Gå til innhold

Valg av Antivirusprogram - Hva er best til dags dato?


Anbefalte innlegg

Når man skal vurdere et antivirusprogram er det vel ulike faktorer som spiller rolle for de ulike forbrukerne.

Jeg selv er ute etter et antivirusprogram som bruker lite av maskinen og er enkelt. Programmet bør selvfølgelig være godt oppdatert, til enhver tid for å holde beskyttelsen på topp (En god live update).

 

Jeg har tidligere kjørt Symantec, men føler det er på tide med noe annet, ettersom det sluker en del ram og cpu..

 

Hva er egentlig det beste virusprogrammet til dags dato? Drøft gjerne positivt og negativt om de ulike konkurrentene på markedet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Når man skal vurdere et antivirusprogram er det vel ulike faktorer som spiller rolle for de ulike forbrukerne.

Jeg selv er ute etter et antivirusprogram som bruker lite av maskinen og er enkelt. Programmet bør selvfølgelig være godt oppdatert, til enhver tid for å holde beskyttelsen på topp (En god live update).

 

Jeg har tidligere kjørt Symantec, men føler det er på tide med noe annet, ettersom det sluker en del ram og cpu..

 

Hva er egentlig det beste virusprogrammet til dags dato? Drøft gjerne positivt og negativt om de ulike konkurrentene på markedet.

 

Jeg vil si at AVG er "DØDS bra" jeg som vanlig pleier og skaffe fateren min virus på hans pc fant ut at dette er det beste programmet til og fjerne virus med .

først brukte han etter eller anet kjent merke så jeg ikke husker og fant :300 virus

pcen ble ikke noe serlig bedre og han fant AVG free trial (kan også laste ned FREE) og fant (1200 virus

 

avg skrus automatisk på hver gang du skrur på pcen og kjeker pcen for virus og oppdateringer ;)

 

AVG funker som fjell;)

Lenke til kommentar

Nod32. Bruker sykt lite ressurser, samtidig som det er en av de raskeste scannerene på markedet. Dette p.g.a. mye programering i assembly om ryktene har rett.

Billig er det og (skjønt ikke like billig som AVG free) ;=)

Har, som AVG (og 99% av alle kommersielle virusprogrammer i dag) realtime scanning av det som skjer på PCen, samt at virusdefinisjonene gjerne oppdateres flere ganger til dagen.

 

 

Angivelig er NOD32 det programmet Microsoft scanner build CDene sine med før de sendes til produksjon.

 

Det fungerer også meget greit på 64bit maskiner.

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Avira Antivir free er også et program som bør vurderes. Vi har diskutert blant annet dette her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=776083

Bruker lite resursjer, og oppdateres omtrent daglig.

 

Tester viser at Avira kommer bedre ut enn AVG, så hvis du skal ha det gratis, tror jeg Avira er det beste valget.

 

Nod32 er som nevnt et veldig bra alt-i-ett program dersom du har tenkt å bruke penger på det.

Lenke til kommentar

Trend Antivirus Plus Antispyware 2008 kjører jeg på 3 private maskiner.

Det er meget bra (mrk ! HijackThis + HouseCall administreres av Trend Micro).

Dette har inkludert antivirus og spyware deteksjon samt at det beskytter hostfil , windows registeret m.m

Grunnen til at jeg valgte denne er at den er av de få som også støtter Vista 64bits.

Koster ikke stort heller ,1 år 399,- , man får en lisenskey som kan brukes på inntil 3 maskiner samtidig.

 

 

Kjører også Avira Antivir på 1 PC og liker det mye bedre ann AVG som jeg har brukt som gratis alternativ i flere år.

Lenke til kommentar

Avira,avg.avast er alle gode gratis alternativer.

Setter avira først.

 

Det hele blir mye bedere viss man setter opp med en bra gratis brannvegg,her er det liten tvil om hvem som er best comodo og online armor.

 

En bra gratis løsning avira+comodo+sas(superantispyware)

Holder seg mot alt du måtte bruke penger på.

 

Nod32 er selvfølgelig bra viss en vil bruke penger på dette.

Eset Smart Security her har eset en del jobb og gjøre på brannvegg delen,blir slått grundig av comodo og online armor her.

Endret av SNIPPSAT
Lenke til kommentar

Her kom det til og bli ein lang diskusjon tipper eg, liker best Norton Internet Security 2008 (liker veldig den nyaste funksjonane i den siste versjonen) veldig greit program bruker det på stasjonærene minn har ikkje hatt noke problem med virus eller noker ellers so kjøyre eg AVG på dei andre maskine i huset noke som er eit veldig bra det og viss du skal ha noke som er gratis. Har vore bort i NOD32 som og er eit veldig bra alternativ.

 

So kan anbefal desse 3: NIS 2008, AVG og NOD32.

Endret av Neddo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...