :dontgetit:

 

Vel, jeg stilte da spørsmål; Gjør ikke Get noe for å evaluere og sørge for vedlikhold/utskiftning av slikt i så fall?

 

Svaret var; Nei - det der var helt og holdent kundens ansvar som Get ikke hadde noe med.

 

Ja det der skjønner ikke jeg meg ikke helt på. Det er jo vel Get som kan og må vite når noe bør utskiftes, hvordan i huleste skal en vanlig kunde vanligvis uten kunnskap og teknisk faginnsikt overlates til å gjøre slike vurderinger..?

 

Litt merkelig vil jeg si. Greit at en har økonomisk ansvar, men Get burde vel hatt et eller annet opplegg for å gjøre den tekniske evaluering av slikt ved visse mellomrom :hmm:

Lenke til kommentar

Hei,

 

Har hatt GET i 1/2 år ca. Det er nede ca 10 timer pr uke i snitt. Er nede ca. annenhver kveld. Varierer mellom 2 minutter og 5 timer hver gang.

 

Har klaget 9 ganger, brukt ca 3 timer i kø på telefon, tatt fri fra jobben 1/2 dag 2 ganger for å møte montør som ikke jobber etter 17 og også hente modem på lokalt kontor som ikke åpner før 12.

 

Men; det er slik nettet er, det er fin prøving på tålmodighet og man unngår bli avhengig av nettet, fordi man kan aldri regne med at det virker.

 

Bor i Stavanger forresten.

Lenke til kommentar
Hei,

 

Har hatt GET i 1/2 år ca. Det er nede ca 10 timer pr uke i snitt. Er nede ca. annenhver kveld. Varierer mellom 2 minutter og 5 timer hver gang.

 

Har klaget 9 ganger, brukt ca 3 timer i kø på telefon, tatt fri fra jobben 1/2 dag 2 ganger for å møte montør som ikke jobber etter 17 og også hente modem på lokalt kontor som ikke åpner før 12.

 

Men; det er slik nettet er, det er fin prøving på tålmodighet og man unngår bli avhengig av nettet, fordi man kan aldri regne med at det virker.

 

Bor i Stavanger forresten.

 

Høres forferdelig ut. Nei, sånn skal nettet IKKE være. Om det faktisk var sånn generelt som du sier, ville ikke Get kunne drive med bredbånd. For mange ville klaget og protestert, dette kan ikke stemme.

Lenke til kommentar
Hei,

 

Har hatt GET i 1/2 år ca. Det er nede ca 10 timer pr uke i snitt. Er nede ca. annenhver kveld. Varierer mellom 2 minutter og 5 timer hver gang.

 

Har klaget 9 ganger, brukt ca 3 timer i kø på telefon, tatt fri fra jobben 1/2 dag 2 ganger for å møte montør som ikke jobber etter 17 og også hente modem på lokalt kontor som ikke åpner før 12.

 

Men; det er slik nettet er, det er fin prøving på tålmodighet og man unngår bli avhengig av nettet, fordi man kan aldri regne med at det virker.

 

Bor i Stavanger forresten.

 

Høres forferdelig ut. Nei, sånn skal nettet IKKE være. Om det faktisk var sånn generelt som du sier, ville ikke Get kunne drive med bredbånd. For mange ville klaget og protestert, dette kan ikke stemme.

 

Dessverre stemmer det. Jeg ringte salgssjefen i går, han skulle ringe tilbake. Men gjorde det ikke. Sendte en lang klage mail via skjema de har. Ikke hørt noe.

Jeg tar det snart opp på sameiet og foreslår å kutte Get både på kabel TV og Internet, men vet ikke om det lar seg bytte.

 

Har kjøpt Telenor mobil kontor som backup, og bestemt meg for å slutte å betale regningen fra Get. Blir spennende å se om det hjelper, tror det er cash som styrer butikke den.

 

En saksbehandler på Get sa det var fordi kabel nettet er fra 1970. Men det er da ikke mitt problem???

Lenke til kommentar
Det er jo deres nett, så hvis det er for gammelt får de faen ta meg oppgradere det!

 

Vel, akkurat det der minner litt på de greiene de sa til meg; At alt fra og med veggkontakten og ute er kundens eiendom og ikke Gets ansvar. Men det kan vel ikke gjelde hele nettet. 1970..? Trodde ikke det fantes kabel-nett i Norge på den tiden.

Lenke til kommentar
Har kjøpt Telenor mobil kontor som backup, og bestemt meg for å slutte å betale regningen fra Get. Blir spennende å se om det hjelper, tror det er cash som styrer butikke den.

