Gå til innhold

Har du noen "tvangstanker" eller "fobier"?


Rebellen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kom på en her: Jeg sier alltid "Hva", "Hæ" eller lignende når noen prøver å si meg noe, uansett om jeg hørte hva h*n sa eller ikke.

 

- Så du 24 i går, Lars?

- Hva?... Ja, det var en sykt bra episode!

 

Har akkurat det samme:p Meget irriterende!

Me2, tror det er veldig mange som har det sånn, virker i alle fall sånn på mange jeg kjenner.

 

Akkurat det samme har jeg. Er og veldig redd for katter. De ser så sinnsyt skumle ut. Hvis du ser en katt i øynene ser det ut som den hater deg og vil drepe deg ved første anledning.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Jeg har tvangstanker som gjør at jeg må pelle på sår. Altså rive av "skorpa" på såret. Det at det blir masse blod, stygt arr osv kan ikke stoppe meg.

Lenke til kommentar

Dinna tvangstanken er underholdandes for meg, den kjeme og blir ei gode stond i haude men forsvide etterkvart.

 

Når du står frammfor eit speil, tenk at heile verden ser på deg med full oppmerksomheit og gjere tanka om alt du gjere. (Dei er på motsatt side av spegelen for deg) Korleis du ser ut, klør deg. Barbera deg, korleis du kler på deg, koffor man spenne musklane i spegelet. Men det du gjere er at du plukka ut EIN person du tenke tankane FOR.

Eg har plukka ut f.eks. ein koreans mann, jente frå ungdommskulen, ein kammerat, ei modell dame, altso totalt random folks. So står du der og gjere dine ting mens du tenke på "ka tenke dei på no?"

 

spesielt men litt morro

Lenke til kommentar

Hver gang jeg pusser tennene begynner det å krible og klø på beina :ph34r:

Har atopisk eksem eller åssen det staves så vant med kløe men den når jeg pusser tenna er helt for j... Bare psykologisk...

 

Skjer aldri når jeg vasker henda eller sturer voks i håret osv...

Tenkte dette var en rar psykologisk tvangstankesak? x]

Lenke til kommentar

Jeg er sikkert den eneste som har dette, og jeg syns selv det er rart. Hadde det siden jeg var 11 eller noe, også klarte jeg å slutte men begynte på i en alder av 13-14..

 

Det jeg gjør er at jeg beveger en del av kroppen, eller tar på noe på en bestemt måte. Feks jeg flytter høyre hånda mi:

 

Framover-tilbake-tilbake-framover

Tilbake-framover-framover-tilbake

Tilbake-framover-framover-tilbake

Framover-tilbake-tilbake-framover

 

Det må være slik. Når jeg gjør det føler jeg at det blir "balansert". Hvis jeg av en tilfeldighet flytter hånda/foten/hva som helst framover en gang, må jeg gjøre det i den rekkefølgen. Samme gjelder med bakover og. :(

 

Edit:

Før brukte jeg å knekke fingre. Begynt sånn halveis igjen men skal prøve å slutte, ettersom det blir vondt på kvelden.

 

Høydeskrekk. Har meget lyst til å bli energimontør som krever at jeg klatrer i stolper meget mye, selv om jeg har høydeskrekk. Inspirasjonen min er en mann som har klatret mange bygninger med sånn suge-ting (leste i guiness rekordbok)

 

Også dagdrømming. Hver gang jeg skal konsentrere meg dagdrømmer jeg nesten automatisk. Vært sånn siden barndommen. Kanskje jeg har ADD :ermm:

Endret av vroomvroom007
Lenke til kommentar

Om jeg fks trikser med en fotball tenker jeg at om jeg ikke greier et viss antal ganger skjer det noe med meg, eller noen jeg kjenner eller verden. Fks om jeg ikke greier 100 dør mamma. Sykt irriterendes!

 

Og denne her tror jeg er virkelig unormal:

 

Men jeg tenker inni hode når jeg fks gjør noe: Tenk at *en eller annen person jeg tenker på* ser hva du ser nå.

 

 

Og en til jeg kom på: Må være innom internett mangen ganger for dagen! ellers føler jeg jeg går glipp av noe ( selv om jeg ikke gjør det ) Men MÅ!

 

også syns jeg det er helt forjævligt om noen henter et glass drikke til meg. Må hente det selv.

Endret av Trancefisken
Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Jeg har en fobi mot fugler - høner er værst. I fjor bodde jeg på en hybel hvor flere måker hadde lagt egg utenfor hybelen min. De sto på hvert sitt tak, og angrep meg når jeg skulle gå inn til hybelen. Jeg fikk helt panikk, og løp avgårde. Turde ikke gå til hybelen alene, og når jeg skulle ta bussen, slepte jeg meg selv og kofferten gjennom soveromsvinduet mitt (en halvmeter høyt) på den andre siden av huset. Det er virkelig noe med hele fuglen som er helt forferdelig, og jeg blir helt satt ut av panikk. Fjærene, flagringen i fjærene, øynene, ansiktene - jeg hater fugler.

 

Min andre fobi er spy - jeg droppet faktisk en fotballcup (den ene cupen laget dro på i løpet av sesongen) for å unngå den tre timer lange bussturen i frykt for at noen skulle spy. Jeg fikk høre at en person hadde spydd fem ganger året før, og da var det ingen som fikk overtalt meg til å bli med.

 

Tvangstanker har jeg mange av, alt fra tall og høyre-venstre. Altså slik "må-gjøre-ting".

Lenke til kommentar

Har noen:

 

¤ Ganske ofte når jeg gjør ting, tenker jeg på en random venn. Ser for meg at h*n ser på meg hele tiden, og jeg ser for meg hva h*n tenker om det jeg gjør hele tiden.

¤ Når jeg sitter i bil, og vindusviskeren er på, MÅ jeg se hvor mange ganger den går frem og tilbake, til bilen når neste lyktestolpe.

¤ Sjekker kjølesapet HELE TIDEN.

¤ Neglebiting, klarer ikke slutte. :/

¤ Vasker dolokket før jeg skal sette meg ned :p

Lenke til kommentar

Vi for begynne med tvangstanker

- Må lukke dører

- Når jeg eter Spejderhagl så må jeg ha partall i kjeften

- Må ta 3 tyrkisk peber på en gang

- Kill your mother, kill your mother, kill your mother

- Må sjekke kjøleskapet og gå på do etter skolen

 

Fobier

- Folk som skrattler på bilder, seriøst, blir helt svett og sint.

- Familie/romantisk/college komedier, blir helt rar av det

- Klarer ikke og snakke med arrogante folk, jeg går bare automatisk da

- Har en tanke klaus, feks når John kryper i de ventalasjonsanleggene *grøss*

- Har invitasjons fobi, ikke det at når jeg ser en invitasjon så springer jeg, men klarer ikke og invitere selv

 

De jeg kommer på i farten, mange av dem er nok ikke forbier eller tvangstanker, men men.

Lenke til kommentar
- Kill your mother, kill your mother, kill your mother

- Må sjekke kjøleskapet og gå på do etter skolen

 

Fobier

- Folk som skrattler på bilder, seriøst, blir helt svett og sint

- Klarer ikke og snakke med arrogante folk, jeg går bare automatisk da

- Har invitasjons fobi, ikke det at når jeg ser en invitasjon så springer jeg, men klarer ikke og invitere selv

Disse har jeg også. :ohmy:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...