Gå til innhold

Noen som vet hvem wwtc.no er?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Christian tilbød seg jo å sende meg mine detaljer asap hvis jeg kontaktet ham på pm med nummeret mitt, så jeg regner med at dette er avklart i løpet av mandagen ;)

Jeg vil selvfølgelig oppdatere dere her inne med informasjon om samtykkets opphav når jeg mottar det..

 

Ingen av selskapene vi har blitt bedt om å kontakte har ringt meg opp igjen/sendt meg e-post, som de sa de skulle da.

Lenke til kommentar
Christian tilbød seg jo å sende meg mine detaljer asap hvis jeg kontaktet ham på pm med nummeret mitt, så jeg regner med at dette er avklart i løpet av mandagen ;)

Jeg vil selvfølgelig oppdatere dere her inne med informasjon om samtykkets opphav når jeg mottar det..

 

Ingen av selskapene vi har blitt bedt om å kontakte har ringt meg opp igjen/sendt meg e-post, som de sa de skulle da.

 

_christian_ ser ut til å ha forlatt oss. email til både wwtc.no og selskapet som eide svar-nummeret forblir ubesvart. fine greier ... de er virkelig profesjonelle.

Lenke til kommentar

Da er det gått en uke siden jeg prøvde Direktmedias kundeservice. Fortsatt ikke svar der heller. Ei heller svar wwtc via mail.

 

Men, vi fatter vel egentlig at disse samtykkene ikke er lovlige eller svært i gråsonen.

 

Seriøst er det ikke, for da hadde det vært mulig å få et svar i det minste.

 

Skal jammen meg ringe adm.dir et par ganger, gjerne svært seint. Det er vel det eneste som funker, å gi dem sin egen medisin. :-)

Lenke til kommentar

Fikk nylig en e-post fra Forbrukerombudet med kopi av brev sendt til Mobil Deal AS.

 

Her er det gjort et klart brudd på markedsføringsloven. Nå er det kniven på strupen for Mobil Deal, de må fremskaffe samtykkegrunnlag innen 17.07.2008.

 

Legger brevet vedlagt for de interesserte.

51210_2_A.pdf

Endret av Sitronkake
Lenke til kommentar

Takk Sitronkake.

 

Det der gav oss det svaret vi lette etter. De orienterer også teleselskapene, grunnet det STORE omfanget av klager.

 

De bryter også flere ting med prisopplysning i meldingen, som ikke jeg eller andre i tråden her heller har tenkt på.

 

Det her tyder på at disse meldingene bryter både med det ene og det andre. Selv innholdet er ikke å annse som lovlig, grunnet manglende opplysninger.

 

Supert at forbrukerombudet har tatt kontakt og ordner opp nå. Det samtykke greier de aldri å innhente til den fristen, ei heller noe samtykke som er lovlig. Det står enkelt og greit forklart i brevet fra forbrukerombudet av hva som kan ansees for å være et aktivt samtykke.

 

Det er dessverre alt for mye snusk i telebransjen. Derfor mener jeg det MÅ svi kraftig, for å bevise at det er ikke bare å gi blaffen å prøve lure oss forbrukere. Eiere av nummerene er også ansvarlige for at handling kan funnet sted, så de også burde være mer obs på hvem de låner ut nummerene til.

 

Jeg har foreløpig ikke mottatt noe info om hvor mitt samtykke er innhentet. Det er også helt latterlig. Hvorfor er det SÅ vanskelig å få denne infoen ut? Det burde vel være et enkelt oppslag i databasen?

 

Nå håper jeg bare at alle involverte og ansvarlige får seg en skikkelig smekk, som de kanskje får dem til å tenke dem om en gang til før de gjentar detta.

Lenke til kommentar
Jeg har foreløpig ikke mottatt noe info om hvor mitt samtykke er innhentet. Det er også helt latterlig. Hvorfor er det SÅ vanskelig å få denne infoen ut? Det burde vel være et enkelt oppslag i databasen?

 

Sannsynligvis fordi gitt samtykke ikke eksisterer. :)

 

Mvh Sitronkake

Lenke til kommentar
Jeg har foreløpig ikke mottatt noe info om hvor mitt samtykke er innhentet. Det er også helt latterlig. Hvorfor er det SÅ vanskelig å få denne infoen ut? Det burde vel være et enkelt oppslag i databasen?