Dette er det siste jeg hadde gjort. Send de brev eller mail hvor du forteller alt om hvordan det har vært og hva du har opplevd og be om kreditering. Å ikke betale regninger har som regel ingen innvirkning. Det hele går automatisk uansett og det er ingen som vil snappe om akkurat din regning og tenke oj han her må vi hjelpe. Det blir nok bare oversendt inkasso med påfølgende salærer.

Lenke til kommentar
Har kjøpt Telenor mobil kontor som backup, og bestemt meg for å slutte å betale regningen fra Get. Blir spennende å se om det hjelper, tror det er cash som styrer butikke den.

Dette er det siste jeg hadde gjort. Send de brev eller mail hvor du forteller alt om hvordan det har vært og hva du har opplevd og be om kreditering. Å ikke betale regninger har som regel ingen innvirkning. Det hele går automatisk uansett og det er ingen som vil snappe om akkurat din regning og tenke oj han her må vi hjelpe. Det blir nok bare oversendt inkasso med påfølgende salærer.

 

Sant nok. Men gjør man det riktig, kan det likevel være metoden(om ikke annet hjelper). Man må i såfall ta vare på konkrete skriftlige henvendelser som er blitt ignorert, og på den måten påvise at/beskrive best mulig hvordan saken/problemet ikke har blitt fulgt opp fra Get's side.

 

Etter som jeg forsto, sank de helt i jorden ift hva de hadde opplyst om at de skulle gjøre -til denne kunden.

 

Når man så evt mottar inkassokrav, er det bare å forelegge dem disse forhold ifa kopier av disse skriftlige ref.

Svaret fra innkassobyrået blir da vanligvis noe sånt; som at de oversender opplysningene til Get - stopper saken inntil videre, og at ikke flere krav vil bli sendt fra deres side, før Get har gitt dem forklaring.

Resultatet blir til sist nesten garantert; at Get frafaller kravet og krediterer det evt for mye betalte.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har nå liggende 9-10 feil meldinger hos Get. Og stått i kø tilsammen 3.5 time. Har nå begyndt å betale kr 10.- pr mnd og ikke de 179.- det egentlig er.

 

De kontakter meg ikke, men de fortalte meg at kabelnettet er fra 1970 tallet så jeg må regne med ltit utfall....jaja, godt de ikke driver SAS.

 

Min hypotese er at de kommer til å kontakte med når de ikke får penger, de har til nå ikke brydd seg.

 

Men som naboene sier, du må venne deg til utfall 2-3 ganger pr kveld. Litt vanskelig det synes jeg.

Endret av Nik
Lenke til kommentar

Det som er merkelig, er at folk i distriktet sa til meg at Get var greit og uten problemer.

Og så viser det seg å være verre enn noenting hvertfall jeg har vært borti.

Det fortsetter å falle ut støtt og stadig her.

 

I dag fant de ut de skulle måle modemet mitt i to dager. Jaja, enten vet de ikke at der er et problem, eller så later de bare som. Tror mest på det siste. Kan være at de på support ikke får vite om det da.

Det kan være en måte å kjøpe seg tid og fred på, å holde tett om hva som skjer. De har vel ikke kapasitet til å gjøre særlig likevel.

 

Har ingen tro på det er noe feil hos meg, slik de alltid helst vil ha det til. Andre sier jo de opplever samme og tekniker har vært og testet utstyret. Når jeg sier det, lar de bare vær å svare.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Har nå liggende 9-10 feil meldinger hos Get. Og stått i kø tilsammen 3.5 time. Har nå begyndt å betale kr 10.- pr mnd og ikke de 179.- det egentlig er.

 

De kontakter meg ikke, men de fortalte meg at kabelnettet er fra 1970 tallet så jeg må regne med ltit utfall....jaja, godt de ikke driver SAS.

 

Min hypotese er at de kommer til å kontakte med når de ikke får penger, de har til nå ikke brydd seg.

 

Men som naboene sier, du må venne deg til utfall 2-3 ganger pr kveld. Litt vanskelig det synes jeg.

 

Nå har Get oppdaget at jeg betaler bare kr. 10.- pr mnd. De er bedre til å oppdage at pengene ikke kommer enn at nettet faller ut.

 

Det var akkurat dette jeg antok. Håper de snart besvarer mine utallige mailer og da.

 

Så nå får vi se om det hjelper å knipe igjen lommeboken, har allerede fått 1. kravet med gebyrer og det hele.

 

Kan tyde på at pengeinnkreverne er dyktigere enn teknikerne.

