Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har ADSL2+ fra NGT nå, men får bare 10Mbit etter jeg flyttet, så da tenkte jeg gå over til Get.

 

Har et par spørsmål til dere som har Get.

 

- Er det noen spesielle restriksjoner?`F.eks diverse porter som er stengt, eller at man ikke kan åpne porter selv, eller at man kun kan koble til en maskin/enhet?

- Vil man få hele hastigheten man bestiller eller er det som med ADSL2+ at jo lenger unna sentralen man er desto lavere får man? Kommer det kanskje ann på hvor mange som bruker nettet i blokka e.l.?

- Er det stabilt? Er det ofte nedetid? Er pingtider greie eller spike'er de mye?

 

Ellers noen erfaringer så er jeg lutter øre :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Get kjører DHCP lease, og har sine modem i bridge. Det betyr at de slepper all trafikk gjennom.

Så nei, det er ingen porter i modemene.

Hvis du da kobler en switch rett i boksen får da kun en maskin IP?

 

Ellers noe om stabilitet, ping og faktisk hastighet i forhold til linjen man betaler for?

Lenke til kommentar
Get kjører DHCP lease, og har sine modem i bridge. Det betyr at de slepper all trafikk gjennom.

Så nei, det er ingen porter i modemene.

Hvis du da kobler en switch rett i boksen får da kun en maskin IP?

 

Ellers noe om stabilitet, ping og faktisk hastighet i forhold til linjen man betaler for?

Jeg husker den dagen get hadde limit på hvor mange pc'er du kunne ha på abn ditt.

Men jeg vil nå tro at du får forskjellig IP pr maskin.

 

Kjenner et par folk som klager over ustabilt nett noen ganger, men igjen så vil det ALLTID være noen som har problemer.

Du får den hastigheten du betaler for, hvis ikke er det å ta en kjapp tlf til Get support og si at de må endre hastigheten.

Og ut etter hva jeg vet kan de gjøre det med en gang.

Lenke til kommentar

Fikk Get for et par uker siden, og det er sålangt både og.

 

Får hastigheten jeg betaler for (It avisens speedometer er forresten ikke brukende).

 

Men et problem er at forbindelsen ser ikke ut til å fungere helt som den skal. Kunne gjerne tenkt meg å høre om det er noen som har lignende erfaringer som meg her(haugalandet);

 

-Sånn en og annen gang i løpet av hver dag, går internett omtrent helt i stå. Får ikke sidene opp, eller de går fullstendig i sirup. Har testet det med flere maskiner, akkurat likt.

Nå i dag har det vært helt håpløst, og av en eller annen merkelig grunn virker det å være spesielt gale på søndagene.

Sitter nå med den forrige forbindelsen (Tele2), som fungerer normalt.

 

En fra Get var innom tidlig i uka for å sjekke dette, men akkurat da fungerte selvfølglig alt som det skulle. Så han fant jo da ingen feil.

 

Men at det er et eller annet med forbindelsen fra Get, må det jo være liten tvil om.

Lenke til kommentar

Prøv denne testen.

Du kan også laste ned TpTest i program vare 3.12 og prøve den litt mer avanserte. Få de fra Get til å se på sine systemer mens du gjør denne testen, det kan være noe kolossalt pakke tap.

 

Men skriv ned opp/ned UDP. Og opp/ned TCP.

Og i %.

Så sender du bare den mailen til personen du snakker med.

Endret av Shibiz
Lenke til kommentar
Fikk Get for et par uker siden, og det er sålangt både og.

 

Får hastigheten jeg betaler for (It avisens speedometer er forresten ikke brukende).

 

Men et problem er at forbindelsen ser ikke ut til å fungere helt som den skal. Kunne gjerne tenkt meg å høre om det er noen som har lignende erfaringer som meg her(haugalandet);

 

-Sånn en og annen gang i løpet av hver dag, går internett omtrent helt i stå. Får ikke sidene opp, eller de går fullstendig i sirup. Har testet det med flere maskiner, akkurat likt.

Nå i dag har det vært helt håpløst, og av en eller annen merkelig grunn virker det å være spesielt gale på søndagene.

Sitter nå med den forrige forbindelsen (Tele2), som fungerer normalt.

 

En fra Get var innom tidlig i uka for å sjekke dette, men akkurat da fungerte selvfølglig alt som det skulle. Så han fant jo da ingen feil.

 

Men at det er et eller annet med forbindelsen fra Get, må det jo være liten tvil om.

Dette er akkurat sånn type problemer som jeg hater og som later til å få meg til ikke bestille Get.

Lenke til kommentar
Dette er akkurat sånn type problemer som jeg hater og som later til å få meg til ikke bestille Get.

 

Holdt på å si i rettferdighetens navn, får nesten opplyse; Det ser ut som de nå har funnet ut at det er et generelt problem her i området. Ved å taste inn postnr på support-tlf, kom nå meldingen: "Det er problemer med ustabilt internett i ditt område".

 

Feilsøking pågår.

Lenke til kommentar

Jeg har hatt Get i ca 3 år. Har det nest dyreste abonnementet, og får den hastigheten jeg betaler for. Har i løpet av 3 år opplevd nedetid 2 ganger - fikk da god informasjon på Get's servicetelefon, og nettet kom tilbake i løpet av 2-3 timer. Har ikke prøvd å koble noe annet enn en router til modemet, så jeg vet ikke om flere pc'er kan få forskjellige ip-adresser. Imidlerdig er ip-adressen så godt som statisk, har bare blitt byttet ut to ganger på tre år.

