Gå til innhold

Hardwarekaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Holder på å formatere en nyinnkjøpt Samsung SpinPoint F1 1TB hvor jeg setter av 96GiB til systemdisken. Maskina er i vedlig grei stand egentlig og satt opp akkurat slik jeg ønsker det. For å slippe å reinstalllere for å bruke denne disken som OS-disk så håpet jeg på noen tips her.

Hvordan kan jeg klone nåværende OS-disk over på den ny-installerte uten for mye tjas og mas. I is n00b når det gjelder slikt.

Skrevet
Holder på å formatere en nyinnkjøpt Samsung SpinPoint F1 1TB hvor jeg setter av 96GiB til systemdisken. Maskina er i vedlig grei stand egentlig og satt opp akkurat slik jeg ønsker det. For å slippe å reinstalllere for å bruke denne disken som OS-disk så håpet jeg på noen tips her.

Hvordan kan jeg klone nåværende OS-disk over på den ny-installerte uten for mye tjas og mas. I is n00b når det gjelder slikt.

De fleste her vil vel anbefale noen fæle, tunge GUI-programmer, men jeg ville bare brukt dd (manual). Syntaksen er svært enkel: dd if=inn of=ut. Burde følge med de aller fleste *nix-er, og det finnes en versjon for Windows.

(Disk = platelager; platelager/harddisker deler vi inn i virtuelle områder vi kaller partisjoner. Lær deg det, eller så låser jeg deg i kjelleren.)

• 2 uker senere...
Skrevet (endret)

Mister man garantien om man ikke oppdaterer BIOS og annen firmware på komponenter og datamaskiner?

EDIT: Tenker spesielt på hendelsen hvor Dell ga ut ny BIOS for å fikse (utsette IMHO) problemet med de varme 8600M skjermkortene.

Endret av Todda7
Skrevet

Veit ikkje om eg kan anbefale eit konkret hovedkort men har god erfaring med asus. Einaste negative er at sidene, og nedlastninga er treigt. Ellers leverar asus topp kort.

Skrevet (endret)

https://prisguiden.no/product.php?productId=96289

https://prisguiden.no/product.php?productId=102121

Det koster under 1k Anki=)

God serie også er det.

Det øverste koster 965 og det nederste 1014.

Asus har havnet på latsiden etter de ga ut x58, de klarer jo søren meg ikkeo g lage en sikkelig bios uten trøbbel. Først etter 3 totalt mongo bioser, så klarte de og komme med en som var nokenlunde.

Men de lager gode kort ja=)

Endret av Fluesopp

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...