 

Nettet virket forresten 24 timer sammenhengene nylig! Flagget til topps!

Lenke til kommentar
Har nå liggende 9-10 feil meldinger hos Get. Og stått i kø tilsammen 3.5 time. Har nå begyndt å betale kr 10.- pr mnd og ikke de 179.- det egentlig er.

 

De kontakter meg ikke, men de fortalte meg at kabelnettet er fra 1970 tallet så jeg må regne med ltit utfall....jaja, godt de ikke driver SAS.

 

Min hypotese er at de kommer til å kontakte med når de ikke får penger, de har til nå ikke brydd seg.

 

Men som naboene sier, du må venne deg til utfall 2-3 ganger pr kveld. Litt vanskelig det synes jeg.

 

Nå har Get oppdaget at jeg betaler bare kr. 10.- pr mnd. De er bedre til å oppdage at pengene ikke kommer enn at nettet faller ut.

 

Det var akkurat dette jeg antok. Håper de snart besvarer mine utallige mailer og da.

 

Så nå får vi se om det hjelper å knipe igjen lommeboken, har allerede fått 1. kravet med gebyrer og det hele.

 

Kan tyde på at pengeinnkreverne er dyktigere enn teknikerne.

 

Nettet virket forresten 24 timer sammenhengene nylig! Flagget til topps!

Blir spennende å se hva de gjør med saken din. Jeg mener fremdeles det ikke er helt riktig fremgangsmåte å tulle med regningene. Det er nok noen helt andre folk som styrer med regninger, og det er nok heller ingen som sitter og sjekker alle innbetalinger og tenker "hmm, her er det en som har betalt for lite, kanskje han har tekniske problemer vi må hjelpe med".

 

Har selv jobbet med faktura og vi hadde i alle fall noen ganske hendige standardmailer vi sendte ut og sa det til enhver tid var kundens ansvar å opprettholde kontakt med support inntil problemet var fikset siden det ikke er så greit å vite om folk har problemer eller ikke. Nå kjenner ikke jeg spesifikt til saken din, men mulig det blir noe kompensasjon om du har flere utestående mailer, men det er også rart i og med at saken behandles etter når de mottas og sjefene følger nøye med så ikke gamle saker bare blir liggende.

Lenke til kommentar

Hei,

jeg må bare øse ut litt frustrasjon i forbindelse med Get.

 

Grunnen til at jeg leser poster på diskusjon.no nå er fordi jeg har bestemt meg for å bytte leverandør.

Jeg har hatt Get i noen år nå og totalinntrykket mitt er sånn middels.

Linja mi har en tendens til å falle ut ofte (ca. 10 ganger i løpet av en måned) og nå har den falt ut helt. De må sende en montør til meg for å fikse problemet sier dem. Det gjorde de også for kun et halvt år siden også.

 

En del av frustrasjonen min går på at de ikke får sendt en montør til meg før om minst to uker. Da jeg hintet om å bytte leverandør pga. feilene jeg har opplevd, fikk jeg til svar at det var det bare å gjøre. "Bare fyll ut skjema på websiden vår" var svaret. Ikke tegn til å ville løse kundens problem. Og overhodet ingen vennlig kundeservice.

 

Kombinasjonen av linjeutfall, litt over pari kundeservice og minst to ukers feilretting har gjort at jeg velger en annen leverandør nå. Farvel Get.

 

Spørsmålet nå er hvilken leverandør jeg skal bytte til.

Etter hva jeg leser på forumet virker Start.no sin tjeneste ganske bra. Så foreløpig ligger den best an.

Lenke til kommentar
Hei,

jeg må bare øse ut litt frustrasjon i forbindelse med Get.

 

Grunnen til at jeg leser poster på diskusjon.no nå er fordi jeg har bestemt meg for å bytte leverandør.

Jeg har hatt Get i noen år nå og totalinntrykket mitt er sånn middels.

Linja mi har en tendens til å falle ut ofte (ca. 10 ganger i løpet av en måned) og nå har den falt ut helt. De må sende en montør til meg for å fikse problemet sier dem. Det gjorde de også for kun et halvt år siden også.

 

En del av frustrasjonen min går på at de ikke får sendt en montør til meg før om minst to uker. Da jeg hintet om å bytte leverandør pga. feilene jeg har opplevd, fikk jeg til svar at det var det bare å gjøre. "Bare fyll ut skjema på websiden vår" var svaret. Ikke tegn til å ville løse kundens problem. Og overhodet ingen vennlig kundeservice.