 

Ut fra min erfaring anbefales Get! :yes:

Lenke til kommentar

Jeg har også Get og har vært kunde i mange år. Har også prøvd Nextgentel ADSL2 et halvt års tid, men Get er betydelig bedre etter min mening.

 

Med de minste abb. må du ha ruter pga. kun 1 stk IP-adresse, men om du bestiller XL eller Xtreme får du 4 IP-adresser og kan klare deg med en switch for deling av nett.

Lenke til kommentar

Er godt fornøyd med farten fra Get,har extreme og den kjører stort sett på full speed

fikk 25.44 Mbit/sek In - 2.64 Mbit/sek Ut , når jeg testet http://www.bredbandskollen.se/

 

Kundeservice har vel også bedret seg de siste årene

Eneste minuset er at linja detter ned her både titt og ofte , er snakk om kun 10-15 sekunder

så er den online igjen , men det er kan jo bli plagsomt hvis man spiller endel online osv

 

alt i alt er jeg godt fornøyd med GET,men ville kansje ha gått for NGT hvis lang uptime

er viktig for deg

Lenke til kommentar
Er det slik at du faller *helt* av, altså nærmest får "network cable unplugged" eller er det snakk om lagg?

Faller helt ut ja "network cable unplugged"

Dette skjer vel fra 1-5 ganger per dag , har ikke snakket med GET om dette

siden dette ikke er noen big issue for meg ,men kan jo hende det hadde ordet seg med et nytt kabel modem

Lenke til kommentar
Er det slik at du faller *helt* av, altså nærmest får "network cable unplugged" eller er det snakk om lagg?

Faller helt ut ja "network cable unplugged"

Dette skjer vel fra 1-5 ganger per dag , har ikke snakket med GET om dette

siden dette ikke er noen big issue for meg ,men kan jo hende det hadde ordet seg med et nytt kabel modem

Aha. Da er det nok mest sannsynligvis routeren og ikke linjen. Hadde jeg vært deg hadde jeg ringt og bedt om ny router.

 

Jeg er også veldig fornøyd med Get. God kundeservice, greie priser, og for meg fantastisk oppetid. Eneste er at jeg ikke kan hoste webserver eller mailserver hjemme, men det er ikke så viktig.
Hvorfor kan du ikke hoste web- eller mailserver?
Lenke til kommentar
Er det slik at du faller *helt* av, altså nærmest får "network cable unplugged" eller er det snakk om lagg?

Faller helt ut ja "network cable unplugged"

Dette skjer vel fra 1-5 ganger per dag , har ikke snakket med GET om dette

siden dette ikke er noen big issue for meg ,men kan jo hende det hadde ordet seg med et nytt kabel modem

Aha. Da er det nok mest sannsynligvis routeren og ikke linjen. Hadde jeg vært deg hadde jeg ringt og bedt om ny router.

 

Jeg er også veldig fornøyd med Get. God kundeservice, greie priser, og for meg fantastisk oppetid. Eneste er at jeg ikke kan hoste webserver eller mailserver hjemme, men det er ikke så viktig.
Hvorfor kan du ikke hoste web- eller mailserver?

 

Fordi de stenger de vanlige portene for web og mail. Jeg har Get selv og har en webserver med all musikken min. Den kjører jeg på ustandard port, og da er det ikke problem med webserver.

Endret av jobra1
Lenke til kommentar
Aha. Da er det nok mest sannsynligvis routeren og ikke linjen. Hadde jeg vært deg hadde jeg ringt og bedt om ny router.

 

Du får ingen router fra GET kun Modemet

her er litt info fra http://192.168.100.1/RgEventLog.asp logg fra Motorola modemet

 

 

2008-07-02 04:42:48 3-Critical D003.0 DHCP WARNING - Non-critical field invalid in response.

2008-07-02 04:42:42 3-Critical R002.0 No Ranging Response received - T3 time-out (US 3)

2008-07-02 04:42:37 6-Notice M572.0 Rng Rsp Abort Status - Reinitialize MAC...

2008-07-02 04:42:37 3-Critical R007.0 Unicast Ranging Received Abort Response - Re- initializing MAC

 

2008-07-01 22:41:58 3-Critical D003.0 DHCP WARNING - Non-critical field invalid in response.

2008-07-01 22:41:53 3-Critical R002.0 No Ranging Response received - T3 time-out (US 3)

2008-07-01 22:41:47 6-Notice M572.0 Rng Rsp Abort Status - Reinitialize MAC...

2008-07-01 22:41:46 3-Critical R007.0 Unicast Ranging Received Abort Response - Re- initializing MAC

 

2008-07-01 18:05:22 3-Critical D003.0 DHCP WARNING - Non-critical field invalid in response.

2008-07-01 18:05:13 3-Critical R002.0 No Ranging Response received - T3 time-out (US 3)

2008-07-01 18:05:08 6-Notice M572.0 Rng Rsp Abort Status - Reinitialize MAC...

2008-07-01 18:05:08 3-Critical R007.0 Unicast Ranging Received Abort Response - Re- initializing MAC

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...