Gå til innhold

Mitt Hjertes Spill


Anbefalte innlegg

vel må vel nevne mitt første plattform spill til ps1 Pandemonium, så har vi jo så klart final fantasy VII, brukte over ett helt år på dette konge spillet, tar fortsatt fram di 4 cden og har det like gøy. så har vi crash bandicoot serien som står som en av grunnpilarene i min barndoms spilling. i nyere tid må jeg si at TES: Oblivion, og medival total war 2 er det som har fenget meg best.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når det er snakk om hjertespill, The legend of Zelda: Ocarina of Time.

 

Grunn:

 

I romjulen 1998 fikk jeg mine små hender over denne perlen av et spill. Lite viste jeg hvor mye dette spillet skulle forandre, og definere, meg som gamer.

Alt i dette spillet er av perfeksjonert standard. Gåteløsning, kamper, historie. Alt er så perfekt sammensatt som det er lov til. Jeg brukte hele romjulen på dette spillet. Og jeg bruker fremdeles mye tid på dette spillet, selv etter å ha rundet det en gjentatte ganger er jeg fremdeles ikke ferdig med det, jeg blir ikke ferdig med det.

 

Så The legend of Zelda: Ocarina of Time er for min del hjertespillet over alle hjertespill.

Lenke til kommentar

Her er det vel ikke tvil: Final Fantasy IX. Husker fremdeles første gangen jeg spilte det, og selv om jeg da ikke fikk med meg noe av historien, var begynnelsen av spillet nok til å sette evige minner. Nå når jeg har spillet selv føler jeg at jeg har fått en ny viktig del i mitt gaming-liv. Dette RPG-spillet har utrolig flott grafikk, flottere omgivelser i et spill skal en lete en stund etter. Alle hovedfigurene i spillet stikker seg ut, og ingen er overflødige, alle er en viktig del av historien, og alle har en fortid, en nåtid og en fremtid. Musikken er urolig bra (bare slått av Final Fantasy VI, et annet spill jeg elsker), spillet er langt og har noe for en hver smak, så lenge et overlever et turbasert kampsystem.

Lenke til kommentar

I mitt tilfelle må det bli det første Civilization spillet. Å sette seg til med det har resultert i at klokken har passert 7 om morgenen (kun i ferier og helger) før jeg omsider klarer å rive meg løs. Det er det ikke mange spill som får til. ;) Har vært hekta på det siden det ble sluppet til Amiga i '91 eller når det var, og det har samme effekt fortsatt. :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...