 

Kombinasjonen av linjeutfall, litt over pari kundeservice og minst to ukers feilretting har gjort at jeg velger en annen leverandør nå. Farvel Get.

 

Spørsmålet nå er hvilken leverandør jeg skal bytte til.

Etter hva jeg leser på forumet virker Start.no sin tjeneste ganske bra. Så foreløpig ligger den best an.

 

Ja nå begynner jeg nærme meg samme konklusjon. Det ble bra et par tre uker, men nå er det samme møkka igjen. Brudd på forb. støtt og stadig.

Det er som man må telle til ti hver eneste dag for å ikke fly i flint snart..hehe

 

Så begynner jeg nærme meg de punktet å si hele dritten fra meg og satse på Haugnett heller.

Spøsmålet er bare om man kommer unna bindingstiden, men det burd man med slike problemer.

De har jo egentlig medgitt at de er der.

 

Ps. Nå er jeg faktisk spent om jeg får sent dette her uten at det detter ut igjen :roll:

Lenke til kommentar
Har nå liggende 9-10 feil meldinger hos Get. Og stått i kø tilsammen 3.5 time. Har nå begyndt å betale kr 10.- pr mnd og ikke de 179.- det egentlig er.

 

De kontakter meg ikke, men de fortalte meg at kabelnettet er fra 1970 tallet så jeg må regne med ltit utfall....jaja, godt de ikke driver SAS.

 

Min hypotese er at de kommer til å kontakte med når de ikke får penger, de har til nå ikke brydd seg.

 

Men som naboene sier, du må venne deg til utfall 2-3 ganger pr kveld. Litt vanskelig det synes jeg.

 

Nå har Get oppdaget at jeg betaler bare kr. 10.- pr mnd. De er bedre til å oppdage at pengene ikke kommer enn at nettet faller ut.

 

Det var akkurat dette jeg antok. Håper de snart besvarer mine utallige mailer og da.

 

Så nå får vi se om det hjelper å knipe igjen lommeboken, har allerede fått 1. kravet med gebyrer og det hele.

 

Kan tyde på at pengeinnkreverne er dyktigere enn teknikerne.

 

Nettet virket forresten 24 timer sammenhengene nylig! Flagget til topps!

Blir spennende å se hva de gjør med saken din. Jeg mener fremdeles det ikke er helt riktig fremgangsmåte å tulle med regningene. Det er nok noen helt andre folk som styrer med regninger, og det er nok heller ingen som sitter og sjekker alle innbetalinger og tenker "hmm, her er det en som har betalt for lite, kanskje han har tekniske problemer vi må hjelpe med".

 

Har selv jobbet med faktura og vi hadde i alle fall noen ganske hendige standardmailer vi sendte ut og sa det til enhver tid var kundens ansvar å opprettholde kontakt med support inntil problemet var fikset siden det ikke er så greit å vite om folk har problemer eller ikke. Nå kjenner ikke jeg spesifikt til saken din, men mulig det blir noe kompensasjon om du har flere utestående mailer, men det er også rart i og med at saken behandles etter når de mottas og sjefene følger nøye med så ikke gamle saker bare blir liggende.

 

Nå har de skjønt at det er noe galt. Det tok ca. 5 måneder med 21 samtaler (11 registrerte og de andre 10 brutt ettersom de ikke svarte innen 3-4 minutter)

 

De skal bytte et koblingsskap, men det vil ta etpar uker fra de fant feilen.

 

De sa det tok såpass lang tid ettersom de proriterte de feil som rammet flest. Hos meg er det bare ca. 3 blokker med ca 50 Get kunder som har vært uten stabilt nett 1/2 år....

 

Så; er du alene med din feil kommer du nok enda lenger ned i køen.

 

Jeg gleder med til å få et nett som ikke faller ut ca 10 ganger hver kveld.

 

Betaling; Get lovte at jeg får tilbake pengene for dette halve året. Men det skulle bare mangle.

 

Et godt råd; slutt å betale, da reagerer de. De er bedre til å telle kroner enn til å telle Megabyte.

Lenke til kommentar

Det kan være mange grunner til at nettet faller ut / er ustabilt. Ofte kan det løses enkelt, mens andre ganger så må teknikker ut.

 

Har get selv og mitt nett er fjellstabilt.

 

Se om dere får gått inn på webgrensesnittet til modemet på følgende adresse: http://192.168.100.1/

 

Skriv ned Upstream/Downstream dBmV og post det her.

 

Downstream typisk mellom -9 til +9db

Upstream typisk mellom 39-54db

Endret av MiRaCL
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...