Gå til innhold

Kulturo: Speed Racer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Denne gleder jeg meg noe helt sinnsykt til. Om det er cheesy eller ikke, så kan man ikke gjøre annet enn å bli imponert over traileren :D

 

Hadde virkelig vært noe å se denne på kino i FullHD, den hadde nok vært en finfin opplevelse. Håper jeg ikke blir skuffet ihvertfall!

Lenke til kommentar

Morsomt at folk blir glade for at andre slakter den, bare fordi de selv synes den ser dritt ut. Selv kan jeg ikke vente! Men det er nå bare pga Emilie Hirsch.

 

Emile Hirsch har etter filmer som "Imaginary Heroes", "Alpha Dog" og "Into the Wild" vist at han er et ungt multitalent.

 

Hvorfor nevner ingen Lords of Dogtown?! En av hans beste roller jo!

Lenke til kommentar

Desverre innfridde ikke denne filmen helt hos meg. Den er tøff, men det at den er laget for PG-kids plager meg ganske mye! Det merkes mye på manus, tulleting og tullelyder. Det er mengder med cheese, og oneliner'ne er det ikke langt mellom. Det ser desverre ut til at det er dette Hollywood er skikkelig gode på; lage filmer bredest mulig slik at de kan tjene mest mulig cash. Hadde virkelig trodd Wachowski-brothers skulle klare å gjøre en bedre jobb en dette...

Emile Hirsch gjør en flott jobb i 'Into the Wild', så er synd hans rolle i 'Speed Racer' ikke går like dypt i denne filmen, blir litt forgjeves å "kaste bort" en så flink skuespiller på en film som igrunn ikke trenger en så dyp tolkning av en karakter, om jeg kan si det på den måten.

 

Det er uansett ikke her det viktigste for meg ligger, da jeg så denne mest for racing (og Emile Hirsch), lyd/bilde og effects. Her innfrir den, og det er igrunn bare til å nyte det som skjer på lerretet. Den heller til tider veldig over til anime-stil (otakus skjønner sikkert hva jeg mener;)) og det kan bli plagsomt i lengden. Et par unødvendige scener og dårlige korigerte fightescener kunne også med fordel vært droppet, eller i det minste tonet ned.

 

Jeg så denne på Tønsberg Brygga Kino sal 6, og kan fortelle andre Tønsbergense at saler stinker, PJ'en er crap, dårlig sortnivå, dårlig farger, lite skarphet, dårlig dybde og værst av alt, filmrullen var helt skada, så var en del artifacts også. Dynamikken i lyden var ikke sårlig mye å skryte av, og LFE var totalt fraværende. Dette skyldes nok det bedritne lydanlegget saler har, og ikke selve mixen i filmen. I følge IMDB har den SDDS, DTS og DD, så er ikke det det skal stå på ;)

Kommer på DVD/BD i september og håper på en Master HD, selvom WB ikke akkurat er kjent for å ha flest utgivelser med DTS. Hvis ikke burde de i det minste ha med TrueHD. Denne er ment for HD og digg lydanlegg, så kjipt at den skuffet på det punktet.

 

Anmeldelsen virker kritisk hele veien igjennom, men jeg lar den lande på en svak 7/10, da denne filmen kunne vært så uendelig mye mer :\

 

Dotten: Har du fått sett den ennå, får vi en anmeldelse av deg også?

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...