 

Sannsynligvis fordi gitt samtykke ikke eksisterer. :)

 

Mvh Sitronkake

 

Jeg ble oppringt av et skjult nummer mens jeg var på jobb i går.

Det var en eller annen kar som jobbet i kundeservice for wwtc. Han sa de hadde fått en kopi av min mail til forbrukerombudet, og at de ville sende meg en epost med informasjon om hvor mitt samtykke kom fra.

Han ramset også opp 4 web sider der, mitt samtykke skulle komme fra en av de. Jeg kan ikke si jeg husker å ha hatt noe å gjøre med noen av de 4 sidene, men ettersom jeg ikke husker adressene ordentlig, skal jeg ikke påstå dette alt for hardnakket. Vedkommende oppga min rette epost adresse, men jeg har ennå ikke mottatt noen epost. Må være veldig vanskelig å få sent ut en epost for wwtc for tiden. Så jeg venter altså fortsatt i spenning på hvor mitt samtykke kommer fra.

 

forøvrig mottok jeg i går en e-post fra forbrukerombudet med en kopi av et brev de hadde sendt til Mobil Deal tilsvarende det sitronkake har fått. Mener også å huske at mannen fra wwtc nevnte dette over telefon. Han nevnte også minst 3 ganger at de var et av verdens største selskaper i sin bransje, men kunne ikke svare når jeg lurte på hva definisjonen på et aktivt kundeforhold var. Vedkommende stilte seg også uforstående til at de burde være kjent med reglementet i og med at de var så store som han sa de var. oh well ... han jobbet jo bare i kundeservice. sikkert ikke en del av hans jobb, eller noe.

 

Har noen flere blitt oppringt av noen av de involverte selskapene?

 

Edit: rettet noen stygge skrivefeil. men de er sikkert flere av de.

Endret av shall_be_lifted
Lenke til kommentar
Jeg har foreløpig ikke mottatt noe info om hvor mitt samtykke er innhentet. Det er også helt latterlig. Hvorfor er det SÅ vanskelig å få denne infoen ut? Det burde vel være et enkelt oppslag i databasen?

 

Sannsynligvis fordi gitt samtykke ikke eksisterer. :)

 

Mvh Sitronkake

 

Jepp, det er jo akkurat det jeg tenker og :)

Lenke til kommentar

Der fikk jeg faktisk svar fra wwtc om hvor mitt samtykke skal ha blitt hentet fra...

 

Ditt samtykke er innhentet gjennom en av følgende:

www.vi.no

www.connecting-hearts.com

www.crazy-sms.eu

www.norsms.com

 

Jeg har, ikke overraskende, aldri hørt, langt mindre noensinne besøkt, noen av disse sidene.

 

Min "opt-in" dato skal forøvrig være 2005-10-12 09:46:04.

 

Kikket innom sidene jeg skal ha registrert meg fra, og fant følgende fantastiske resonement på norsms.com - ( http://www.norsms.com/?a=pcy )

 

Ved å bla til denne siden, laste ned innhold eller gi anmodet informasjonen fra siden, aksepterer du betingelsene til denne personvernpolitikken og vår bruk av informasjonen den samler inn. Hvis du ikke aksepterer betingelsene til denne personvernpolitikken, vennligst ikke bruk siden.

 

Er det mulig? Seriøst? Klikker man seg inn på sidene deres så sitter man altså, ifølge dem, allerede i fella. Man har, ved å klikke seg inn på siden akseptert både betingelser og deres bruk av alle opplysninger de har samlet inn...

 

Og hvilken bruk er det man allerede har sagt ja til om man klikker seg inn?

 

Det kan innebære å dele eller å selge deler av eller alt om din personlige informasjon til våre klienter.

 

Så altså - besøk en side, end opp i wwtc sine databaser for utsending av reklame...

 

Det er blitt merkelig stille fra _Christian_ i denne tråden, men om du fremdeles er der _Christian_: Tror du, alvorlig talt, at dette er i nærheten av å tilfredstille det norske regelverket for innsamling av samtykke?

Endret av Zork
Lenke til kommentar

Sjekka mailen min jeg og, og etter nesten 3 uker, fikk jeg også dette svaret:

 

www.vi.no

www.connecting-hearts.com

www.crazy-sms.eu

www.norsms.com

 

Jeg har ALDRI hatt noe med de sidene der å gjøre, ei heller registrert meg med noe aktiv samtykke. Virker som de har generert noe, siden alle her har fått det samme.

