Gå til innhold

Sliter med å få aktivert xp etter skifte av hovedkort.


Ronnie

Anbefalte innlegg

Jeg har installert nytt hovedkort i maskinen min, etter at jeg formaterte og la inn Win XP Pro på nytt godtar ikke aktiveringen i XP mitt serie nummer. Kan dette komme av skifte av hovedkort ? Jeg har en kjøpt lisens, jeg har hatt aktivert lisensen tidligere med det gamle hovedkortet og har hatt ingen problemer tidligere. Må jeg ringe MS for å få nytt serie nummer?

 

Ronnie

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

JA? var nødt til å ta den veien ved mi oppgradering fra KT266A til nForce2 maskin, beholder serial key, får en ny "aktiveringskey"?

Tullet det godt til første uka etterpå, formaterte og la inn på nytt - aktiverte da via nett på "normal måte"

Lenke til kommentar

Vel den itavisen linker passer ikke så veldig godt da..

Den vil hjelpe for den som formaterer.. men når man bytter hardware så vil ikke den gamle nøkkelen fungere.. samme hvor mye du tar vare på den.

 

Gjorde det samme selv for en stund siden.. måtte ringe MS.. taste inn aktiveringskode, få nok en bekjed om at lisensen min var brukt opp (fikk det jo på web først..) bli satt over til menneske (ekte menneske) og gi henne koden en gang til.. så fikk jeg nye kode :)

..det skal neimen ikke være lett å gjøre ting på den lovlige måten :grumpy:

Lenke til kommentar

Utdrag fra kommentarer etter overnevnte artikkel:

 

På den orginale Windows xp cd'en så ligger det verktøy for OEM distributører som leverer Windows XP med nye maskiner, deriblant et lite program som heter sysprep, dett kan man bruke til å nullstille den 30 dagers limiten, og slippe å aktivere noe som helst.  

Dette er jo et program som leveres med Xp, så det kan jo ikke være ulovlig å bruke det.

Lenke til kommentar

Ble litt lettere irritert den gang jeg måtte ringe til Microsoft for å få lov til å bruke et WinXP jeg betalte 2500,- for.

Jeg hadde skiftet hovedkort og skjermkort, samt formatert hd.

 

Da jeg ringte, tenkte jeg at jeg fikk snakket med noen i Microsoft Norge, men jeg ble satt over til USA!!, hvor en fyr spurte meg om hvorfor, hvordan og hva jeg hadde gjort med systemet mitt. Det var jo nærmest et forhør!!!

 

Ble som sagt irritert, men jeg fikk jo aktivisert etterhvert.........

Lenke til kommentar
Utdrag fra kommentarer etter overnevnte artikkel:

 

På den orginale Windows xp cd'en så ligger det verktøy for OEM distributører som leverer Windows XP med nye maskiner, deriblant et lite program som heter sysprep, dett kan man bruke til å nullstille den 30 dagers limiten, og slippe å aktivere noe som helst.  

Dette er jo et program som leveres med Xp, så det kan jo ikke være ulovlig å bruke det.

 

Få dette programmet til å automatisk starte opp hver 30. dag, og vips, ingen aktivering.

Lenke til kommentar

Jeg oppfattet ikke at det skulle være nødvendig å kjøre denne fila hver 30 dag. Men er det det en må gjøre så er jo jobben litt større og lysten til å ringe MS litt større. Er det noen som vet hva denne sysprep fila gjør.

Jeg leste det som om at en slipper å aktivere noe som helst.

 

Ronnie

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...