 

De opplyser også i mailen om du har hatt kontakt med forbrukerådet vil de gi dem kopi av denne opt-ut.

 

Da har jeg fått svaret jeg letet etter. De har innhentet et ikke eksisterende samtykke, og iallefall ikke et som er i tråd med retningslinjer i norsk lov. Jeg har dermed på det grunnlaget mottatt reklame meldinger ulovlig.

 

Jeg lar derfor forbrukerrådet ta seg av resten, og gir dem passende straffen, da de sikkert har sendt ut to meldinger til tusenvis av folk som de ikke har lovlig samtykke til.

 

Jeg håper de firmaene får så stor bot at de går konk. Evnt. håper jeg de blir anmeldt og fradømt retten til å drive tilsvarende virksomhet på livstid. Useriøse møkkafirmaer vil ikke vi forbrukere eller de som driver seriøst i telecom bransjen ha. Forbanna å mye snusk og dritt det er i denne bransjen!!

 

Edit:

 

Sjekka nå opt-in dato, som er 2007-01-05 10:12:58. På den datoen der i fjor, så var jeg ute å reiste, og var på flyvninger hele døgnet. Jeg brukte ikke pcen i hele begynnelsen av januar pga reise.

 

Dette her må være et "generert" samtykke, som er produsert. Dette er "dokumenter" som ikke stemmer, og kan ligne på dokumentforfalskninger. Å genere samtykke kan på visse vilkår ligne det å skrive under med falsk underskrift. Det blir vel kanskje forlangt å gå til politiet med anmeldelse i denne saken, men det hadde vel vært på sin plass!

Endret av L O G I M A N
Lenke til kommentar
Fikk nylig en e-post fra Forbrukerombudet med kopi av brev sendt til Mobil Deal AS.

 

Her er det gjort et klart brudd på markedsføringsloven. Nå er det kniven på strupen for Mobil Deal, de må fremskaffe samtykkegrunnlag innen 17.07.2008.

 

Legger brevet vedlagt for de interesserte.

 

 

PRICELESS........

Honnør til LOGIMANN og dere som har stått på i denne saken!

Lenke til kommentar

Logiman, håper du passer på å fortelle Forbrukerombudet om at du umulig kan ha gitt noe samtykke på det tidspunket de påstår.

Useriøse aktører fortjener en skikkelig smekk - bra at dere ikke lar de slippe unna!

 

Jeg venter spent på fortsettelsen.. ;)

Lenke til kommentar

Christian ringte meg faktisk på fredag (honnør for det, jeg hadde ikke trodd du skulle ta kontakt), og hadde funnet samtykket mitt. I midlertid var det jævlig vanskelig å prate der jeg var (festivalen på Kontraskjæret), så i stedet for å stave mailadressa mi for å motta full info gikk jeg med på å vente til over helga, da jeg ville få det samme i kopi fra Forbrukerombudet, siden jeg er en av de som tok kontakt med dem.

Visstnok dreide det seg om en julekalender i 2005. I regi av hvem vet jeg ikke.

Nå kan ikke jeg huske å ha deltatt på noen slags julekalender hvor jeg har bekreftet at jeg mer enn gjerne lar dem dele mine personopplysninger med uspesifiserte selskaper tre år senere, men det skal bli spennende å se hvilke selskaper dette dreier seg om. Om det er jalla sms-selskaper som dere andre har fått oppgitt, eller hva det er.

Jeg husker jeg har vært med i julekalendere her på sidene til hw.no-nettverket, og på komplett.no. Jeg kan ikke forestille meg at noen av disse er synderen :)

 

Teksten i brevene jeg fikk fra Forbrukerombudet (et av dem er gjengitt i tråden her) tyder uansett på at hvorenn nummeret mitt kommer fra er det ikke holdbart for reklame.

 

Venter stadig på mail eller telefon fra Miriam, nå er det vel straks to uker siden hu skulle gi meg en tilbakemelding...samt de på det andre nummeret jeg ringte og, de skulle også sende en mail "dagen etter".

At begge disse svarene har uteblitt, selv etter purringer, viser jo bare at dette umulig kan være seriøst.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...